Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 525 by henio12323
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IRO




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole / Wrocław

PostWysłany: Sob 8:46, 07 Gru 2013    Temat postu:

A czy myślał ktoś może o andowaniu ramy? Podobno jest dużo trwalsze niż malowanie proszkowe. Cena chyba też podobna.
Niedługo też się zabieram za rozbieranie mojego EXC i zastanawiam się czy nie oddać do anodowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 9:27, 07 Gru 2013    Temat postu:

Anodowanie trwalsze? Proszkowe malowanie jest grubszą i twardą powierzchnią a anodowanie to cieniutka warstwa. Chyba że o czymś nie wiem to mnie poprawcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 10:50, 07 Gru 2013    Temat postu:

anodowanie jest dużo trwalsze od malowania proszkowego, ale kosztuję w cholerę i trochę. anodowanie lag bardzo dużo kosztuje a cała rama to w ogóle majątek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 11:11, 07 Gru 2013    Temat postu:

anodowanie to warstwa tlenku które jest mega twardy ;D
ale z tego co wiem to się nie da anodować stali./ aluminium nie ma problemu bo łatwo tworzy tlenek.

jak malowaćd rame to tylko proszkowo, lakiery to szajs

co do numerów to gadałem ze specami od piaskowania - to mówili że jak dobry fachowiec to przy piaskowaniu nie trzeba nawet numery ramy klejać bo on to tak zrobi i takim materiałem że tylko usunie farbe - nie materiał. co do malowania, podejrzewam że wtedy po malowaniu numerek bedzie w miare widoczny. chociaz zalezy jeszcze jaką metodą robiony jak wybijakami, to one są głębokie rysy. a ja mam chyba laserowo - same kropeczki niezbyt głębokie i tutaj ja akurat chyba rydzykował nie będe i zakleje paskiem taśmy a potem dobiore lakier i pomaluje sprejem/farbą

za robocizne ramy nie wyjdzie więcej niz 200 zł wiec nie jest tak xle Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IRO




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole / Wrocław

PostWysłany: Sob 11:32, 07 Gru 2013    Temat postu:

Stal też można anodować, nie wiem czy w kolorze ale na pewno czarny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Sob 11:35, 07 Gru 2013    Temat postu:

Henio nie piszesz do końca prawdy.
Wszystko zależy od tego, jak jest naniesiony numer.
W husabergu jest nabijany już po lakierowaniu ramy, przez farbę i są to na tyle drobne kropki, że przez chwilę nieuwagi przy piaskowaniu by zniknęły.
Ja osobiście, usunąłem lakier z główki chemicznie, potraktowałem odrdzewiaczem, a zabezpieczenie do malowania pozostawilem firmie, która malowała.
Zażyczyłem sobie 3 warstwy lakieru, podkład, czarny połysk,klar.
Do malowania proszkowego należy usunąć wszystkie łożyska, miski, a przede wszystkim resztki smaru, gdyż w piecu popsuje cały efekt.
Facet, który mi to malował, powiedział, że on preferuje przegwintowac otwory, ja zabezpieczylem srubami i pretami z podkladkami.
Jakbym teraz miał wybierać kolor, to zamiast czarnego połysku wzialbym kilka warstw klaru, zeby rama miała naturalny kolor.
Przed:

W trakcie:

Po:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez toivias dnia Sob 11:44, 07 Gru 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 11:43, 07 Gru 2013    Temat postu:

jak nie prawde ? przeciez 100% zgadzam się z toba. pisze tylko że odpowiednie piaskowanie nie zniszczy numery ramy. bo usunie tylko farbę a nie "wgryzię" się w materiał. potem przy malowaniu zapewne te laserowe wybijanie bedzie słabo albo w ogóle niewidoczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Sob 11:49, 07 Gru 2013    Temat postu:

Jak będę w garażu to zrobię zdjęcie jak wyszedł zupełnie niezabezpieczony głębszy numer na ramie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 12:03, 07 Gru 2013    Temat postu:

rozmawiałem własnie z gosciem od piaskowania i pytałem czym zabezpieczyc numer, powiedział że u niego niczym bo wie jak to zrobic żeby nie uszkodzic. ale mówi że mase osób daje do piaskarni przemysłowych albo do osó które piaskują zwykłym piachem albo korundami/śrutami i to zdecydowanie niszczy numer i staje sie nieczytelny. on uzywa odpowiedniego scierniwa które nie uszkodzi numeru ;D

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

swoją drogą tak mi wyszkiełkował półki Very Happy efekt fajny fotki nie oddają tego jak jest w realu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:22, 07 Gru 2013    Temat postu:

Gdzie wy wtedy takimi ładnymi motorami jeździcie bo chyba nie w ciężkim terenie bo było by szkoda ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 12:55, 07 Gru 2013    Temat postu:

bartek85 napisał:
Gdzie wy wtedy takimi ładnymi motorami jeździcie bo chyba nie w ciężkim terenie bo było by szkoda ....


głupie pytanie, wszędzie jeździmy Wink
szkoda to jest jak krowa w zboże wejdzie Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Sob 12:56, 07 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:30, 07 Gru 2013    Temat postu:

KozioŁ napisał:

głupie pytanie, wszędzie jeździmy Wink
szkoda to jest jak krowa w zboże wejdzie Laughing

Bardzo głupi komentarz.

No bo wg mnie tj bez sensu robota. Szkoda czasu i pieniędzy. Musicie sobie jeszcze jakiegoś klasyka kupić do "wyglądania". I nim to się zajmować: lakierować, polerować, pieścić itp. A terenowe motory zostawić w świętym spokoju bo one mają jeździć, a nie wyglądać. Nawet wyglądają lepiej trochę porysowane, oblodzone. Wtedy trzymają swój klimat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:34, 07 Gru 2013    Temat postu:

E tam. Ja lubię jak motocykl dobrze wygląda i śmieje się z gości którzy lepia plastiki na trytytki i myją moto 2 razy w roku Laughing
Ale mam też kolegę który nie myje motocykla, nie smaruje łańcucha i nie pierze ciuchów Laughing
Każdy robi tak jak lubi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Sob 13:41, 07 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 14:10, 07 Gru 2013    Temat postu:

Nie wypada myć moto myjką ciśnieniową co jazdę(chyba że aż tak utaplany w błocie) ale jak ostatnio napisał koleś co lata na 125 sx "po co myć to nie ścig tylko cross" Dla mnie mycie to nie tylko by lepiej wyglądał ale błoto trzyma wodę, która nie jest zbyt lubiana w świecie motocykli jak i samochodów. Przy czystym motocyklu można dopatrzyć uszkodzeń, zadrapań czy wycieków. Mój kolega myję motocykl dokładnie co drugi trening bo jeździ po suchym piachu. Po każdym treningu smaruje łańcuch, nyple, wydech, podnóżki i główkę dźwigni zmiany biegów i 3 letni motocykl wygląda jak nowy pod względem estetycznym bo ani szprychy ani nyple nie są zardzewiałe a wydech nie ma "mchu" z rdzy tylko wygląda prawie jak nowy. Podnóżki, łańcuch i dźwignia zmiany biegów też wytrzymuje dłużej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:40, 07 Gru 2013    Temat postu:

całą zime picujesz, malujesz, czyscisz, wiosna robisz zdjecie i ognia w teren, później zapominasz o tej całej robocie i pieniadzach Very Happy w zimie zamiast jezdzic musisz sobie czyms czas wypełnic Very Happy
co do mycia to lepiej czesto umyc niz zostawic bród który wrasta w sprzet i po jednym sezonie taki motocykl nawet po całodniowym myciu wyglada jak wyciagniety z jeziora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin