Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duke 125 naciąg łańcucha

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wet1407




Dołączył: 26 Lis 2018
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 21:11, 23 Gru 2018    Temat postu: Duke 125 naciąg łańcucha

Witam
Jestem nowy i z góry przepraszam za laickie pytanie, ale nie znalazłem niestety odpowiedzi Smile
Mam problem z naciągiem łańcucha. Przeglądałem różne filmiki i tam zalecają mierzyć naciąg łańcucha pod obciążeniem. W instrukcji serwisowej znalazłem info, że najpierw należy podnieść tylne koło i zmierzyć naciąg, który powinien się zawierać w przedziale 5-7mm. U mnie na stopce bocznej jest to luz ok 3-4cm! Natomiast pod obciążeniem ok 1cm. Różnica dość znaczna moim zdaniem Smile Pytanie, co robić w tym momencie, naciągać aby na stopce bocznej miał 7mm?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:24, 23 Gru 2018    Temat postu:

ciezko powiedziec - to zalezy wszystko od konstrukcji motocykla.
najłatwiejsza i najszybsza i napewniejsza metoda - to posadzic kogos dosyc cięzkiego, tak aby os koła tylnego, os wahacza i oś zebatki zdawczej była w linii jak najbardziej poziomej i równoległej do ziemi - w tym punkcie łancuch jest najbardziej napięty - większe i mniejsze ugięcie juz go tylko luzuje - w tym najbardziej niepiętym punkcie nalezy tak naciągnac łancuch by nie wisiał pod swoim cięzarem, ale tez nie był napięty jak struna - warto zrobić tak przynajmniej raz dosyc rzetelnie - po tym zabiegu i odpowiednim wyregulowaniu, mozesz zmienić "warunki" i zmierzyć ile wtedy wychodzi luzu na stopce bocznej, czy oparty o sciane - jak co komu pasuje, zmierzysz i nastepnym razem bedziesz mógł do tego poziomu naciągać.
jeszcze jak motocykl troche eksploatowany juz był, zwłaszcza jak sie agresywnie strzela ze sprzęgła łacnuch moze nie byc równo naciagniety - warto jeszcze posprawdzać czy nie ma miejsc bardziej napiętych - najłatwiej na podniesionym kole kręcic i sprawdzac na szybko palcem na oko naciąg - czasem czuc ewidentnie gdzie luźniej a gdzie nie - w razie regulacji ustawic trzeba najciasniejszy moment - najwiekszym błędem jest napięcie łancucha zbyt mocno - wtedy jak dobije na dołku, czy podczas jazdy z pasazerem, łancuch bardzo mocno sie rozciągnie, i sa bardzo duze naciski na łozyska - też skrzyni biegów bywaja przypadki że moga sie takie łozyska uszkodzic, także lepiej ciut luźniej niz za mocno


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wet1407




Dołączył: 26 Lis 2018
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 21:48, 23 Gru 2018    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź. Właśnie ta metoda wydaje mi się być najrozsądniejsza, motocykl ma przejechane 14tys km więc łańcuch mógł się już trochę rozciągnąć. Ustawię luz 7mm w najciaśniejszym miejscu łańcucha pod obciążeniem i sprawdzę jak to wygląda później na stopce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 23:07, 23 Gru 2018    Temat postu:

pod obciązeniem luzu praktycznie ma nie byc, a na pewno wartosci w mm sa trudne do uzyskania - mozesz łomem i 5 cm zrobic jak bedziesz chciiał
dlatego dla mnie zawsze te pomioary w milimetrach do konca idealne nie są
co innego np przy paskach napędowych - tam z daną siłą sie naciska na pasek i na mm pomiar jest dokładny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin