Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

amortyzator
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabarz




Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodzimierzów

PostWysłany: Pon 9:11, 21 Maj 2012    Temat postu: amortyzator

witam. Od jakiegoś czasu po regulacji tylnego amortyzatora występuje dziwny dźwięk kiedy amortyzator odbija czyli gdy np zsiadam z motoru amortyzator wstaje i jest takie pukniecie występuje to za każdym razem. Czy da się to jakoś wyregulować czy nadaje się to do regeneracji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 13:05, 21 Maj 2012    Temat postu:

A PDS w jakim stanie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabarz




Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodzimierzów

PostWysłany: Pon 14:58, 21 Maj 2012    Temat postu:

a jak mam to sprawdzic? ogolnie moto 2009 rok kupilem niedawno nie wyglada na scioranego a przed regulacja nie bylo tego dzwieku i sprezyne troszke utwardzilem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:25, 21 Maj 2012    Temat postu:

może jakies łożysko poszło na wahaczu, pdsie lub na górze amora
jak sprawdzić?wyjmij amora pdsa masz w wahaczu sprawdzasz luz i obecnosc teflonu u góry tak samo luz no i na wahaczu igiełki czy wszystko sie trzyma później przesmaruj oprócz pdsa i próbuj


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 15:28, 21 Maj 2012    Temat postu:

Może przy skręcaniu sprężyna się również skręciła i się po prostu przesuwa na regulacji dając taki dziwny dźwięk.
W skrócie czoło sprężyny przesuwa się po tym o co się zapiera. A że jest tarcie itd to słyszysz taki dźwięk "trzaśniecie"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 15:29, 21 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 15:36, 21 Maj 2012    Temat postu:

Łożysko dolne pds ( te które sie wymienia, bo tam u góry rzadko siada) sprawdzić możemy bez wyciagania amora z ramy, a mianowicie motor stawiasz na podnośniku tak by tylne koło było w powietrzu. Następnie łapiesz za tylne koło i próbujesz je podnieś. Jeśli czujesz pierw luz a potem idzie z wahaczem to masz do wymiany oto te łożysko a jeśli wszystko twarde i bez luzów że koło od razu z wahaczem podnosisz łożysko sprawne i bez zarzutów.

Jeśli ten dziwny dźwięk pojawił ci się po regulacji ( ja także tam mam), to stawiał bym na to że amorka trzeba dać do regeneracji (nabicie gazem i wymiana oleju), ponieważ warto wspomnieć że amortyzator tylni teoretycznie powinno serwisować się co 70mth i olej w amorku pomimo że na gołe oko nie widać np że cieknie i amorek jest suchy to on delikatnie sobie przez uszczelniacz i tak będzie przepuszczać aż w końcu może go braknąć.

Wniosek taki:
Sprawdź luz na pds, jeśli jest to wymień łożysko, a jeśli nie, a masz kasę możesz zanieś amorka do serwisu i tam ci go sprawdzą i w razie potrzeby nabiją gazem i wymiana olej + uszczelniacze (zabieg ten tj regeneracja tylnego amortyzatora pds to koszt 290zł [motodiabły szczecin])


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabarz




Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodzimierzów

PostWysłany: Pon 15:55, 21 Maj 2012    Temat postu:

lozyska odpadaja nie ma zadnych luzow, tak jak ktos napisal musze sprawdzic czy sprezyna nie wydaje takiego dzwieku i ja przesmarowac. mozliwe ze za bardzo sprezyne sciagnalem? bede kombinowal z ta regulacja a jak nie to ostatecznie do regeneracji ale nie chce mi sie wierzyc zeby juz trzeba bylo cos z nim robic wczesniej mialem 125 exc i jedyne co to lozyska musialem wymienic i to wszystko wiecej nie bylo z nim zadnych problemow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:11, 21 Maj 2012    Temat postu:

tak wszyscy myślą że tylny amor jest bez obsługowy a to nie prawda chcesz miec tip top to sobie zregeneruj
za mocno napięta nie będzie po to ta regulacja jest żeby ją napinać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabarz




Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodzimierzów

PostWysłany: Pon 16:15, 21 Maj 2012    Temat postu:

no to chyba regeneracja mnie czeka. a macie jakies namiary? bo te wyzej podane to w szczecinie troche daleko najlepiej centrum polski oczywiscie jesli ktos zna i moze polecic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 16:18, 21 Maj 2012    Temat postu:

Do szczecina można z tego co wiem chyba też pocztą wysłać. Robią dobrze i w miarę tanio w porównaniu do konkurencji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:25, 21 Maj 2012    Temat postu:

ja mam sprzet z 05 roku i amor nie wymagał zadnej regeneracji poza wymianą oleju itp...

ja troche nie czaje co tam ci puka. zrób moze filmik albo cos. moze masz ustawione odbicie na soft i po prostu jak docisniesz i odbija to jest taki dzwiek ;P spróbuj dokręcic na hard i zobacz czy jak wolniej bedzie odbijał oto czy bedzie ten stuk. u mnie jak wcisniesz i puscisz szybko to stuknie ;D bo dojdzie do konca


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 16:34, 21 Maj 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
ja mam sprzet z 05 roku i amor nie wymagał zadnej regeneracji poza wymianą oleju itp...



Regeneracja amora to właśnie m.in wymiana oleju, uszczelniaczy, nabicie gazem Smile)

A filmik dużo by wyjaśnił faktycznie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 17:24, 21 Maj 2012    Temat postu:

nie Smile to jest serwisowanie
regeneracja to naprawa. bez wymiany oleju moge dalej jeździc. ale jak amor pocieknie i trzeba go zregenerowac to nie moge dalej jeździc Smile
regeneracja to to zazwyczaj wymiana uszczelniaczy oleju itp. czasami dochodza napewki itp.

sama wymiana oleju i gazu to nie regeneracja Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grabarz




Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodzimierzów

PostWysłany: Pon 18:26, 21 Maj 2012    Temat postu:

w weekend nagram filnik i wstawie:) a jak krecicie dolna sruba to ma jakis opór tzn kliki sa tak samo mocne jak na tej gornej? bo wiem ze wczesniej krecilem i byl opor i nie wiem czy za bardzo nie przekrecilem mozliwe ze tam z regulacja cos sie stalo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 18:38, 21 Maj 2012    Temat postu:

raczej nie gdybys ukręcił regulacje to by ci srubka w rekach została Razz i poszedłby olej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin