Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Pon 6:24, 19 Kwi 2021    Temat postu:

np od złego pasowania, braku smarowania
Karol677
PostWysłany: Nie 21:31, 18 Kwi 2021    Temat postu:

Zastanawiam się skąd te rysy powstały skoro wszystko ładnie siadło.

A teflon od czego mógł się zjechać ?
henio12323
PostWysłany: Nie 18:37, 18 Kwi 2021    Temat postu:

jak juz zjadło teflon to cos nie bardzo ;D
drobne rysy to nie problem
Karol677
PostWysłany: Nie 15:01, 18 Kwi 2021    Temat postu:

Cylinder i tłok 1,5mth po złożeniu i widoczne takie ślady na cylindrze jak na zdjęciach (gładkie nie są to rysy jedynie ślady).
Tłok od strony okna wydechowego już praktycznie nie ma teflonu (Vertex oryginał z KTM 2p).

Tak powinno być czy za wcześnie na takie ślady na cylindrze ?
Pasowanie byłoby za ciasne ?
Ślady są dookoła, nie tylko w jednym miejscu.

https://ibb.co/Nn6Lpv5
https://ibb.co/gV6hvdS
https://ibb.co/SrfD0jW
https://ibb.co/4jCdmS9
henio12323
PostWysłany: Nie 14:26, 18 Kwi 2021    Temat postu:

to jest ustawienie optymalne, - takie jak ma byc, nie za późne nie za wczesne ;D
jak wkręcisz to pewnie otworzy sie późniejm ale zmieni sie tez przesłoniecie kanału wydechowego - ustaw jak serwisówka przewiduje i na tym ma chodzić OK
Karol677
PostWysłany: Nie 13:12, 18 Kwi 2021    Temat postu:

Prawą stronę rozebrałem zawór przejrzałem od A do Z wszystko ładnie.
Jedno co zauważyłem ten sworzeń był lekko wysunięty. Nie przypuszczam żeby to była jego wina ale roznie może być wiec się sprawdzi.

Cały mechanizm w cylindrze również ustawiony wg znaków jak powinno i nic nie zacina.
Złoże go dopiero za ok 2tyg wiec sprawdzę co i jak na spokojnie.

Powiedzcie mi jedno. Seryjne ustawienie wysokości zaworu wg serwisu czyli ok 43,7mm jest to ustawienie na późne otwarcie zaworu czy wczesne ?


Jeśli regulacje wykręcamy w lewo to wtedy zawór otwiera się później czy wcześniej ?
hopkins
PostWysłany: Nie 11:29, 18 Kwi 2021    Temat postu:

przecież po lewej stronie masz dekielek inspekcyjny. Odkręcasz 2 śrubki ,zdejmujesz go i odpalasz moto. Masz 2 kreski na obudowie cylindra i jedną ruchomą na kowadełku zaworu
Zagrzej motocykl, ściągasz dekielek i odpalasz motocykl. Spokojnie nic sie nie stanie. I obserwuj czy przy dodawaniu gazu element zaworu z kreseczką sie porusza, przy max otwartej przepustnicy kreska powinna być cały czas na dole z tego co pamiętam. Zawór powinien być ustawiony pomiędzy dwoma kreskami, nawet jak moto jest zgaszone. Jeśli tak nie jest to albo jest źle ustawiony albo coś spadło/wypadło itp. Pokrętłem po prawej stronie nad pompą wody regulujesz ustawienie zaworu. Jeśli kreska zaworu jest blisko górnej kreski w spoczynku to moto będzie otwierało zawór później i reakcja na gaz będzie wolna, jeśli kreska będzie bliżej dolnej kreski zawór będzie otwierał się szybciej i reakcja na gaz będzie gwałtowniejsza
Jak to powinno wyglądać wszystko jest opisane w serwisówce
henio12323
PostWysłany: Nie 8:34, 18 Kwi 2021    Temat postu:

raz mi sie trafił silnik co kiepsko chodził i jednym z uszkodzen było to że mechanizm sie rozpiał, on jest blokowany sworzniem i jakims cudem sie ten sworzen wysunał.

skoro chodzi to czemu nie mozesz go ręką ruszyc po skręceniu? Very Happy
Karol677
PostWysłany: Nie 8:00, 18 Kwi 2021    Temat postu:

henio12323 co masz na myśli mówiąc o rozpadnięciu mechanizmu ?

Niedługo będę zdejmował prawą stronę całą dekiel więc będę badał temat tylko nie wiem co już sprawdzać bo moim zdaniem mechanizm chodzi i nic nie blokuje.
henio12323
PostWysłany: Sob 18:42, 17 Kwi 2021    Temat postu:

naped całkiem rozsądny
moze cos nie trafiłes przy składaniu mechanizmu na dole silnika, albo sie rozpadł
Karol677
PostWysłany: Sob 15:32, 17 Kwi 2021    Temat postu: sx125, brak pełnej mocy (moim zdaniem). Zawór się blokuje ?

Witam.

Pacjent sx125 2013r na wydechu Pro Circuit - powinno orać nieźle prawda ? KTM kupiłem na zimę, nie mial pełnej mocy więc wziąłem go na warsztat, okazało się, że wyjechany jest cylinder, głowica dziwnie krzywa i wypalona.
Tak więc moto przeszło kapitalny remont od A do Z.

Moto obecnie po remoncie, nowy cylinder sel. A, vertex 2P, napęd wg serii 13/50, skrzynia 6biegowa.
Moto pali, jeździ płynnie i wkręca się na obroty, nie przerywa ani nic w tym stylu.
Składane wszystko wg serwisu jak trzeba, nasmarowane ustawione etc.

Problem jest taki, iż mam wrażenie że moto nie ma pełnej mocy. Nie czuć takiego pierdolnięcia jak to w 2t (wcześniej miałem kx125 i od pewnego momentu było takie rezo, że łapy rwało 2/3 wstawała do góry bez problemu) w KTM tak nie ma.
Jedzie jak 4t, oddaje moc moim zdaniem zbyt jednostajnie jak na 2t.

Dzisiaj zauważyłem mały problem z zaworem wydechowym, mianowicie przy wkręceniu na max i wykręceniu maksymalnie do 1,5 obrotów zawór chodzi i nie zacina, wszystko płynnie i delikatnie.
Natomiast po wykręceniu jeszcze chociażby połówki obrotu regulacji zawór staje i nawet ręką nie jestem w stanie go ruszyć (dziś ściągnąłem górę żeby wybadać temat co i jak)

Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć co może być przyczyną zacinającego się zaworu ?
Z tego co wiem, zawór powinien chodzić przy każdym zakresie regulacji.

Tak uprzedzę odpowiedź, dźwigienka siedzi jak trzeba bo regulacja zaworu działa i rusza nim.

Brak takiego oddania można zgonić na napęd 13/50 ? Widzę, że sporo osób lata na 13/50.

Dzięki z góry za wszelką pomoc, mnie już opadają ręce i pomysły co może być nie tak.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group