Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czarny tłok, ubywający olej, kopcenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Pią 15:46, 04 Paź 2019    Temat postu: Czarny tłok, ubywający olej, kopcenie

Witam. W ostatnim czasie zauważyłem że ubywa mi oleju w EXC 450 z 2010 roku. Praktycznie po każdym wypadzie dolewkę muszę robić. Dziś zajrzałem do cylindra przez otwór po świecy no i tak to wygląda jak w linkach poniżej.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Domyślałem się że raczej powodem tego są pierścienie? Na tłoku widziałem taki napis "8707DB 21708-22" Czy to oznacza selekcje jakąś i czy przy zmianie na koleją pasuje oddać cylinder do jakiegoś honowania czy coś w tym rodzaju?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 15:54, 04 Paź 2019    Temat postu:

jak dojrzałeś napis to jeszcze tragedii nie ma, zuzycie pewnie normalne, taki nagar sie zawsze zbierze, te silniki moga wytrzymac nawet kilkaset godzin bez zaglądana, i nawet jak sie super dba to nagar bedzie.
skoro bierze olej i chcesz to zlikwidować to cudow nie ma - trzeba rozbierac góre silnika, pomierzyc i wymienic co trzeba, czasem tlok moze zostac a pierscienie same bedą do wymiany, warto przy okazji zajrzeć do głowicy, wymienic uszczelniacze zaworowe, ( generalny przegląd gory ) po takim serwisie moto bedzie pewne do jazdy na kolejne sezony.
tak wymiar oznacza selekcje ( wychodzi że selekcja B tłoka wossner ) przy zmianie tłoka mierzy sie cylinder i dobiera na odpowiednie pasowanie tłok, nie wiadomo czy bedzie kolejna selekcje - czy trzeba moze jedną przeskoczyc i dać ostatnią, a moze trzeba dać taką samą. to sie dobiera po pomiarach nie na oko, czy z pewnej zasady. cylinder pewnie warto przehonowac, z doswiadczenia wiem że około 70-100 godzin i prązki są slabo widoczne, warto je odswiezyć


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Pią 16:03, 04 Paź 2019    Temat postu:

Wielkie dzięki, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Zamierzałem tak czy tak na zimę zajrzeć do silnika bo właśnie zawory ssące mam do wymiany więc zobaczę jak to wygląda jeszcze niżej. Napis jest od strony ssącej więc tłok jest czystszy i szło kamerką dostrzec. Tylko właśnie zaniepokoił mnie ten nagar.

Rozbiorę niedługo to i zobaczę co tam się ukaże Smile Jeszcze raz dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:42, 04 Paź 2019    Temat postu:

ja zwykle nawet jak ładne motocykle otwieram z przebiegami około 100-150h, to całe tłoki sa w nagarze i nic sie odczytać nie da - wiec dośc dziwnie mało u ciebie nagaru jest Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pon 12:25, 07 Paź 2019    Temat postu:

Skoro to 2010 to sprawdz czy nie przybywa w skrzyni biegów
Dopiero wtedy szukaj ubytków w tłok/uszczelniacze zaworowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Nie 12:57, 13 Paź 2019    Temat postu:

Jeśli masz tam oryginalny tłok, to bardzo możliwe, że pierścienie puszczają. Tak już miały. Wtedy wymiana tłoka z pierścieniami powinno pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin