Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki olej Motorex

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yng13




Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Paczków

PostWysłany: Wto 14:18, 30 Sty 2018    Temat postu: Jaki olej Motorex

Witam forumowiczów, stoję przed wyborem oleju do mojego Duke'a 125. Na sklepie znalazłem dwa Motorexy 15w-50
Motorex Formula 4T (47zł)
Motorex Top Speed 4T (57zł)
Czym mogą różnić się dwa te oleje i który będzie lepszym wyborem?
Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żuk




Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 26
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:09, 30 Sty 2018    Temat postu:

Lepszym wyborem będzie Shell.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Budyniu




Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 22
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:22, 30 Sty 2018    Temat postu:

Up^ jaki shell ? precyzuj, bo takie porady nic nie wnoszą

@yng13
w instrukcji masz napisane jakie olej do twojego silnika
Motorex Formula 4T
tempertura zewnętrzna:
-10..40stC 10w40
0...50stC 15w50
koniecznie musi być JASO MA, nie MA2 co jest podkreślone w instrukcji a Top speed 4T jest MA2 i obstawiam że będzie sprzęgło gorzej działać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żuk




Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 26
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:55, 30 Sty 2018    Temat postu:

Sam sobie odpowiedziałeś. Jak w instrukcji ma to co tu precyzować?
Shell Advance Ultra 15W-50.
Proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yng13




Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Paczków

PostWysłany: Wto 20:48, 30 Sty 2018    Temat postu:

Faktycznie w instrukcji jest zapis, przepraszam za niedopatrzenie. Niestety shella ani żadnego innego niż motorex nie mogę zalać bo motocykl jest na gwarancji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9524
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 189 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Wto 22:23, 30 Sty 2018    Temat postu:

jak motorex to powersynth

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomjag




Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Śro 1:42, 31 Sty 2018    Temat postu:

Ja zastanawiam się nad przejściem na Bel-Ray EXP 15w50. Jest to olej zalecany do Husqvarny 401 Svartpilen i Vitpilen. Oba te motocykle dzielą silnik z KTM Duke 390.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9524
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 189 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Śro 8:14, 31 Sty 2018    Temat postu:

obojętne co zalejesz i tak bedzie ok, nawet taniego pólsyntetyka nalejesz to nic nie uszkodzisz, moze z czasem (dłuuugim ) czasem cos wyjdzie wieksze zuzycide, dlatego do motocykli jak ktos dba lepiej lac syntetyczny olej, a jaki to praktycznie obojętne czy motorex czy belray czy motul

i teraz sprawdziłem i ten belray to pólsyntetyk, wiec to nie jest górnych lotów olej - mozna lać lepszy. ale kazdy leje co chce ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomjag




Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Śro 12:15, 31 Sty 2018    Temat postu:

Kurcze ale Formula 4T również jest olejem półsyntetycznym. Taki każą (zalecają) lać w instrukcji, taki też zalewałem. Generalnie jeżdżę bardzo delikatnie, nie przeciągając za każdym razem do zapalenia się czerwonej lampki. Spalanie mam na poziomie 3,3l/100 km, więc nie "żyłuje" silnika. Prawdą jest jednak, że ja mam 390 a koledzy jeżdżący na 125 muszą "przyłożyć się" aby mulić ruchu i tu wymagany jest olej o najlepszych parametrach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9524
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 189 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Śro 19:54, 31 Sty 2018    Temat postu:

tak jak pisałem - nawet jak zalejesz kiepski pólsyntetyk to tego silnika nie zarzniesz.

róznica moze byc taka że po np 30 tysiacach porównasz dwa silniki to np bedziesz miał wałek rozrządu ładny, a na słabym oelju bedzie lekko matowy, to nie chodzi o to że zalejesz słaby olej polecisz raz odkręcisz do lampki i silnik strzeli Razz

ja też mam np szosówke, i jezdze bardzo spokojnie, ale leje olej najlepszy jaki moge bo wiem że na tym polata najlepiej. mimo że producent deklaruje że mozna lać gorszy olej

serwisowo to chyba wychodzi na to ze producent to co pisze to zaleca minimalny olej jaki mozna zalać - gorsze mogą powiedzmy przyczynić sie do nadmiernego zuzycia, chociaz nawet jak zalejesz mineralny olej to też nic nie wybuchnie. chodzi o eksplaotacyjne zuzycie w jakims tam dłuzszym okresie czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomjag




Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Śro 21:32, 31 Sty 2018    Temat postu:

Wynikało by z tego, że warto by się zastanowić nad "przejściem" na full syntetyk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin