Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amortyzatory do supermoto ktm 525 exc
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waski




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:07, 25 Lut 2016    Temat postu: Amortyzatory do supermoto ktm 525 exc

Przerabiam swojego ktm na sm i mam dylemat. Posiadam widelec z roku 2006 (czarna gora,chromowany dol) i widelec z roku 2004 zlota gora lecz zamiast chromu jakas czarna gladz.(nie wiem czy to tak fabrycznie,bo kolega ma normalnie chrom,co prawda w 450exc). Chce to oddac do firmy,ktora przerobi to na sm tylko nie wiem ktore. Czy jest jakas roznica miedzy tymi widelcami czy to jedno i to samo tylko kolory rozne? Mam tez tylni amor jeden z 2002r(srebrna pucha) i z 2004r(czarna pucha) wygladaja tak samo,nie wiem czy w 2004 cos tam ulepszyli? Ktory zestaw wyslac najlepiej? Przepraszam,ze tak na dzien dobry zasypuje Was postami. Czytam forum od jakiegos czasu ale dopiero teraz postanowilem sie zarejestrowac i zadac kilka pytan. Ogolnie jestem zielony w temacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 23:47, 25 Lut 2016    Temat postu:

ten czarny pewnie będzie jakiś tuning Smile
ciesz się, ze masz inne niż zwykły chrom.
Ja mam czarną górę i złote chromy, do tego złote półki i robi robote ;] <tez>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waski




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:48, 26 Lut 2016    Temat postu:

Kolega z pracy mi sugeruje,ze to z czarnym dolem to moze byc z jakies sxs(co kolwiek to znaczy). Pomijajac wzgledy estetyczne chcialbym jakies konkrety typu,ze np. Nowsze jest lepsze,bo cos tam zmienili lub 2004 lepsze pod supermoto bo cos tam. Moze one sa takie same i nie ma roznicy,ktore przerobie? Jedno co tam wymierzylem to to,ze widelec z 06r jest 1,5cm krotszy od 04r(mam na mysli wewnetrzna golen) wiec moze lepsze 06r, choc i tak beda to skracac,choc mozliwe ze im mniej tym lepiej. Tylni amor wyglada tak samo oprocz koloru(czarny 04 srebrny02r). Modyfikacja ma mnie kosztowac 500€ dlatego wolalbym wyslac lepszy zestaw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:59, 26 Lut 2016    Temat postu:

generalnie sama technologia lag jest taka sama od 2000 roku.... ( jedynie w 2003 jednokomorówki urosły i miały nie 43 tylko 48 mm srednicy ) do 2016 roku nadal masz jednokomorówki które praktycznie mozna wymiennie zmieniac częsci ( a no i róznica jest że kiedys była cienka ośka, potem gruba a teraz znowu cienką montują ) ale rózni sie pierdołami w srodku - settingiem itp. drobnostki i detale - ale własnie to one przekłądaja sie na działanie zawieszenia. wiec im nowsze tym lepsze - ale nie ma skoku jakiegos ogromnego... inaczej jest w ktmach SX bo od 2007 roku dostały dwukomorowe zawieszenia i tam juz inaczej to działa itp

czy masz sxs czy nie - nie wiadomo, kazdy moze sobie zmienic chrom.

starszy zawias tez miał róznice w srodku, 2002 a 2004 to chyba całkiem inaczej wyglądaja ? 2002 masz plastikowe pokrętło takie jakby chyba od regulacji, a w 2004 powinno to inaczej wyglądać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:23, 26 Lut 2016    Temat postu:

Jeżeli wysyłasz do profesjonalnej przeróbki to nie ma różnicy i tak wszystko wymienią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waski




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:46, 26 Lut 2016    Temat postu:

Bylem w garazu obejrzec to raz jeszcze i faktyczne tylni amor rozni sie wielkoscia nakretki regulacji comp(04 jest mniejsza),srednica tego gwintu skrecajacego sprezyne(04 mniejsza) i ta poduszka na samym dole. Piszac daty produkcji sugeruje sie tym,ze w przypadku widelca jest to wybite w takim jakby sloneczku na koncowkach goleni(tam gdzie przykreca sie oske)dodatkowo na tym 04 jest grawer 09.07.04.w przypadku tylu na jednym jest na gorze wygrawerowane 08.07.04 na drugim od spodu puszki jest grawer 23/02.(nie wiem na 100% czy to daty produkcji?). Zestaw 04r byl juz przerabiany w jakies firmie van laar i jest naklejka na ktorej widnieje id michel sxs, i jakies info o compresji,sprezynach,poziom oleju itp. Teraz pytanie czy ktos przerabial i takie widnieje poprostu id,czy jest faktycznie sxs. Idzie to jakos zweryfikowac? Pisalem do tej firmy i cisza,chyba napisze jeszcze raz. Sxs jest jakies lepszejsze? Jest w ogole sens takiej przerobki czy lepiej szukac czegos np od smr. Dzieki za zainteresowanie tematem.

Sory hacker33 nie zauwazylem Twojego posta. Czyli generalnue nie rozkminiac tego dalej tylko wyslac obojetnie ktore? Mam nadzieje ze przerobka bedzie w miare profesjonalna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Waski dnia Pią 21:05, 26 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:26, 26 Lut 2016    Temat postu:

lepiej dać ten nowszy amor z tyłu, a z przodu bez róznicy - bo i tak co ma wymienic to wymieni. jedynie róznica moze byc taka - że nowszy amor moze byc np bardziej zuzyty w srodku - zapytaj czy nie ma mozliwosci żeby w cenie rozebrali oba amory i powybierali lepsze częsci

sxs to lepsze zawieszenie od standardowego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waski




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:24, 26 Lut 2016    Temat postu:

Pytalem, 165€ +ewentualne uszczelniacze i inne czesci,ktore napewno dojda bo w kazdym widelcu cieknie po jednej ladze. Dlatego ze wzgledu na koszty jedno wysylam im,a drugie naprawiam w Polsce.Niedawno sie dowiedzialem ze powinno sie odpowietrzac lagi co jakis czas? Nigdy tego nie robilem,a mialem juz kilka motocykli(co prawda nie enduro,cross) jest opcja,ze przez nieodpowietrzanie puszczaja uszczelniacze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią 23:36, 26 Lut 2016    Temat postu:

Jeżeli amortyzator dobija Ci milion razy, to istnieje ryzyko, że za uszczelniacz olejowy dostanie się powietrze. Im uszczelniacz gorzej przylega do lag(im jest w gorszym stanie) tym więcej dostaje się powietrza.
Odpowietrzenie amortyzatorów wyrównuje w nich ciśnienie(nadmiar powietrza wydostaje się na zewnątrz).
Jeżeli po całym nawet dniu odkręcając odpowietrznik słyszysz, że było dużo powietrza, może świadczyć to o slabym stanie uszczelniaczy.
Nie liczyłbym na to, że po odpowietrzeniu lagi przestaną cieknąć, ale na pewno spróbuj tej opcji, nic Cię nie kosztuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waski




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:58, 26 Lut 2016    Temat postu:

Jedno mam juz od jakiegos czasu i nie bylo z zewnatrz zadnych oznak typu pocenie sie czy jakies uszkodzenia na uszczelniaczu tym pylowym. Po dlugim postoju zalozylem kola enduro,polatalem chwile i sie rozczelnilo. Od tego czasu moto nie ruszane i z tej lagi to juz chyba wszystko wyplynelo.Z drugim moglbym sprobowac tylko to raczej bede wysylal, wiec bez sensu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Waski dnia Sob 0:00, 27 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 9:19, 27 Lut 2016    Temat postu:

Jeżeli po jednym wyjeździe nagle spod lag płynie strumyk możliwe, że pod uszczelniacz olejowy dostał się piasek.
Spróbuj zrobić coś takiego
https://www.youtube.com/watch?v=kGno_lYGjJU
Jeżeli to zadziała to masz słabe uszczelniacze pyłowe.
Kiedyś kupiłem tanie to po pierwszym wyjeździe poszły do kosza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 9:22, 27 Lut 2016    Temat postu:

uszczelniacze uszczelniaczami - gorzej jak laga jest porysowana - im mniej spolerowana tym wiecej powietrza tłoczy pod uszczelniacz Very Happy a z powietrzem syf.... w mikroporach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 9:40, 27 Lut 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
uszczelniacze uszczelniaczami - gorzej jak laga jest porysowana - im mniej spolerowana tym wiecej powietrza tłoczy pod uszczelniacz Very Happy a z powietrzem syf.... w mikroporach.

O tym nie pomyślałem. Absolutna racja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waski




Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:12, 27 Lut 2016    Temat postu:

Nie zauwarzylem na chromach zadych rys,otarc czy innych wzerow. Chyba wysle do przerobki na sm widelec 06 i tylny amor 02r. Skoro roznice sa niewielkie, to tamten zestaw ala sxs zostawie na enduro. Ewentualnie wzalbym jeszcze tan amor od 04r na sm bo mlodszy,ale z drugiej strony szkoda rozwalac set ktory byl juz robiony w jakies firmie. Chyba,ze przeloze sprezyne do tego 02r zeby wagowo sie zgadzalo. Napisze jeszcze do tego van laar i podam to id,moze tym razem mi powiedza co to dokladnie,co bylo robione i na ile kg sa sprezyny. Na tylniej jest starty napis chyba 32-250 orientuje sie ktos naile to kg?

Jeszcze przy okazji ma ktos moze kogas kto wymienilby mi uszczelniacze i olej w lagach w poznaniu i lub okolicach? Tylko problem polega na tym,ze bede w polsce w piatek do niedzieli i potrzebowalbym kogos kto w tym terminie dalby rade(mieszkam w holandi)jakie sa ceny w pl za takie uslugi? Moj mechanik zawalony caly marzec,juz mu wciskam silnik i nie chce mu truc jeszcze o zawieche.mam jeszcze pytanko co do gaznika tylko nie wiem czy musze zakladac nowy temat czy jak?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Waski dnia Sob 10:35, 27 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 10:45, 27 Lut 2016    Temat postu:

bo to nie chodzi rysy głębokie cyz otarcia. weź sobie jakis zmywacz do hamulców czy benze ekstrakcyjną i dokładnie wytrzyj lagi - zobacz czy bedziesz sie mógł idealnie w nich przejrzec czy nie bedzie przypadkiem "białych" smug wzdłuz lagi to o te mikroryski chodzi. jak juz jest rysa którą widac i czuc to juz tragedia całkiem ;D



32-250 to spręzyna chyba dla dziecka 30 kg Very Happy ja mam 69 w 300tce, w 125tce jest 66 fabrycznie.

ja nie czaje po co wymieniac uszczelniacze i oddawac potem na tuning - przeciez oni i tak to muszą robic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin