Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

350 six days 2016 vs 350 six days 2018
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tpirat




Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Pią 6:46, 02 Sie 2019    Temat postu: 350 six days 2016 vs 350 six days 2018

Witam
Czy ktoś przesiadał się ze starszego na nowszy?
Miałem 350 Six days 2016 i sprzedałem koledze a sam zacząłem docierać 350 2018. Zrobiłem ok 35mth prawie przyzwyczajając się do niego ale ciągle brakowało mi pazura jak w poprzednim. Wczoraj zamieniłem się kolegą na starego 2016 i poczułem znaczną różnicę mocy na + starego, to samo po zatrzymaniu kolega powiedział że 2018 jest słabszy.
2016 z gazu na 4 biegu podnosi koło 2018 na 3 biegu.
Przełożenia są te same, wydechy oba akrapovic tylko że 2018 ma taki zwalony z siatką w środku (to nie db killer) i dźwięk jest jak z puszki.
Oba motocykle mają dwie mapy i jeżdżone na 1 mapie.
Pytanie, co KTM mógł namieszać że 2018 ma wyraźnie mniej mocy od młodszego brata?
Czy dostosowanie norm euro zjadło mu mocy?
Motocykl kupiony w salonie w Berlinie czy może trzeba po dotarciu wgrać inną mapę? Jednak nie sądzę bo jak 2018 się rozkręci to jedzie ale dołu silnika najwyraźniej nie ma. Różnica najbardziej odczuwalna od 3 biegu do góry.
Ma ktoś podobne doświadczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 6:52, 02 Sie 2019    Temat postu:

mysle ze wiele osób sie przesiada ze starszego na nowszy, pewnie mniej osób z nowszego na starszy Smile
nie pamietam jak do konca były z mapami ale chyba pod akrapa była inna mapa - wiec moze tu mozna cos podkręcic
drugi temat że to że ma przełącznik to nie wiele mówi bo wybierana jest mapa z dongla pod kanapą, moze tam jest wsadzony jakiś słabszy wybór mapy ( czasem są też "kołowrotki" i mozna wybrać rózny tryb mapuy ) jak nie czaisz o czym mówie to poczytaj ksiązke serwisową tam jest opisane jak sie wybiera mape
co do charakterystyki tez moze byc inna, nowsze maja zawsze bardziej wygładzoną linie oddawania mocy, nie kazdemu zalezy zeby z gazu szedł na koło bo dobry zawodnik to i z 6stki wyrwie, za to na podjeździe sliskim płynne oddawanie mocy znacznie ułatwia złapanie trakcji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tpirat




Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Pią 7:18, 02 Sie 2019    Temat postu:

henio12323 napisał:

nie pamietam jak do konca były z mapami ale chyba pod akrapa była inna mapa - wiec moze tu mozna cos podkręcic


Akrapovic był zakładany w salonie w Berlinie może nie wgrali mapy pod ten wydech. Jak to sprawdzić tylko serwis KTM?

henio12323 napisał:


co do charakterystyki tez moze byc inna, nowsze maja zawsze bardziej wygładzoną linie oddawania mocy, nie kazdemu zalezy zeby z gazu szedł na koło bo dobry zawodnik to i z 6stki wyrwie, za to na podjeździe sliskim płynne oddawanie mocy znacznie ułatwia złapanie trakcji


Tu możesz mieć rację, że motocykl płynniej oddaje moc, jak chcę szybciej pojechać na kole to muszę zejść do 3 biegu i zmieniać biegi na granicy balansu jak za nisko opuszczę koło to na 5 czy 6 już nie ma siły wyciągnąć go do góry. Na kolanie jeszcze na 4 biegu się podniesie zupełnie inaczej jak na modelu 2016. Muszę pokombinować z mapami bo na razie brak mocy mnie rozczarowuje. Jeszcze przełożę tłumik z 2016 bo tam jest full przelot bez żadnej siatki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 8:36, 02 Sie 2019    Temat postu:

przed zakupem jeździłem na 350 2015 - cięższy, silnik z delikatnie lepszym dołem ale mniej agresywny i wolniej się wkręcający.
ważna sprawa- z przodu musi być zębatka 13 i tył 52 lub 51, inaczej moto trochę ospałe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 8:37, 02 Sie 2019    Temat postu:

musiał bys pod kompa podpiac fabrycznego żeby odczytac jaka jest wgrana mapa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tpirat




Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Pią 10:37, 02 Sie 2019    Temat postu:

KristofSX napisał:
przed zakupem jeździłem na 350 2015 - cięższy, silnik z delikatnie lepszym dołem ale mniej agresywny i wolniej się wkręcający.
ważna sprawa- z przodu musi być zębatka 13 i tył 52 lub 51, inaczej moto trochę ospałe.


Z zębatkami już kombinowałem, przednia i tylna, na oryginale 14-52 ma bardzo krótkie biegi i silnik ciągle trzyma górną granicę obrotów jak w 2T
Wrzuciłem tył 48 to biegi się wydłużyły ale w terenie mocy brakowało, sensownie wyszła kombinacja 13-48 bo nawet w/g kalkulatora pierwsze 2 biegi są prawie identyczne nawet do górnego zakresu obrotów jak do fabrycznych ustawień, więc mocy w ciężkim terenie nie brakuje a wydłużyły się o minimalnie wyższe biegi. Jak bym przełożeniami nie kombinował to dalej brakuje mu zrywności six days 2016.
Wydaje mi się że naprawdę mocno obcięli dół silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tpirat




Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Pią 10:40, 02 Sie 2019    Temat postu:

henio12323 napisał:
musiał bys pod kompa podpiac fabrycznego żeby odczytac jaka jest wgrana mapa


Tak umówię się bo temat map zapłonu ogarniam tylko na włączniku przy kierownicy Smile Sam nie widzę różnicy a kontroli trakcji nie używam i tak wyłącza się powyżej 4k obrotów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob 6:42, 03 Sie 2019    Temat postu:

Jak dobrze pamietam to było motto/slogan firmowy na lata 2017+ ze wszystkie modele ktm mają być bardziej przyjazne użytkownikom w oddawaniu mocy.
W 450, bo taka mam i przesiadałem sie ze starszego modelu, miałem dokładnie takie same doświadczenia.
Ja jednak odbieram to na plus, bo modele 2012-2016 były takie mocne, ze długo nie mogłem sie przyzwyczaić do ich wrednego charakteru w trudnym terenie.
Hamowały tak bardzo silnikiem ze na stojąco trudno było utrzymać równowage a najmniejsze dodanie gazu z jedną ręka na kierownicy było praktycznie niemozliwe.
W modelach 2017 i wyzej jezdzisz na stojąco, na jedynce!, z jedną ręką na rolgazie i da sie to zrobić w miarę swobodnie. To bardzo ważny parametr w jezdzie długo dystansowej kiedy juz jestes zmęczony i kazdy ruch manetką powoduje ze musisz walczyć z balanesm - to jest między innymi zaleta 2T.
Mocy nie brakuje, ale dopiero wyzej. Na dole jest delikatny prawie jak 2T i dla mnie jest to idealne rozwiązanie.
Podejrzewam ze w 350 jest podobnie. Jak chcesz jechać mocno, trzeba go kręcić i duuużo wiekszy ruch manetką. On napewno nie jest słabszy a zaryzykowałbym ze nawet mocniejszy, tylko w innym zakresie obrotów. Fajnie jest tak kręcić silnik bo jazda wydaje się agresywniejsza i zsiadasz bardziej nakręcony energetycznie Smile aaaa i jeszcze z boku kierowca wydaje się szybszy Smile jak bardziej hałasuje
W serwisie można to raczej odmienić. Kolega zawoził swoją 350 na wgranie agresywnych map to ja na nim nie mogłem jeżdzić Smile - zachowywał sie jak stary dwusuw. Był poprostu zbyt agresywny i nieprzewidywalnie oddawał moc, nie liniowo. Na asfalcie i do jezdzenia na kole to ok, ale tam gdzie była ważna trakcja to porażka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Sob 6:50, 03 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:32, 03 Sie 2019    Temat postu:

ciernik napisał:

W modelach 2017 i wyzej jezdzisz na stojąco, na jedynce!, z jedną ręką na rolgazie i da sie to zrobić w miarę swobodnie.


Nie rozumiem, jeżdzisz na stojąco trzymając kierownicę tylko jedną, prawą, ręką na pierwszym biegu ? Jakie ma to zastosowanie w praktyce ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 7:51, 03 Sie 2019    Temat postu:

14x52 wychodzi jak 13x50 a to długo jak na te moto, on nie ma takiego momentu jak 450 żeby w takim przełożeniu było dynamicznie. ja jeżdżę 13x51 , czasem x52 i jest optymalnie,
przeloty vmax ok 110-120kmh,
możesz jeszcze wrzucić krótki rolgaz - też zmienia sporo, wkręca się jeszcze szybciej.
350 trzeba kręcić tak jak pisze ciernik- do mocnej i szybszej jazdy trzeba trochę powachlować manetą biegami i sprzęgłem, ale im szybciej tym łatwiej się jedzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tpirat




Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Sob 10:24, 03 Sie 2019    Temat postu:

Też zauważyłem, że gdy kręcę go wysoko to nie narzekam na brak mocy, jednak przy moim stylu jazdy krótkie biegi i brak dołu w stosunku do 2016 spowodował rozstrój żołądka. Do tego stopnia że zacząłem oglądać 500cetki a powstrzymuje mnie świeży zakup i spersonalizowanie w postaci setingu zawieszenia, rekluse, amorka kierownicy i wielu innych dodatków. Do pełni szczęścia chciałbym przywrócić charakterystykę do której się przyzwyczaiłem.
Teraz moje pytanie

Kolega "Ciernik" -0 napisałeś że kolega wgrał agresywną mapę - gdzie i kto to wykonał?

KristofSX - krótki rolgaz dziękuję nie pomyślałem o tym zobaczę jak jest z dostępnością do mojej 350
Na kierownicy mam przełącznik i dwie mapy, Czy mogę zostawić tą mapę co mam (w Rumunii spisuje się idealni) a drugą wgrać agresywną?

Pytam o mapy, bo na wtorek jestem umówiony w salonie KTM na sprawdzenie map i ewentualne wgranie mapy pod Akrapovic. Przez telefon usłyszałem, że mają mapę pod akrapovic i nie mają innych map jak prosiłem o bardziej agresywną. Czy mogę coś zasugerować w serwisie?
Mam rocznik 2018 model 2019


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob 11:23, 03 Sie 2019    Temat postu:

KNKS napisał:
ciernik napisał:

W modelach 2017 i wyzej jezdzisz na stojąco, na jedynce!, z jedną ręką na rolgazie i da sie to zrobić w miarę swobodnie.


Nie rozumiem, jeżdzisz na stojąco trzymając kierownicę tylko jedną, prawą, ręką na pierwszym biegu ? Jakie ma to zastosowanie w praktyce ?


To nie chodzi o jezdzenie na codzień. Na szkoleniach czasem robią takie rzeczy i to uczy pewnych zachowań jak np trzymanie motocykla kolanami, bo inaczej sie poprostu nie da, a odciąża ręce.
Agresywne motocykle znakomicie utrudniają takie manewry.
Chodziło mi bardziej o zobrazowanie stylu oddawania mocy bo w takich warunkach można pewne zachowania motocykla odczuć bardzo wyrażnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob 11:24, 03 Sie 2019    Temat postu:

tpirat napisał:


Kolega "Ciernik" -0 napisałeś że kolega wgrał agresywną mapę - gdzie i kto to wykonał?


W Olsztynie w roczniku 2015


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tpirat




Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Sob 16:15, 03 Sie 2019    Temat postu:

ciernik napisał:
tpirat napisał:



W Olsztynie w roczniku 2015


Olsztyn trochę dla mnie za daleko, jestem umówiony w Moto46 w Szczecinie zobaczymy czy mają jakieś ciekawe mapy, przez telefon usłyszałem, że podpinają moto do kompa i przez neta aktualizacja map. Dam znać.

ps. Też zdarza mi się jeździć z jedną ręką na stojąco, odgarniam gałęzie itd... Smile ale mam rekluse więc klamki nie dotykam Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tpirat dnia Sob 16:17, 03 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 16:45, 03 Sie 2019    Temat postu:

kazdy ktm ma tą sama mozliwosc nie ma nikt map z palca wyssanych tylko komputer diagnostyczny ktm ma do wyboru okresloną liczbe map, niektóre moto maja tylko jedna mape inne ze 3

kiedys pamietałem dokładnie ale generalnie to mapa pod akrapa to inna mapa niz zwykła, i wgrywana jest obsługa całego modułu, i teraz przełącznikiem z kierownicy nie da sie ustawic ze jedno połozenie to mapa akrapovica, a druga standardowa. mapa pod akrapa jest inna bo inny wydech czasem musi miec zmiane składu mieszanki by motocykl jeździł prawidłowo ( np nie przegrzewał sie )

jedno położenie przełącznika jak kojarze rozłącza obwód i moduł leci na mapie "soft" drugie położenie to włączenie do obwodu dongla lub kołowrotka ( zaleznie co zamontowane) jest to odpowiedni opornik o róznej rezystancji dla którego wczytywana jest mapa hard, i ten kołowrotek ma nawet 9 mozliwosci pozycji. ale tez całkiem z drugiej strony - wiekszosc amatorów nie odczuje róznicy miedzy tymi mapami wiec to też nie ma co liczyc że nagle moto bedzie szatan albo baranek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin