Autor Wiadomość
mariantofana
PostWysłany: Śro 17:57, 14 Maj 2014    Temat postu:

a to inna sprawa. Temu już nie jesteśmy w stanie zapobiec bo tu chodzi tylko o uczciwość sprzedającego:)
hacker33
PostWysłany: Śro 10:16, 14 Maj 2014    Temat postu:

Tak.
Ty wiesz ja wiem. Inni jednak nie wiedzą i myślą, że taka sama dziura jest na całej długości.
I często ludzie na aukcjach podają lekko zaokrąglone te wymiary i na ich podstawie piszą, że gaźnik FCR 40 to 41. Albo, że 37 to 39. Bo pomierzyli na wlocie.
O to mi chodzi. Widziałem takie aukcje na allegro i są tacy co się nabiorą.
mariantofana
PostWysłany: Śro 9:46, 14 Maj 2014    Temat postu:

hacker33 weź suwmiarkę w dłoń i pomierz sobie 41, 39 i 37.

Owszem mają wymiary identyczne zewnętrzne. Ale suwmiarką można je śmiało rozróżnić 39mm ma na wlocie do kolektora dolotowego w głowicy (po stronie silnika) 40.3mm a gardziel (to o czym piszesz) ma właśnie 39mm. FCR41mm ma 42.2mm a gardziel 41mm. Nawet wizualnie można je rozróżnić patrząc na dolot do głowicy a szczególnie jego górną krawędź. Te różnice między gardzielą końcem dolotu są stałe dla 41, 39 i 37 i wynoszą około + od 1mm do 1.3mm do średnicy gardzieli. Także śmiało można je suwmiarką rozróżniaćSmile

ciekawostką jest CRF, która to ma gardziel 40mm.

popatrz jeszcze na zdjęcia na dole.

FCR 37MX- zwróć uwagę na górną krawędź wlotu do kolektora


FCR 41MX- zwróć uwagę na górną krawędź wlotu do kolektora dolotowego. I porównaj go ze zdjęcie powyżej. Widzisz różnicę? a ja ją nawet zmierzyłem:)
hacker33
PostWysłany: Śro 9:29, 14 Maj 2014    Temat postu:

Wszystkie gaźniki mają takie same wymiary.
37 39 czy 41 ma te same wymiary zewnętrzne. To są te same obudowy tylko inna dziura w środku.

Różnica jest tylko w średnicy wewnętrznej w miejscu gdzie jest przepustnica.
Nie dać się nabrać na wymiar mierzony przy wlocie lub wylocie bo tam jest większy.
robertaz
PostWysłany: Śro 9:12, 14 Maj 2014    Temat postu:

O ile wiem to gaźnik z gardzielą 37 mm był montowany w EXC 250 Racing (4t do 2005). Koledze Patrykowi chodzi chyba jednak o model EXC-F 250 (od 2006 na dwóch wałkach rozrządu), a w tych modelach był montowany FCR MX 39 o ile się nie mylę. Jedyna różnica, jaką zauważyłem jest taka, że w modelach 400-525 gardziel gaźnika od strony filtra powietrza jest z tworzywa sztucznego a w EXC-F 250 2008 (nie wiem jak w modelu 2006) jest odlewana i spójna z obudową gaźnika.
patryk6433
PostWysłany: Wto 21:20, 13 Maj 2014    Temat postu:

Dzieki wielkie za szybką odpowiedź! Pozdrawiam
mariantofana
PostWysłany: Wto 21:18, 13 Maj 2014    Temat postu:

Nie w dyszach leży problem a w średnicy gardzieli. W EXC 400/450/520 masz gaźnik z gardzielą 39mm a w 250 masz gaźnik 37mm. Wymagana jest więc wymiana gaźnika na 39mm.
patryk6433
PostWysłany: Wto 21:06, 13 Maj 2014    Temat postu: KTM EXC-f 250 a 400/450

WItam mam takie pytanie otóż mam ktma exc-f 250 2006 r. i takie pytanie czy gaźnik nada się do exc 400 lub 450? lub co ewentualnie trzeba by zmienić jesli chodzi o dysze to jakie rozmiary? Dziekuje pozdrawiam!

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group