Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Motorex czy Motul

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszKTM125




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 17:46, 15 Wrz 2017    Temat postu: Motorex czy Motul

witam posiadam ktm 125 rok 2012 bez ABS
ogolnie zastanawiam sie czy zmienic olej na Motorexa bo czytałem w instrukcji ze jest zalecany a sprawa wyglada tak ze motor ma 40tys przebiegu i ostatnie 10 tys był na motulu bo był zarejestrowany w PL i facet lał motul tamte 30tys był serwisowany w Austrii w serwisie KTM i pytanie czy oni lali Moterexa czy motula ... ktorego wybrac jak doradzicie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 17:55, 15 Wrz 2017    Temat postu:

Ten, który z nich jest tańszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żuk




Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:23, 15 Wrz 2017    Temat postu:

Shell

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:37, 15 Wrz 2017    Temat postu:

obojętne Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomjag




Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Sob 4:42, 16 Wrz 2017    Temat postu:

Kurcze świetny przebieg, a niektórzy twierdzą, że Duki 125 wytrzymuje tylko 20000 km. Ja był lal cały czas ten sam olej co był od nowości. Tym bardziej, że tańszy i łatwiejszy do niego dostęp. Choć przyznam się sam, że leję Motorex, bo tak zażyczyli sobie na serwisie gwarancyjnym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diego23




Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:25, 30 Gru 2017    Temat postu:

manual do Duka 125 podaje dwie lepkości dla oleju:
15w/50 od 0 d0 50 *C i 10W/40 dla -10 do 40*C
Ktoś bardziej doświadczony może mi powiedzieć która jest bardziej odpowiednia?
Na razie mam 15W/50


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:38, 30 Gru 2017    Temat postu:

tak w zasadzie to obojętne
jak widzisz obie wartosci są ok dla naszych warunków atmosferycznych - chyba ze trzymasz moto w nieogrzewanym garazu i nim codziennie jeździsz i temp spada poniżej zera wtedy lepiej 10W40 zalać.

ogólnie musisz wiedziec co oznaczaja te parametry - żeby nei zanudzac oznaczają one dosyć wiele, ale w duzym skrócie 10W oznacza to jak sie olej zachowuje w niskich temp - im niższa wartosc tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach, zwykle w PL 10-15W jest ok, bo mało kto odpala na mrozie sprzęta, zwykle to jazda od wiosny do jesieni. druga liczba oznacza jak sie olej zachowa w wysokich temperaturach - im wieksza liczba tym wieksza odporność na braki w smarowaniu przy duzych temperaturach.

ale to też nie jest tak że jak zalejesz 10W40 i w upalny dzien go pokatujesz to zarzniesz silnik, wieksze znaczenie ma co to za olej, i jak czesto go zmieniasz w takim przypadku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomjag




Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Nie 11:59, 31 Gru 2017    Temat postu:

Aby nie otwierać nowego tematu, postanowiłem tutaj zadać pytanie.
Czy rzeczywiście wskazane będzie wymienić olej zaraz na początku sezonu?
Na teraźniejszym mam przejechane jakieś 2000 km.
Dużo się teraz mówi, aby jednak zmienić olej.
Następne pytanie, czy wymienić wszystko wraz z filtrem olejowym, czy filtr może zostać do następnej wymiany serwisowej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 13:24, 31 Gru 2017    Temat postu:

Wymiana oleju to temat rzeka. Wyglafa to tak ze olej z przebiegiem ma w sobie rozne zwiazki np siarke i jak teraz stoi to nie wpkywa korzystnie. Wiec w zasadzie lepiej zmienic olej teraz niz na wiosne.
Z drugiej strony jak sie trzyma w nieogrzewanym garazu moto to przez zmiane temp. Osadza sie woda w silniku ktora w koncu miesza sie z olejem.
Wiec sa rozne szkoly. Ja bym wolal wymienic teraz.....
Ale jak olej ma 2k przebiegu to bym go w ogole nie zaczepial Very Happy

Filtr najlepiej zmieniac razem z olejem

Ja w swoich motocyklach zostawiam olej i nie zmieniam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomjag




Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Nie 17:31, 31 Gru 2017    Temat postu:

No właśnie. Ja przyznam się szczerze nigdy nie robiłem wymiany po zimie, czy przed nią tylko czekałem zawsze do wymiany serwisowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diego23




Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 1:17, 06 Sty 2018    Temat postu:

Nawiązując do mojej poprzedniej wypowiedzi świetnie czytam instrukcję,ale jak odbierałem olej od poprzedniego właściciela to już nie sprawdziłem co mi dał.
Ogólnie razem z motocyklem dostałem 2l oleju motul 7100 10W50 - pytanie czy ten olej się nadaje do czegoś?
Nie jest to ani 10W40 czy 15W50 - jest to jakis miks tych dwóch olei


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 9:10, 06 Sty 2018    Temat postu:

jest to niezły syntetyczny olej, smiało można lać,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin