Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 690 SMC R dobry na początek?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrew




Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:25, 01 Cze 2016    Temat postu: KTM 690 SMC R dobry na początek?

Cześć
To będzie mój pierwszy motor (3 lata temu jeździłem jedynie na enduro 70ccm) i zastanawiam się, czy to będzie dobry wybór na początek? Mam ok 185cm, 65kg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 10:34, 01 Cze 2016    Temat postu:

Troche patyk z ciebie ale mysle ze bd dobry Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:04, 01 Cze 2016    Temat postu:

Widzę tylko jedno przeciwwskazanie - troszkę żal takiego ładnego motoru do nauki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrew




Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:13, 01 Cze 2016    Temat postu:

Żal ogólnie czy patrząc na to od technicznej strony? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 13:29, 01 Cze 2016    Temat postu:

Żal ponieważ są to ładne i drogie motocykle.
Wymiana jakiś części po dzwonie lub ślizgu nie będzie tak tania jak w przypadku mniejszych pomarańczy.
A ich właściciele oraz przyszli kupcy są strasznie pedantyczni i jak widzą ryskę tu już nie chcę kupić (to tak jakbyś chciał sprzedać).

To że jest bardzo mocny i na pierwsze moto troszkę za mocny to nie będę pisał bo nikt takich bredni nie czyta i nie bierze na poważnie:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrew




Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:54, 01 Cze 2016    Temat postu:

Właśnie też o tym myślałem, że może być za mocny.

A co do sprzedaży- to kupując teraz za załóżmy 26k zł, mogę się spodziewać dużej straty na wartości gdybym chciał go sprzedać (załóżmy, że byłby w bdb stanie) za (przykładowo) 2-3 lata?
Bo tego się obawiam, że jak będę chciał sprzedać to wezmę np. 10k zł mniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 16:47, 01 Cze 2016    Temat postu:

hacker33 napisał:
Żal ponieważ są to ładne i drogie motocykle.
Wymiana jakiś części po dzwonie lub ślizgu nie będzie tak tania jak w przypadku mniejszych pomarańczy.
A ich właściciele oraz przyszli kupcy są strasznie pedantyczni i jak widzą ryskę tu już nie chcę kupić (to tak jakbyś chciał sprzedać).


Heheh
Coś w tym jest...
Jednak z mojej perspektywy problem w niechęci do poobijanych czy porysowanych sztuk jest gdzie indziej.
Jest tych sprzętów naprawdę jak na lekarstwo, nie jest łatwo kupić ten sprzęt w przywoitym stanie z peweną historią a ludzie za te mniej lub bardziej ale jednak zauważalnie zmęczone życiem sztuki wołają niemal tyle samo co za prawdziwe perełki, które nawet nie noszą ślady jakiejkolwiek parkingówki.
To jest kłopot i dlatego kupujący kręcą nosami.

Z drugiej strony jak uda Ci się trafić naprawdę zadbaną i zdrową sztukę to potem cały czas masz z tyłu głowy, że nawet drobna przygoda spowoduje, że już nigdy nie będzie taki perfekcyjny... Tutaj zgadzam się w 100% z Hackerem.

Czy to dobre moto na pierwszy sprzęt? Na bank lepsze niż jakakolwiek sportowa szlifiera. Bez dwóch zdań.
Jest mocny jak na singla ale nie jest to potwór nie do opanowania. W stosunku do klasycznych sprzętów drogowych jest sporo wolniejszy ale za to jest trochę bardziej agresywny i nerwowy. Żeby jechać nim naprawdę szybko i nadążać za plastikami(nawet w mieście) trzeba mieć już trochę pojęcia i nieźle się namieszać biegami i zwyczajnie uważać bo potrafi szarpnąć winklu, złapać uślizg, trzepnąć kierą itd.

Jak kupisz rzeczywiscie SMC-Ra w bardzo ładnym stanie i dasz dzisiaj za niego 26-27k PLN to za 2-3 lata dalej weźmiesz za niego spokojnie ponad 20k. Oczywiscie o ile dalej bedzie taki ładny i zadbany. Dzisiaj za SMC z lat 2008-2011 trzeba dalej dać ponad 20k. Dużo zależy od tego w co później zostanie doposażony - wydech, carbony, szmery bajery...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Śro 16:51, 01 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrew




Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:44, 01 Cze 2016    Temat postu:

Ogólnie na tę chwilę te mi "wpadły w oko" [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tylko, że jakbym jechał je zobaczyć, to bym zabrał kogoś obcykanego w te klocki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 21:42, 01 Cze 2016    Temat postu:

Ten drugi jest kolegi z forum.supermoto.pl - MaciekWroc czy jakoś tak...
Kupił z tego co pamietam jakies 2 miechy temu a powodem sprzedaży jest zdaje sie powrót do ścigów. Nie wiem na ile biegły jesteś w temacie SMC ale nie jest to fura bez przeszłości. Boczki ma od rocznika 2012-2013, ma wyłamany jeden ogranicznik skrętu(fakt, że łamią sie jak zapałki przy często nawet delikatnych upadkach). Nie znam sprzętów ale generalnie fura do dopieszczenie - nie jest to motocykl bez skazy.

O pierwszym niestety nic nie potrafię powiedzieć poza tym, że wyglada zachęcająco...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrew




Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:56, 02 Cze 2016    Temat postu:

To dzięki stary za info Smile bo tak po ogłoszeniach to właśnie wydawało mi się, że ten 2 jest lepszy.
A orientujesz się może, jak by wyglądało zduszenie go do A2 i czy później można go samemu "odblokować"?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrew dnia Czw 11:59, 02 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 13:07, 02 Cze 2016    Temat postu:

Teoretycznie jest to do zrobienia. Musisz mieć fakturę albo rachunek za usługę kastrowania mocy a potem uzyskać opinię rzeczoznawcy, który potwierdzi(i da Ci stosowne zaświadczenie), że motocykl został zdławiony do wymaganej mocy. Na hamowani nie musisz tego weryfikować. Nie wiem tylko jacy rzeczoznawcy się tym zajmują. Spróbuj moze zadzwonić do PZMotu i podpytaj. Na zwykłej stacji kontroli pojazdów raczej tego nie ogarniesz...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 16:46, 02 Cze 2016    Temat postu:

Możesz też szukać takiego który już jest zduszony. Nie powinien to być problem zwłaszcza jak moto sprowadzane.
Mam znajomego rzeczoznawcę z PZM ale od samochodów. Jednak jak go pytałem o A2 na moto to musi to być kit dedykowany przez producenta i zakładany w autoryzowanym serwisie.
Wtedy Ci podpiszą opinie. Choć też co rzeczoznawca to inna opinia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrew




Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:10, 02 Cze 2016    Temat postu:

"motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla"

Czyli trzeba by go zdusić do 28kW, żeby spełniał wymóg (0,2kW/kg), ale wtedy co z zapisem "nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla"- zostaje spełniony?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 7:52, 03 Cze 2016    Temat postu:

Czyli motocykl przed zdławieniem nie może mieć 70kW.

Wszystkie motocykla jakie miałem miały w papierach tak śmieszne moce że szok.
Tak jak Ci pisałem motocykl z niemiec praktycznie na pewno będzie miał w papierach z 16kW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrew




Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:15, 03 Cze 2016    Temat postu:

A jak by wyglądało to później z odblokowaniem jego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin