Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM RC390 2015

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crs




Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 19:47, 11 Cze 2019    Temat postu: KTM RC390 2015

Cześć,

chciałbym spytać bardziej doświadczonych kolegów, czy należy spodziewać się przykrych niespodzianek po modelu RC390 sprzed liftingu. Zdaję sobie sprawę, że duża część komponentów jest dzielona z DUKE 390, dlatego chętnie dowiem się, czy istnieją bolączki wspólne dla obu modeli.

Mam na oku RC390, dlatego wolę się upewnić (u źródła), że nie jest to inwestycja w studnię bez dna.

Na amerykańskich forach wyczytałem, że bardzo częstą przypadłością jest wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą, sporadycznie uszkodzenia tłoka. Oba te zjawiska wiążą się z poważnym remontem (przy uszczelce należy ponoć splanować głowicę), dlatego wolałbym ich uniknąć Smile

W serwisie KTM powiedziano mi, że nie zdarzył im się RC390 ani Duke390 z tym problemem, raczej dolegają jakieś drobne pierdoły. Czy jest ktoś w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć tym doniesieniom?

RC390 którego chcę kupić ma ok 15k km na liczniku, a chcę nim trochę potorować.

EDIT: żeby nie było - użyłem opcji SZUKAJ ale nie znalazłem zbyt wiele informacji o awariach 390tek na tym forum (może to dobrze Razz)

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę wszystkiego dobrego,
crs


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez crs dnia Wto 19:48, 11 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:51, 11 Cze 2019    Temat postu:

w motocyklach trzeba unikac planowania głowic - a jak juz to akurat zabieg planowania przy remoncie góry silnika jest najmniej " trudna" kwestia bo i tak trzeba to zlecic komus
pracuje w ASO ktma, duzo 390tek nie przerabiamy ale czy 125 czy 390 to problemów nie mielismy nigdy - tak powaznych, najpowazniejszy to był przepuszczajacy uszczelniacz pompy wody i olej dostał trche płynu i sie zabarwił na jasny kolor - mogło to byc dość groźne ale na szczescie moto serwisowane na czs a przeciek nie był mocny i skonczyło sie na wymianie oleju i uszczelniaczy
tak to mimo pochodzenia są to bardzo udane konstrukcje to że w usa ktos cos zarznął to byum sie w zaden sposób nie sugerował


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crs




Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 20:21, 11 Cze 2019    Temat postu:

henio12323 - bardzo dziękuję za odpowiedź. Czytałem też Twoje wypowiedzi w innych wątkach o 390 - miło, że tak chętnie dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem!
Właśnie w serwisie (bielskim) powiedziano mi mniej więcej to samo co Ty napisałeś. Z tym, że nie wiem, czy to jest spowodowane małą popularnością tego modelu w Polsce? (nawiasem mówiąc, model który chcę kupić jest ściągnięty z Niemiec).
Odnośnie amerykańskich i australijskich zgłoszeń z uszczelkami - nie był to temat odosobniony. Dotyczył dziesiątek jak nie setek KTMów. Co ciekawe, nie tylko torowe wersje umierały - ale zastanawiam się, czy to nie jest poniekąd spowodowane ich wymaganiami ekologicznymi oraz inną liczbą oktanową beznyny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez crs dnia Wto 20:22, 11 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:48, 11 Cze 2019    Temat postu:

jest dosc mało popularny wynika to pewnie z typu prawa jazdy w PL zwykle jak ktoś ma A1 smiga na 125tce, potem robi A i kupuje litra Very Happy
tez zajmujemy sie sprzedaza częsci i jestem przekonany że nigdy nikomu nie sprzedawalismy czesci do góry silnika do tego silnika także tym bym sie na prawde nie przejmował, jeździć dbać i takie uszkodzenie jest praktycznie neimozliwe.
na rynek USA maszyny mogą byc nieco inne - np przy wgrywaniu mapy zapłonowej jest róznica miedzy mapą USA a mapą UE - nie wiem na czym róznica polega, ale motocykl na pewno nie jest kropka w kropka ten sam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin