Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Napęd w KTM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kruz




Dołączył: 18 Lip 2019
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk / Wisła

PostWysłany: Czw 9:57, 18 Lip 2019    Temat postu: Napęd w KTM

Czesc Ekipa 👍

Od wczoraj jestem posiadaczem KTM Duke 690 z 2013 roku.
Mam pytanie, gdyż ciężko mi znalezc odpowiedz w internecie.

Motocykl ma 10500km przebiegu. Pierwszy właściciel po wyjeździe z salonu i przejechaniu 800km zmienił łańcuch i zmniejszył tylna zębatkę o 2 zęby. Motocykl jedzie ok. 185km ale za to szybciej przyspiesza(nie mam w zasadzie porównania i nie wiem jak duża to roznica) stary napęd mi zostawił, wyglada praktycznie jak nowy.
Zastanawiam sie czy przy następnej zmianie dokupić tylko zębatkę na przód, czy zostac przy tym co jest teraz i kupic taki sam.

Czy tylna mniejsza zębatka nie przekłamuje licznika w przebiegu i predkosci ? Kiedyś w Kawasaki z750 miałem mniejsza na tyle to pokazywała głupoty w predkosci i szybciej nabijała przebieg. Natomiast to był motocykl 8 lat starszy.
Wie ktoś jak jest w KTM z tego rocznika ?
I druga sprawa, czy roznica w przyspieszeniu jest naprawdę aż tak znacząca ? Czy warto wrocic później do oryginalnych ustawień ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 16:33, 18 Lip 2019    Temat postu:

to tylko i wyłącznie twoja decyzja. licznik nie jest przekłamywany bo bierze sygnał z obrotu koła.
kawasaki ma naped licznika na kole zdawczym i tam sie juz moze tak dziać.
jak tobie pasuje przyspieszenie i v max to zostaw jak jest, jak potrzebujesz wiekszych predkosci przelotowych to zmien na oem, to jest zawsze najbardziej optymalne przelożenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kruz




Dołączył: 18 Lip 2019
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk / Wisła

PostWysłany: Czw 17:55, 18 Lip 2019    Temat postu:

Dzieki za odpowiedz. Rozumiem, ze nie wpływa to w żaden sposób na szybsze zużycie podzespołów motocykla ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:50, 18 Lip 2019    Temat postu:

taka róznica znaczaca nie jest, ale na logike - szybciej przyspiesza to szybciej sie sciera opona Razz wieksze obciązenie skrzyni biegów - tylko że akurat pod tym kątem róznica jest nic nie znaczaca dla np wytrzymałości. wiec jak Tobie pasuje to smiało można zostawić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin