Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duke 390 - dylemat z wydechem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezyd




Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Straduń

PostWysłany: Wto 12:40, 29 Lip 2014    Temat postu: Duke 390 - dylemat z wydechem

Siema!
Niedawno kupiłem dla mojej narzeczonej Duka 390, wszystko fajnie tylko chodzi jak skuter, u dealera dostępne są do niego tylko akrapy za ok. 2900 zł. Więc upatrzyłem sobie do niego ixila l3x nie dość,że ładniej wygląda to jeszcze jest połowę tańszy zadzwoniłem więc do serwisu z kilkoma pytaniami odnośnie montażu w.w. wydechu. No i zaczął się problem.
W Poznaniu Pan może zamontować, ale nie wie, czy nie stracę gwarancji. Więc dzwonie dalej szukając kogoś kto będzie wiedział, Olsztyn - 3 telefony za każdym razem rozmówczyni próbowała zlokalizować kogoś kto będzie wiedział i kazała zadzwonić za 10 min. Czwarta próba (prawie) skuteczna, pan który miał wszystko wiedzieć prosi o tel. za ok. 2-3 dni wtedy będzie wiedział. Warszawa - Kompetentny serwisant od razu mówi,że nie ma problemu, gwarancja będzie zachowana, wszystko cacy...do czasu, pan przypomina sobie,że przecież mapy zapłonu mają dedykowane do akrapa, do ixila nie ma..mogą założyć ale bez nowych map, jaki to będzie miało skutek? No właśnie tego już Pan nie wie, mówi,że może nie chodzić tak jak powinno.
W necie pełno jest filmików z ixilem w 390-tce w chodzi wszystko jak należy, sęk w tym ,że to filmiki gdzieś ze świata, może tam wgrywają mapy nie tylko pod akrapa. Przerabiał już ktoś podobny temat w swoim motocyklu? Nie wiem czy ładować tego ixila i się nie przejmować, czy jednak kupić akrapovica?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dezyd dnia Wto 12:41, 29 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebar1




Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:55, 19 Sie 2014    Temat postu: Re: Duke 390 - dylemat z wydechem

Dezyd napisał:
Nie wiem czy ładować tego ixila i się nie przejmować, czy jednak kupić akrapovica?



Ja na swoim Duku 390 z akrapem jechałem dopiero na wgranie map i nic niepokojącego się nie działo. Jednak to było parę kilometrów....
Mój mechanik tez twierdzi, że bez map na dłuższą metę nie będzie to chodziło jednak jak należy.
Jest jeszcze jedna kwestia która w moim przypadku przeważyła za Akrapem. Chodzi o moc. Te mapy nie tylko dają dodatkowe 5 konie ale tez odblokowują motocykl bo w rzeczywistości na UE idą wersje 40 koni.
I robi się 9 KM więcej a to już czuć. Smile
A i targuj się, tego Akrapa sprzedają taniej niż 2900.
Akrap wygląda tak:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebar1 dnia Wto 18:02, 19 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezyd




Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Straduń

PostWysłany: Sob 11:45, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Przy pierwszym serwisie, pogadałem z mechanikami w Poznaniu, twierdzili,że nie mają żadnych map do akrapa a podniesienie mocy to bajka... założyłem więc ixila bez wgrywania żadnych map, jeździ (jak na razie) jak trzeba, gdy skończy się gwarancja, to wtedy pogrzebie przy mapach ale to już na pewno nie w serwisie KTM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebar1




Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:01, 10 Paź 2014    Temat postu:

Dezyd napisał:
ale to już na pewno nie w serwisie KTM


może zmień tego mechanika zanim się gwarancja skończy bo ci głupoty opowiada.... Shocked to strach pomyśleć co robi z motocyklem.
Byłem przy ich wgrywaniu. Są dwie wersje map, zwykła i pod Akrapa.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebar1 dnia Pią 8:02, 10 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dezyd




Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Straduń

PostWysłany: Pią 21:26, 31 Paź 2014    Temat postu:

Serwis KTM Rapid... Daruję sobie chyba wizyty u nich. Przed serwisem miałem olej ładny klarowny, a po "wymianie" u nich jest jakaś maź o bliżej nie określonym kolorze. To mój pierwszy KTM i pierwszy nowy motocykl, dotychczas podstawowe czynności serwisowe robiłem sam w motocyklach, ale teraz żeby nie stracić gwarancji jeżdżę tam, nigdy nie używałem Motorexa, uspokajałem sam siebie,że może taki ma być ale mam coraz większe wątpliwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corso




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:20, 02 Gru 2014    Temat postu:

Dezyd napisał:
założyłem więc ixila bez wgrywania żadnych map, jeździ (jak na razie) jak trzeba, gdy skończy się gwarancja, to wtedy pogrzebie przy mapach ale to już na pewno nie w serwisie KTM


Jeździ, może nawet nie poczułeś pogorszenia osiągów ale tak to powinno się skończyć. Wyjaśnię dlaczego:

Wyobraź sobie wagę w stanie równowagi. Motocykl jest zaprojektowany (wyliczony i ustawiony) że na jednaj szali masz to co wchodzi do silnika: powietrze i paliwo a na drugiej szali to co z silnika wychodzi (spaliny pod pewnym ciśnieniem rozprężające się w określony sposób w układzie wydechowym). Jeżeli zmienisz wydech to burzysz tą równowagę. To że nie poczułeś pogorszenia osiągów świadczy tylko o tym że rozmiar wywołanych przez Ciebie zmian zmieścił się w marginesie błędu zaprojektowanym przez konstruktorów. Wyreguluj sobie teraz motocykl dopasowując ilości powietrza i paliwa (mapy) do wydechu a dopiero wtedy zmiany będą miały sens i dadzą oczekiwany efekt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 19:27, 01 Sie 2023    Temat postu:

Ale puerdolisz🤦‍♂️
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin