Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GMP - jak ustwawić

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Sob 19:46, 12 Mar 2011    Temat postu: GMP - jak ustwawić

Witam, zaglądałem do przyklejonego tematu odnośnie regulacji zaworów. Wszystko ok filmik oblukałem itp. Ale moje pytanie jak ustawić tłok w pozycji GMP tak zeby być pewnym ze on jest na pewno w tej górnej pozycji? I kolejne pytanie czy ssące i wydechowe zawory reguluje się tak samo? Dzięki za odp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 20:53, 12 Mar 2011    Temat postu:

hej
najlepiej regulacje zaworów zgrać sobie w czasie z wymianą oleju.
1. wypuszczamy olej
2.odkręcamy dekiel magneta
3.odkręcamy śrubę znajdującą się z przodu silnika (na wysokości wału - imbus m6 z podkładką)
4. kręcimy magnetem i przy położeniu gdzie magnes magneta jest w punkcie zapłonu (przy "czujniku") sprawdzamy czy możemy śrubę wkręcić do końca bez podkładki jeśli tak - możemy ostawiać zawory, jeśli nie - kręcimy następne okrążenie magnetem i sprawdzamy znowu, jak ktoś nie jest pewny - można poświecić latarką w otworek i looknąć Smile
zawory ustawiamy na 0.1mm (manual mówi 0.12 ssące, 0.15 wydech)ale kilku pro magików twierdzi że tak bike lepiej chodzi (nie wiem jak w modelach pow 2007 z nowym piecem

To jest metoda z manuala , trochę upierdliwa ale mamy 100%pewności że zawory będą ustawione w GMP

od razu mówię że jak ktoś ustawi w 180st po GMP to moto będzie chodził ale będzie ciężko odpalić (szczególnie na gorącym) i będzie czuć dużą kompresję na kopce (przynajmniej tak miałem w 450sx)

pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:48, 12 Mar 2011    Temat postu:

to jest dobra metoda. ale pod dekielkiem zapłonu idzie śmieszna uszczelka, ona chetnie sie lepi ;/ i ja swojej nie mogłem oderwac bez porwania. a przykleiła mi sie w jednym miejscu do silnika w drugim do pokrywki. a wymiana kosztuje tez kilka zł. pewnie tyle co i nowe filterki. mozna to zrobic po słuchu. albo odkręcic swiece i wsadzic cos pewnego i poczuć gdzie jest tłok. tylko że tu jest oczywiscie ryzyki ze co cos wpadnie ;/ wiec trzeba dobrze dobrac narzędzie do tej pracy xd Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikone




Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: Nie 7:13, 13 Mar 2011    Temat postu:

dokladnie ja w moto stosuje metode henia chodz wczoraj jak rozbieralem silnik i potem do kupy skrecalem i regulowalem to latwqo to ustawic sciagajac tylko pokrywe glowicy i ustawic gorny punkt waleczkiem i juz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:02, 14 Mar 2011    Temat postu:

żadnych dekli się nie ściąga, najprościej świece odkręcić i przy pomocy długiego wkrętaka mniej więcej obadać położenie tłoka a gdy będzie już blisko najwyższego punktu schylić się i świecąc jakaś lampka w otwór z przodu silnika wychwycić nacięcie na wale. Trzeba pamiętać ze nie zawsze takie ustawienie będzie prawidłowe do ustawiania zaworów bo można trafić na sów wydechu i wtedy zawory wydechowe są podparte. Należy wtedy obrócić wal o 360 stopni, wkręcić śrubę bez podkładki i gotowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin