Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DUKE 200 czy jednak 390
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Morusek




Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:50, 21 Lip 2016    Temat postu:

Kolego Rozkim ja ma czym zapierd...ć jak bym potrzebował, albo się zachciało. Mam Suzuki GSR 600 i dla mnie starszego pana na serio starcza aż nad to wrażeń które ten sprzęt zapewnia. Potrzebny mi motor poręczniejszy, lżejszy w kilogramach. Tak, tak 185 kg mojego GSR-a to dla mnie na parkingu lub w korkach sporo tych kilogramów. Tak kombinowałem coś lżejszego 130-absolutnie max 150 kg i co by jechało całkiem dobrze, ale nie jak silna rycząca sześcsetka. Poza tym cholernie bym chciał mieć singla Smile
Duke 690 kusi, oj kusi bardzo. Nie ma gdzie dotknąć, zobaczyć a co dopiero śmiga zaliczyć. Niestety z 690 to tylko ta ugrzeczniona w stylistyce wersja 2014 mi się podoba. Wcześniejsze niestety nie, a wiadomo młody motor to duże pieniądze i stąd skierowanie zainteresowania na DUKE 390. Przecież on żwawszy od Jawy 350 którą kiedyś też miałem. No chyba, że nie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 20:18, 21 Lip 2016    Temat postu:

390tka owszem jest sporo szybsza od Jawy TS 350 ale pamiętaj, że czasy idą do przodu w szalonym tempie a my się przyzwyczajamy do dobrego...

Czytam Twoje wypowiedzi i jestem zdania, że powinieneś wybrać 690 - bez dwóch zdań i nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości! Smile
Widzę Twoje rozterki, w pewnym sensie je rozumiem ale prawda jest taka, że w tym przypadku Ty bardziej chcesz usprawiedliwić, sam przed sobą sens zakupu 390, niż jest to jakkolwiek racjonalny wybór.
Ja Ci chłopie mówię - w Twoim przypadku to zły kierunek! Jeśli zdecydujesz się na mniejszego Duke'a to jestem pewien, że bardzo szybko będziesz żałował, że nie wziąłeś 690tki. Będzie fajnie, będzie lekki zwinny ale pamiętaj, że apetyt bardzo szybko rośnie.

Też już nie jestem(niestety) młokos. Miałem pewnie ze 20 różnych motocykli a oblatałem bardzo intensywnie, wielokrotnie więcej...
Tak więc perspektywę mam dość szeroką a i doświadczenie nie małe. To jest motocykl tak diametralnie inny od tego czym jeździ większość ludków po ulicach, że nie sposób w prosty sposób wytłumaczyć. Trzeba się na własnej skórze przekonać.
Wcale nie chodzi o to, że musisz zaraz tym sprzętem latać na kole i wariować. 690 to jest esencja i cały sens koncepcji takiego motocykla - lekkiego, zwinnego i bardzo mocnego singla w genialnym podwoziu.

390tka to tak naprawdę przedsionek i namiastka tego w czym rzecz.
Nie zapominaj też, że różni je nie tylko silnik - cała reszta to też zupełnie inna półka jakościowa i różnica w cenie(nowego) nie jest przypadkowa.

Przejedź się. Nie kupuj bez tego.
Zobaczysz ile frajdy daje ten sprzęt - idzie z dołu jak czołg, jest potwornie elastyczny, ma mnóstwo momentu obrotowego i całkiem sporo mocy jak na tego typu konstrukcję.
Można tym pyrkać, jechać spokojnie ciesząc się elatycznością a równie dobrze odwinąć i zobaczyć prawdziwy charakter i pazur.

Świetny zawias, świetne heble. Ten zapas, zarówno w kwestii mocy jak i trakcji oraz możliwości redukowania prędkości jest naprawdę fajny!
Przy GSRze ten sprzęt to będzie rower - dosłownie.
Bez urazy ale GSR ma w sobie tyle polotu, zgrabności i finezji co Magda Gesler. Wink

Jeśli chodzi o roczniki to nie śledziłem mocno historii zmian w Duke'u więc tu wiele nie pomogę. Wiadomo - wygląd rzecz gustu... Jednak w moim odczuciu Duki z przed 2012 roku, z charakterystyczną przednią lampą były fajniejsze. Nie skreślaj ich zanim nie zobaczysz na żywo...
Podobnie wiem czym różni się 2014 o 2012 ale jak patrzyłem pobieżnie na foty to chyba ten sam motocykl różniący się wyłącznie drobiazgami.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Czw 20:24, 21 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rozkmin




Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:09, 21 Lip 2016    Temat postu:

Serio rób jak mówi 'Spidi'. Duke 390 to owszem bardzo fajna maszyna ale naprawdę raczej tylko dla początkujących. Jeżeli nawinąłeś już sporo kilometrów w życiu to naprawdę znudzisz się małym Dukiem baardzo szybko. Ja mam stażu rok (tyle samo duka) i czuję że horyzont w którym wykorzystam 90% jego możliwości wcale nie jest tak daleko - to maszyna na naprawdę góra 3 sezony i to dla nowicjusza.

Zobaczymy jak będzie mi szedł progres w umiejętnościach, ale Duke 390 to nie jest maszyna na lata i wiem że prędzej czy później będzie trzeba go zmienić - i naprawdę nie mówię tu o zapierdalaniu tylko po prostu o radości z jazdy i świadomości że to nie maszyna cię ogranicza tylko ty sam.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Morusek




Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:56, 21 Lip 2016    Temat postu:

He He najlepiej by było zmienić Suzkę na Duka 690, ale też kocham ryk Wink rzędówki i jego elastyczność i wielki plus dodatni to pozycja za kierownicą. Po prostu wyprostowana do pionu Smile dla mnie zarąbiście komfortowa. Musze mieć dwa moto, no muszę. Kredyt wezmę, auto zamienię na cinqecento, ale muszę to zrobić.
ps.
Jak jest z pozycją na Duku 690 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 7:32, 22 Lip 2016    Temat postu:

Pozycja na Duke'u tez jest bardzo wygodna.
Różnica w odczuciach będzie jednak kolosalna i na KTMie będziesz siedział bardziej "na motocyklu" a na Suzuki bardziej "w motocyklu".

To wcale nie jest zły plan z Duke'm jako drugim motocyklem. Dalej zapewne na dalszy wypad i w trasę będziesz wolał Suzuki, to samo w kwestii jazdy z pasażerem. Duke to swego rodzaju zabawka - idealny do miasta i na kręte drogi. Będzie dawał więcej frajdy przy mniejszych prędkościach ale na dłuższą metę nie będzie tak wygodny jak GSR. To wbrew pozorom dwa zupełnie rożne motocykle... Nie patrz na pojemność, moc i wagę czyli suche dane z katalogu - nijak nie oddają różnicy miedzy tymi sprzętami. Dwa zupełnie inne światy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Pią 7:33, 22 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 7:37, 22 Lip 2016    Temat postu:

Starszy Duke z tłumikiem pod ramą jest bardzo wygodny, lekko wyprostowana pozycja, szeroka kierownica.
Poszukaj sobie artykułów o tym motocyklu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do mocy to masz tam przełączniki mapa zapłonu które działają dość znacząco.

Na forum supermoto widziałem takiego na sprzedaż
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Morusek




Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:27, 22 Lip 2016    Temat postu:

Spidi napisał:
.... Duke to swego rodzaju zabawka - idealny do miasta i na kręte drogi. Będzie dawał więcej frajdy przy mniejszych prędkościach ale na dłuższą metę nie będzie tak wygodny jak GSR. To wbrew pozorom dwa zupełnie rożne motocykle... .
Dokładnie o to chodzi aby drugi motocykl był inny od pierwszego. Może ten drugi będzie pierwszym kto wie Smile
Biorę się do przeglądania ogłoszeń, analizy rynku. Model 2014 jak widzę robiony byl juz z data 2013 wiec trochę zejdzie czasu zanim znajdę zadbaną zdrowa sztukę to i kasę ogarnę. Wymagania mam spore do wiosny pewnie zejdzie.
Dziękuje wszystkim za porady. Ważne dla mnie aby Duke 690 był rzeczywiście poręczniejszy na podwórku pod garażem Smile w korkach miejskich i lżejszy w kilogramach. 35 kg różnic w masie stosunku dl GSRa powinno się czuć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 8:33, 23 Lip 2016    Temat postu:

Kupując 690 zwróć uwagę na ramę i papiery.
Niestety ale te motocykle lubią być kradzione i to na potęgę.
Zwracaj dokładną uwagę na:
kolor ramy - zależnie od wersji i rocznika będzie czarna lub pomarańczowa. Tutaj zdarza się malowanie ram lub podmiana od innego dawcy.
jako co jest zarejestrowana - czy jako ten sam rocznik na jaki wygląda, czy nie jest to SAM, czy jest do DUKE a nie SMC albo EXC czy coś.

Niestety ale w przypadku SMC bo z nimi mam najwięcej do czynienia widzę ile jest tych machlojów.
Ile tych motocykli w śmiesznych cenach jest w ogóle bez papierów bo niby właściciel zgubił itd.
Od technicznej strony raczej nie ma się co przyczepiać. To są mocne motocykle więc podczas gleby oprócz kilku rysek i startej kiery nic im się nie dzieje. Zwróć jedynie też uwagę na klamki sprzęgła i hamulca gdyż nie należą do tanich i chyba nie ma zamienników do radialnych Magur.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Sob 8:35, 23 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 9:08, 23 Lip 2016    Temat postu:

Dzięki, dzięki. Będę się rozglądał. Motor znam z obrazków i z 10 metrów jak przejeżdżał koło mnie Very Happy. Spokojnie podchodzę do tematu. Wakacje sprzyjają podróżom po Polsce wiec może tu i tam zajadę pod ogłoszenie obejrzeć moto, a nóż to będzie to. W Gdańsku chyba jest wystawiony a będę za chwilę tam. Celuje raczej w moto z polskiej dystrybucji od pierwszego właściciela, wiec nie będzie łatwo wyszukać, a i portfel zaboli bo takie są ze 20 do 30% droższe od często ulepianych tych sprowadzanych z zagranicy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 10:36, 23 Lip 2016    Temat postu:

Pierwszy właściciel Polak wbrew pozorom w przypadku tych motocykli to nie problem.
Napisz może skąd jesteś to jakby co to można podesłać ci jakiś temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Morusek




Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:05, 23 Lip 2016    Temat postu:

Mieszkam na Podlasiu, woj Podlaskie, na wsi z asfaltową drogą Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Morusek dnia Sob 11:06, 23 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Morusek




Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:44, 24 Lip 2016    Temat postu:

Panowie co myślicie o tym egzemplarzu ? Warto go obejrzeć ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rozkmin




Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:21, 10 Sie 2016    Temat postu:

Ej dobra, jak byś nie znalazł nic sensownego to mam duke 390 na sprzedaż xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 15:00, 10 Sie 2016    Temat postu:

Morusek nie wiem czy widziałeś poprzednią Motormanię - był test nowej Husqi 701SM oraz test porównawczy Duke'ów 690 zwykłego i wersji R.
Warto zajrzeć... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Morusek




Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:52, 12 Sie 2016    Temat postu:

Nie widziałem, nie znam tego programu. Chodzi o program w TV ?
Na tą chwilę się naczytałem o D690 model 2016 się wydaje wyczes maszyna dla mnie, ale pieniądz nie ten, wiec pomarzyć zostało.
ps.
w kręgu zainteresowań mam jeszcze Husqvarna TR650 Strada


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Morusek dnia Pią 6:55, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin