Autor Wiadomość
hyieh
PostWysłany: Nie 1:44, 23 Sie 2015    Temat postu:

kain, gdzie robiłeś tulejowanie i w jakiej cenie?
kain
PostWysłany: Wto 12:42, 22 Kwi 2014    Temat postu: cylinder tlok ktm 520 exc

jestem posiadaczem ktm 520 sx kupilem go po kolizji tloka z zaworami .naprawilem glowice , w cylinder zostalo wtoczone zeliwo,tlok z braku funduszy kupilem uzywany ,pod ten tlok zrobilem szlif i smigam drugi sezon,a ktma raczej wykorzystuje w 100% tach,co zaopserwowalem to napewno gozej jest oddawana temperatura przy technicznej jezdzie zdaza sie ze wywali wode a tak po za tym osiagi sa takie same jak na nikasilu .ladowac zeliwo w cylinder i cieszyc sie jazda.oczywiscie u pozadnego fachowca .
wójo
PostWysłany: Śro 22:29, 07 Lis 2012    Temat postu:

oryginalne tłoki elko do ktm wystepuja tylko w dwóch selekcjach i nie koniecznie na pierwszy montaz idzie tłok z ta pierwsza selekcja, czasami zdaza sie ze odrazu wpada tłok z dwójka i wtedy nie masz juz nic do wyboru poza zamiennikami.
jezeli chodzi o zamienniki to masz tam od groma i ciut wiecej modeli do wyboru do koloru i do rozmiaru.
serwisówka sie nie sugeruj w tym przypadku bo czesto w zaleznosci od firmy tłoka bedziesz miał rózne pasowanie.
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 17:58, 07 Lis 2012    Temat postu:

Nie ma za co RazzP
Plusiekiem nie pogardzę <lol2>
Patryk95
PostWysłany: Śro 17:56, 07 Lis 2012    Temat postu:

Wielkie dzięki! Smile
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 17:51, 07 Lis 2012    Temat postu:

hehe no w 2T od zasrania za przeproszniem jest selekcji Very Happy.

Skoro tak bardzo męczy cię ten nicasil to powiem Ci Very Happy.

Średnio nanoszona warstwa nicasilu jest to 0,06-0,12mm. Grubość jej zależy oczywiście od potrzeb technologicznych jakości producenta etc. Czasem wartswa ta może wynieś nawet 0,30mm ale to rzadkość Smile).
Patryk95
PostWysłany: Śro 17:41, 07 Lis 2012    Temat postu:

Nie musisz mnie uświadamiać (siedziało się po noca z rozebranym silnikiem 2T na stole gdie było trochę wiecej tych selekcji Smile ) Dopytam się gościa jaki rozmiar tłoka i cylka miał przy remoncie, ale nurtuje mnie pytanie jaka grubość jest tego nicassilu? <:
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 17:24, 07 Lis 2012    Temat postu:

To właśnie próbuje ci uświadomić że fabryczne tłoki ktm'a są 2 selekcje ale jak dbasz o cylek i wszystko w porę robisz to często po pierwszej nowej selekcji można wsadzać jeszcze raz pierwsza Smile). Dowiedz się na której selekcji gość teraz ma moto, czy na pierwszej czy na drugiej oraz czy cylek fabryczny czy po regeneracji nicasilu. Smile).

Druga sprawa jak moto po remoncie to z 300mth powinieneś przelatatać a to około zależy jak kto jeździ to z 1,5sezonu, więc potem kontrolnie jak zdejmnieisz cylinder i zobaczysz że się zużywa możesz dać go do pomierzenia i zostanie ocenione czy zrobisz honowanie i będziesz mógł wsadzić kolejny tłok czy potrzebna będzie regeneracja nicasilu co wiąże się z kosztem około 1.5k + 500zł tłok.

Tak czy owak to motor wyczynowy i musisz liczyć się kosztami i remontami. To nie ściagacz czy jakiś harley że jak raz silnik zrobisz jeździsz do końca życia i dzień dłużej Very Happy.
Patryk95
PostWysłany: Śro 17:15, 07 Lis 2012    Temat postu:

Nie mam na oku takiego moto do roboty.Pytam się z racji tego, że nie wiem jak wygląda eksploatacja cylindra.2 selekcje tłoka?To mnie zdziwiłeś.Chodziło mi o to, że mam na oku ktm po remoncie i chciałbym wiedzieć czy cylek się nie kończy na ostatniej selekcji, a zakup nowego troche kosztuje.Ogólnie jaki ostatni tłok wchodzi żebym miał zarys jakichś wartości?Pierwsza selekcja to tłok 94,4 a cyl 95
henio12323
PostWysłany: Śro 17:02, 07 Lis 2012    Temat postu:

wcale nie jest taniej Razz wystarczy przegrzać moto, przytrzeć tłok i juz koszta rosną Very Happy asteros to czy to 2T czy 4T nie ma kompletnie znaczenia Smile liczy sie to czy sprzęt jest wyczynowy, i jak jest zrobione chłodzenie. tzn cylindry fabrycznie zeliwne maja tak zaplanowany wydatek chłodzenia, że nie jest łatwo go przegrzać, z kolei cylindry aluminiowe duzo lepiej sie schładzają, i wsadzając tuleje żeliwną która słabo oddaje ciepło mozesz miec problem z chłodzeniem. stąd potem problemy ;/

moim zdaniem nie ma co sie w żeliwo bawić. nicasil robisz raz i masz go na kilka dobrych sezonów. wydajesz koło 2000 zł na zestaw cylek i nicasil nówka oryginał i masz sprzęt jak igiełka
Asteros2012
PostWysłany: Śro 16:51, 07 Lis 2012    Temat postu:

Tuleja to kiepskie rozwiązanie niby taniej ale ja preferował bym nicasil. Co prawda tuleja w 4t jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż w 2t bo 2t ma wtedy inny charakter.
4tSTUNT
PostWysłany: Śro 16:22, 07 Lis 2012    Temat postu:

W tych motorach tuleja nie ma prawa bytu. Nie zdaje to egzaminu.

Na nowym tłoku i nicasilu jesteś w stanie przy amatorskiej jeździe bez problemu przelatać 300mth.
Oryginalne tłoki ktm'a są tylko pierwszej i drugiej selekcji, ale np czasem jak tłok się kończy to nicasil dalej jest w dobrym stanie i ponownie wychodzi że można wrzucić pierwszą selekcję lub zrobić honowanie i wtedy wsadzić drugą selekcję.

I nie wiem czy dobrze rozumiem ale chcesz kupic sprzęt w którym by było trzeba zrobić cylinder tak?
Patryk95
PostWysłany: Śro 15:12, 07 Lis 2012    Temat postu: Pytanie (cylinder,tłok) KTM 520exc

Siema.Mam pytanie odnośnie cylindra w ktm 520exc jak gruby jest nicassil i ile ma selekcji/maxymalna średnica cylindra na ostatnim tłoku?Nie wiem mam przed sobą serwisówke i doczytałem sie tylko średnicy cyla 95mm.Nie wiem czy zakup takiej maszyny z 00" niebędzie wyrzuceniem kasy w błoto na nowy cyl/nicassil?Robił moze ktoś tuleje żeliwna w tym motocyklu i jak zdaje egzamin?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group