Autor Wiadomość
4tSTUNT
PostWysłany: Pią 9:18, 07 Gru 2012    Temat postu:

ktm12345 napisał:
a co sadzicie o putoline ???


Sory, ale musze to powiedzieć.
Zlituj się nad wszystkimi! Jesteś nowy tu na forum i rozumiem to, ale używanie wyszukiwarki nie boli, bo to już któryś trochę bezensowny post w Twoim wykonaniu.
Co do rodzajów olejów i opini na nich jest obszerny temat na forum http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/niedrogo-ale-dobrze-olej-silnikowy,3313.html .
Wystarczy poszukać
ktm12345
PostWysłany: Pią 8:45, 07 Gru 2012    Temat postu:

a co sadzicie o putoline ???
kzq
PostWysłany: Czw 19:48, 06 Gru 2012    Temat postu:

W serwisówce zalecają do mojego olej 15w40/15w50 na temperatury powyżej 0 stopni oraz 10w40/10w50 dla temperatur poniżej 0 stopni.

Też radziłbym przejść na syntetyka, ja leje castrol power 1 racing 10w50 przez cały rok, nie jest on drogi u siebie na mieście dostałem go za 160zł za 4 czy tam 5L, chociaż na allegro można wyrwać za 100zł, ale +20zł przesyłka, ja wole dopłacić parę złotych i być pewnym.

"Pół syntetyków" są 2 rodzaje:

-pól syntetyczne - zazwyczaj jest to mieszanka 30% syntetyka, reszta baza mineralna, ale to różnie bywa
-oleje wykonane w technologi syntetycznej - Są to oleje pochodzenia mineralnego właściwościami zbliżonymi do olei syntetycznych, jednak nigdy nimi nie będą. Takim jest akurat motul 5100.

Tutaj zakres temperatur stosowania olei: http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/zakres-temperatur.jpg


mariantofana napisał:
Nie ma co przeginać z tymi olejami bo to czysta naiwność i głupota:)


Tak jak kolega @up napisał, czy to wszystko ma aż takie znaczenie Smile? Zalej jakiś dobry olej syntetyczny i hasaj cały rok Very Happy.
grzegorzszw
PostWysłany: Czw 17:56, 06 Gru 2012    Temat postu:

Oznaczenie 10W oznacza, że olej samoczynnie dopływa do pompy w temp. ok. -25stC -20stC, więc twój Motul spełnia te wymagania. Jeśli zechciałbyś jednak jeździć przy niższych temperaturach to możesz przejść na jakiś 5W lub 0W. Ale polecałbym Ci przejść na jakiś pałensyntetyk (półsyntetyk to tak naprawdę olej mineralny z dodatkiem syntetycznego).
mariantofana
PostWysłany: Czw 16:55, 06 Gru 2012    Temat postu:

mało kto jeździ przy -20st C. Więc ja nie widzę potrzeby zmiany oleju na jakiś super zimowy w motocyklu jeżeli nie będzie odpalany co dzień przy temperaturze -10st C i więcej
4tSTUNT
PostWysłany: Czw 13:22, 06 Gru 2012    Temat postu:

garaż może być nieogrzewany ale i tak w nim temp bedzie dodatnia. No chyba że mrozy będą koło -20 to wtedy temp w garażu może być koło 0
Szymi07
PostWysłany: Czw 13:09, 06 Gru 2012    Temat postu:

W lecie jeżdże na motulu 5100 10W40 teraz też mam ten olej silnikowy a moto stoi w nieocieplonym garażu,cczyli jak radzisz pozostawić tak ?
mariantofana
PostWysłany: Czw 12:56, 06 Gru 2012    Temat postu:

a jakim latasz latem? Zalej ten sam. Nie ma żadnej różnicy.

Moto i tak stoi w garażu i odpalane jest w dodatniej temperaturze a jak się już rozgrzeje i się jeździ to jakie to przepraszam ma znaczenie?

Co innego jak masz auto które stoi na mrozie i odpalasz je przy temperaturze -15, -20 stopni... a rozgrzanie silnika trochę trwa. Nie ma co przeginać z tymi olejami bo to czysta naiwność i głupota:)
Szymi07
PostWysłany: Czw 12:35, 06 Gru 2012    Temat postu: Olej na Zimę

Witam, proszę o polecenie oleju na zimową jazdę cena która mnie interesuję to do 150 zł za 5 L. Moto to EXC525 03r. 4T. Z góry dzięki

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group