Autor Wiadomość
krokodylktm
PostWysłany: Śro 8:42, 26 Mar 2025    Temat postu:

tam nic nie będzie pasowało .... to zupełnie inna konstrukcja
Rysiek24
PostWysłany: Pon 13:09, 11 Lis 2019    Temat postu:

znlazlem jeszcze taki temat , nie czytalem dokladnie , ale gosc cos wspiomina przeszczepie zaplonu z exc 525
http://husaberg.org/electrical/15015-kokusan-husaberg.html
grzegorz1955
PostWysłany: Nie 23:15, 10 Lis 2019    Temat postu:

Sprawdzenie cewkomodulu TM 14

Aby sprawdzić moduł TM 14 -04 odłączyłem od niego tylko przewód czerwony i różowy.
Wykorzystałem transformator sieciowy z napięciem na wyjściu ok.65 V ( musi to być napięcie zmienne nie stałe, o prądzie min 0,5A). Podłączyłem jego wyjście poprzez opornik wpięty szeregowo o oporności 270 Ω i mocy ok. 1W, do przewodu czarnego(masa ) i do przewodu czerwonego modułu TM 14.
Po włączeniu transformatora do zasilania można dokonać sprawdzenia iskry na świecy a następnie próby uruchomienia silnika. U mnie była piękna iskra a po wkręceniu świecy silnik odpalił bez problemu. Silnik pięknie pracował na wolnych obrotach i lepiej nie gazować. Aby zgasić silnik wystarczy wyłączyć transformator.
grzegorz1955
PostWysłany: Nie 22:39, 10 Lis 2019    Temat postu:

Pomiary napięć na uzwojeniach należy wykonać miernikiem analogowym a gdy go nie mamy to należy równolegle do miernika cyfrowego podłączyć opornik o wartości ok. 10 kΩ, gdyż miernik cyfrowy ma bardzo dużą oporność wewnętrzną i mimo przerwy w uzwojeniu (która jest zanieczyszczona) pokaże napięcie. Potem ktoś pisze że uzwojenie między przewodami czarnym i czerwonym ma oporność powyżej 10kΩ lub przerwę a napięcie mierzone miernikiem cyfrowym jest prawidłowe ok. 30-40 V. Według niego Ok, co jest bzdurą. Dalej nie rozumie dlaczego nie ma iskry lub pojawia mu się czasami bardzo słaba. Panowie i Panie prąd nie popłynie mimo że będzie napięcie jak będzie przerwa w uzwojeniu lub będzie za mały jak oporność uzwojenia będzie za duża , nie ma cudów aby była poprawna iskra.
lewar131
PostWysłany: Wto 9:38, 18 Lut 2014    Temat postu:

Zgodnie z tym co mówi serwisówka, zapłon CB7477 w LC4 jest zasilany z akumulatora. Ma co prawda podłączenie pod jeden z obwodów prądnicy, ale nie wiem czemu. Nie ma diody na statorze, więc to raczej nie zasilanie.
Tak więc to że na kabelku od modułu do cewki mam kompletną ciszę jak kręcę silnikiem, to chyba na 100% wina modułu?

EDIT: znalazłem:
"the system is designed to provide a pulse of juice at the correct point in engine rotation so you can kickstart the bike without a battery."

Znaczy się jest to dodatkowe zasilanie w przypadku kiedy nie ma już aku a można jeszcze kopać.
szaman108
PostWysłany: Pon 23:46, 17 Lut 2014    Temat postu:

Witam dwa tygodnie przed świętami padł mi stator w ktm 520sx sprawdziłem rezystancje cewek statora według manuala i wszystko było ok a moto jak nie działało tak nie działało.Iskra była co prawda ale bardzo mizerna tak więc na moje jak dostała kompresji to zdychała zamiast zapalić mieszankę.Kolega podał mi że na przewodach wychodzących ze statora do modułu zapłonu ECU powinno być dwadzieścia parę wolt było osiem Sad .Gdzieś na forum wykopałem że należy wziąć żarówkę dwanaście wolt cztery wat (taką od osobowego samochodu z pozycyjnego światła bez oprawki są one całe szklane tylko wystają same druciki) następnie odłączyć przewody od modułu ECU z cewki statora i podłączyć żarówkę kopiąc żarówka powinna rozbłyskiwać w mirę jasnym światłem.W moim kajtku podłączyłem taki ala tester na uszkodzonym statorze światło było mizerne,po wymianie statora na dobry i zrobieniu testu światło zrobiło się znacząco lepsze,podłączyłem kostkę sprawdziłem iskrę znacznie lepiej wyglądała jak na uszkodzonym,fajka na świecę dwa kopy i hula do dziś Very Happy manual nie pomógł w tym przypadku Sad tak to wyglądało u mnie może coś Ci się przyda,pomoże w rozwiązaniu Twojego problemu Very Happy
Rysiek24
PostWysłany: Pon 20:54, 17 Lut 2014    Temat postu:

szukaj w manualu info jak sprawdzic , w twoim wypadku szybciej padnie modul niz stator .Ale nawet jak padnie stator to kupisz uzywke za grosze , z SEMami jest duzo ciezej . A jak nadal nie mozesz dojsc , to wyslij calosc do digitechu , oni bezplatnie sprawdza co jest walniete.
lewar131
PostWysłany: Pon 11:20, 17 Lut 2014    Temat postu:

