Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RIDE BY WIRE cóż to takiego ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Logitech54




Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:38, 15 Mar 2017    Temat postu: RIDE BY WIRE cóż to takiego ?

Jak w temacie co to jest wiem tylko ze dotyczy manetki jakie są zalety lub wady nigdzie nie moge znaleźc informacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinKTM




Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:29, 16 Mar 2017    Temat postu:

chyba chodzi o elektrycznie sterowaną przepustnice żadna nowosc Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 7:55, 17 Mar 2017    Temat postu:

dokładnie to tak jak w samochodach teraz

jak dajesz gazu to nie ciagniesz linką przepustnicy mechanicznie, tylko masz " potencjometr" ( tak jak w radiu głosniej ciszej ) i na podstawie odczytu, silniczek sobie otwiera albo zamyka gaz

zaleta jest taka, ze komputer steruje poziomem otworzenia gazu - jak ustawisz że masz deszcz to komputer bedzie " zamulony" w stosunku do twojej ręki, i bedzie trudno o uslizg koła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Logitech54




Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:20, 19 Mar 2017    Temat postu:

czyli generalnie to wspomaga bezpieczeństwo w jakims stopniu czyli system jest na +

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rozkmin




Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:40, 22 Mar 2017    Temat postu:

No bezpieczeństwo też. Nie wiem jak w Duke, ale ride by wire ma bardzo szeroki wachlarz możliwości.

Możesz np ograniczyć możliwość wheele, tak aby motocykl podnosił się tylko o jakiś zdefiniowany kąt.

Można ograniczyć szansę na uślizg koła poprzez 'kastrowanie' mocy na stałe, albo chwilowe (ale do tego trzeba już chyba systemu esp).

Można też zrobić tak, że np moc motocykla jest obcinana, jeżeli manetka jest odkręcona mniej niż do połowy. Dzięki temu też trudniej o uślizg koła. Chodzi o to, że jak masz mocno odkręconą manetkę to komputer wie że jesteś w trybie 'zabawy' a jak mało to przyjmuje że jedziesz spokojnie i nie jest ci potrzebna pełna moc silnika.

Wydaje mi się, że ride by wire daje też możliwość lepszej optymalizacji pracy silnika pod kątem spalania i emisji spalin, ale akurat tego nie jestem pewien na 100% - ale no, na 90% Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin