Autor Wiadomość
bully
PostWysłany: Sob 7:39, 12 Lip 2014    Temat postu:

Nigdy nie daje żadnych silikonów, jeśli mam nową uszczelkę, nigdy nie miałem problemów, po prostu najpierw sprawdzam powierzchnie. A śruby M6 w aluminium przykręca się 6-10Nm max. 6Nm to mniej więcej nasadka na "śrubokręcie" i przykrecone ręcznie duża siłą

W 2T KTM jeszcze występują problemy pokrzywionych dekli bocznych na cylindrze. Krzywią się ze starości, szczególnie jak ktoś za mocno je przykręca. Jak masz jaką płaską powierzchnię bądź szybę to łatwo sprawdzić.
major000
PostWysłany: Pią 21:38, 11 Lip 2014    Temat postu:

Przewód ma łuk dopiero teraz jak go poprawiłem, wcześniej bardziej leżał na płasko. Wody ile tam się dostało nie mam pojęcia, zlałem zamiast oleju szlam koloru kawy z mlekiem więc trochę coś tam poleciało. Uszczelka wiem że puszcza bo nie w jednym moto ją wymieniałem, dlatego przestrzegam przed zakładaniem bez dodatkowego uszczelnienia. Mi coś padło na mózg teraz i złożyłem na sucho, efekt jest taki że odrazu się poci w jednym miejscu...
barek253
PostWysłany: Pią 20:56, 11 Lip 2014    Temat postu:

major000 napisał:
Nie dawało mi to spać więc odkręciłem cały boczny dekiel i zrobiłem inspekcję. Według mnie na 90% woda dostała się odmą od góry. Odma jest wpięta do ramy za pomocą króćca który może się tak ustawić że podczas mycia motocykla woda wejdzie do środka do odmy i spłynie na dół do skrzyni. Pod dekielkiem mechanizmu zaworu wydechowego była trochę masła a w odmie kropelki wody. Jednak wyglądało to na jednorazowy wybryk z tą wodą. Drugie możliwe miejsce przecieku to uszczelnienie kanału wodnego. Z racji często luzujących się śrub dekla dokręcałem go co jakiś czas i wychodzi że przesadziłem bo uszczelka w tym miejscu była rozwarstwiona i możliwe że coś tam przepuszczało. Simering pompy wykluczam z racji małego przebiegu.
Konkluzja jest taka, nie walić karscherem w okolicy ujścia odmy a najlepiej przenieść odmę jeszcze wyżej i tak ją ustawić aby nie było możliwe dostanie się do niej wody. Druga sprawa nie dokręcać mocno śrub dużego dekla bo grozi to szybkim uszkodzeniem uszczelki, szczególnie śruby na pompie wody są ważne bo tam jest kanał wodny.
Trzecia dobra rada to nawet przy nowej uszczelce dużego dekla w tym silniku, trzeba dać troszkę sylikonu, niestety lubią cieknąć.





nie silikonu a specjalnej pasty uszczelniającej typu dirko

a co do tej uszczelki dużej pokrywy sa przypadki że puszcza i płyn z chłodnicy się tam przedostaje no a wtedy wiadomo co się dzieje
barek253
PostWysłany: Pią 20:53, 11 Lip 2014    Temat postu:

dużo wody Ci tam weszło?
bully
PostWysłany: Pią 20:29, 11 Lip 2014    Temat postu:

Woda dostaje się jeśli przewód nie ma łuku, ale u ciebie na foto ma, to ewentualnie zrób większy. Poprowadz przewód aż do połowy chlodnicy i wróc do ramy. Woda dostaje sie tam tylko poprzez mycie karcherem.
major000
PostWysłany: Pią 15:55, 11 Lip 2014    Temat postu:

Nie dawało mi to spać więc odkręciłem cały boczny dekiel i zrobiłem inspekcję. Według mnie na 90% woda dostała się odmą od góry. Odma jest wpięta do ramy za pomocą króćca który może się tak ustawić że podczas mycia motocykla woda wejdzie do środka do odmy i spłynie na dół do skrzyni. Pod dekielkiem mechanizmu zaworu wydechowego była trochę masła a w odmie kropelki wody. Jednak wyglądało to na jednorazowy wybryk z tą wodą. Drugie możliwe miejsce przecieku to uszczelnienie kanału wodnego. Z racji często luzujących się śrub dekla dokręcałem go co jakiś czas i wychodzi że przesadziłem bo uszczelka w tym miejscu była rozwarstwiona i możliwe że coś tam przepuszczało. Simering pompy wykluczam z racji małego przebiegu.
Konkluzja jest taka, nie walić karscherem w okolicy ujścia odmy a najlepiej przenieść odmę jeszcze wyżej i tak ją ustawić aby nie było możliwe dostanie się do niej wody. Druga sprawa nie dokręcać mocno śrub dużego dekla bo grozi to szybkim uszkodzeniem uszczelki, szczególnie śruby na pompie wody są ważne bo tam jest kanał wodny.
Trzecia dobra rada to nawet przy nowej uszczelce dużego dekla w tym silniku, trzeba dać troszkę sylikonu, niestety lubią cieknąć.


olek300
PostWysłany: Śro 17:37, 09 Lip 2014    Temat postu:

Miałem tak w 300 z 09, w przewodzie robiło się mleko Sad prawdopodobnie po myciu dostawała się woda bo motorka nie utopiłem.
major000
PostWysłany: Śro 16:53, 09 Lip 2014    Temat postu:

odma wychodzi z prawego dekielka na cylindrze( za tym dekielkiem jest sterowanie zaworem).
barek253
PostWysłany: Śro 16:51, 09 Lip 2014    Temat postu:

a gdzie masz ta odmę?
jakoś nie kojarze jej u mnie w xcku
major000
PostWysłany: Śro 16:38, 09 Lip 2014    Temat postu: ktm 300 woda w oleju

Czy ktokolwiek słyszał coś na temat możliwości dostania się wody do oleju skrzyni biegów przez odpowietrznik/odmę skrzyni biegów? Nie mówimy o utopieniu motocykla po kierownicę tylko np. myciu. Na forach zagranicznych przeczytałem że zdarzają się takie przypadki i ludzie przenoszą końcówkę odmy jak najwyżej lub zaginają ją tak aby woda nie mogła spłynąć do skrzyni.
Dzisiaj ujrzałem w swoim moto niemiły widok kawy z mlekiem i biorąc pod uwagę brak ubytku płynu chlodniczego i wiek motocykla raczej wykluczam uszczelnienie pompy.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group