Hej!
Pacjent to LC4 640 SixDays z 2000r.
Trafiłem na to forum szukając informacji o zapłonie w LC4, który to padł mi właśnie w sobotę. Wczoraj po licznych pomiarach wyszło mi że walnięty mam moduł, ale po przeczytaniu powyższych postów, znów mam wątpliwości.
Otóż po krótce: impulsator ok, cewka ok, napięcie na pomarańczowym kabelku do modułu pojawia się książkowo po załączeniu stacyjki. Ale jak mierzę oporność statora pomiędzy poszczególnymi kablami, to za każdym razem dostaję równe 0,07 ohm i napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem (nie próbowałem z kopki) to ok 6-7V prądu zmiennego. Czy to jest prawidłowe? Czy może źle obstawiałem że to moduł, a to p prostu stator nie ma siły naładować kondensatora?
Moduł to Kokusan CB7477.
Po drugie nie wiem czemu mam moduł z 2 dodatkowymi kablami (ponoć że przełączany na 80 oktanów) i w dodatku te kable miałem od zawsze rozłączone (jeździłem na opóźnionym zapłonie?).

Pozdro!
Rysiek24
PostWysłany: Pon 10:23, 25 Lis 2013    Temat postu:

okazalo sie ze stator firmy electrex world padl po 500 km ...zwarcie do masy ...odeslalem na gwarancji bo kupowalem nowy , za 2 - 3 dni powinno sie juz cos wyajsnic bo mijaja 2 tygodnie od wysylki. W firme digitech - naprawa zaplonow i elektroniki moocyklowej , twierdzą ze te statory electerx world to straszny badziew...i oni nawet go nie przewijają bo za duzo roboty , przewinac mozna z powodzeniem natomiast SEM-a oryginalnego i sa duze szanse ze bedzie dzialac bezawaryjnie ( koles przewijal tam SEMa z lc4 400 i byl zadowolony).
jadwtr
PostWysłany: Nie 9:23, 27 Paź 2013    Temat postu:

Wygląda wg. mnie na problem z kondensatorem (to on odpowiada za stabilizacje napięcia przy rożnym obciążeniu) jak nagle dodasz gazu to może spada napięcie ?
Rysiek24
PostWysłany: Sob 5:53, 26 Paź 2013    Temat postu:

a co moze byc ze 3 kopy iskra jest , czwarty kop iskry nie ma..i tak w kolo..moto niby pali , ale wali salwami w wydech a i z paleniem roznie bywa , do tego przy szybkim odkreceniu gazu na wolnych obrotach od 0 do max, dlawi sie i gasnie , jak zrobie to nieco wolniej to wkreci sie normalnie.
krokodylktm
PostWysłany: Pią 18:54, 19 Lip 2013    Temat postu:

Odpali nawet jeśli na starcie podepniesz bateryjkę 6f22 mała kostka 9V już pociągnie przetwornice na starcie dalej jak zapali to już ładowanie podaje napięcie --- pobór prądu 0.06 A na silniku nie pracującym pobór wzrasta wraz ze wzrostem obrotów .... generalnie byle jaki akumulatorek na starcie wystarczy (po wyżej 8 V ) -- sprawność przetwornicy bliska 95% --- to nie jest zrobione przez amatora -- druk SMD

jeśli zainteresowany to mogę wysłać do testowania -- będzie dobrze zostawisz -- okaże się ,że usterka jest gdzieś indziej odeślesz --- to ma wskażnik na 3 LED pokazuje zasilanie impulsy synchro - pokazuje stan napięcia 300v ....
Rysiek24
PostWysłany: Pią 18:12, 19 Lip 2013    Temat postu:

mialem do 11V czy zimny czy cieply , na zimnym przy 11V palil od strzala , na cieplym juz nie.

da sie cos zrobic za pomoca tego patentu z przetwornica ? musial bym wetdy jakos akumulator upchnac , zapewne do airboxa bym go wrzucil , mam pod siodlem oryginalne wypowadzone kabelki z bezpiecznikiem, chyba na jakis aku z plaskimi wtyczkami.
krokodylktm
PostWysłany: Pią 16:20, 19 Lip 2013    Temat postu:

wiarygodny pomiar jest wg. pierwszego postu w tym temacie --przeczytaj! pomiary omomierzem zależy jaki miernik ... !
Rysiek24
PostWysłany: Pią 15:48, 19 Lip 2013    Temat postu:

na 90% poszed lstator..opory ktore sa w manualu sa zupelnie inne niz wynikaja z pomairu , tam gdzie mialo byc 164 ohm ,mam 25 , tam gdzie 1.7 k ohma , po nagrzaniu mam 100 kilo ohm , a po wystygnieciu 1.8 k ohma i w jedna strone dziala , a po przelozeniu koncowek miernika nic nie pokazuje.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group