Autor Wiadomość
Pawlos312
PostWysłany: Wto 15:21, 20 Paź 2020    Temat postu:

Ja również jeżdżę na Ariette i też polecam, na moją jazdę i tak nie poczułbym różnicy - o ile w ogóle jakaś by była Razz .
bully
PostWysłany: Wto 15:19, 20 Paź 2020    Temat postu:

Do skf nie porównuję bo nie ma takiej potrzeby. Miedzy czarnymi oem nie zauważyłem różnicy tak samo się ślizgają, ale kazdy ma swoją opinię.
henio12323
PostWysłany: Wto 8:45, 20 Paź 2020    Temat postu:

załóż sobie na jedna rure ariette, na drugą oem ktm - a juz całkowicie polecam czerwone skfy, złap za rure nosna i obróc - na ariete goleń stoi, a czerwonych sie slizga praktycznie bez oporów, jak tego nie dostrzegasz to widocznie musisz kolejne kilkadziesiat teleskopów przerobić Very Happy
bully
PostWysłany: Wto 8:20, 20 Paź 2020    Temat postu:

o czym tu mowa bo nie rozumiem Laughing
kolego wyjmij sprezyny i zamontuj rurki zamiast spreżyn, będzie bez "opadu"
Wiesz co to SAG?

Druga sprawa nie wiem co macie do Ariete chyba ze podróbki kupujecie, zamontowałem w kilkudziesięciu lagach i nie ma z nimi problemu, jakość oryginalnych czarnych nok w zestawach wp.
matiEXC200
PostWysłany: Pon 23:32, 19 Paź 2020    Temat postu:

Zapomniałem o śrubie regulacji napięcia wstępnego sprężyny.. jest ustawiona na 2 obroty, motocykl siada na lagach 2cm natomiast sam nie w staje ale to chyba wina uszczelniaczy które wymieniłeś wyżej Ariette
henio12323
PostWysłany: Pon 21:14, 19 Paź 2020    Temat postu:

jedno to opad - czyli za mało napieta wstepnie spręzyna
a drugie to opory - skoro ośka jest ok, półek za mocno nie skręciłeś, to pozostaje opcja kijowych uszczelniaczy - oem to poezja w stosunku np do ariette które trzymaja rure jak babka ręte Very Happy opcja 2 to źle zabite uszczelniacze - np krzywo zabity uszczelniacz olejowy, ewentualnie jakies niedopatrzenie - takie cos spowoduje ze beda duze opory, nie bedzie zawias wracał, ale tez nie bedzie sam opadał, trudno bedzie "zmienic" kierunek pracy

sprawa druga to opad - jak głęboko opada to kwestia spręzyny, olej nie ma znaczenia, moze w jakimś małym ułamku jego ilość, - ale poduszka powietrzna i tak jest na tyle duza ze pierwsze centymetry ugięcia nie maja znaczenia bo cisnienie zmieni sie w srodku nieznacznie. prędzej to moze przestawiło ci sie jak masz w korkach napiecie wstepne spręzyny

opcja jeszcze inna - moze wczesniej były duze opory i przez to nie siadały lagi - teraz opory mniejsze i wszystko chodzi płynniej - i samo "osiada' co mógłbys zmienic napinajac mocniej spręzyne

cos musi byc z tych rzeczy powyżej
matiEXC200
PostWysłany: Pon 21:01, 19 Paź 2020    Temat postu:

Niestety bez zmian, wjechałem jeszcze kliszą pod uszczelniacz bo może warga lekko się zawinęła (choć to mało prawdopodobne bo wtedy laga zaczeła by sikać) ale dalej to samo. Dodam jeszcze że nawet jak wyciągnę zawias przez szarpnięcie kiery to dalej opada do tego samego miejsca. Panewki nowe więc powinno hulać...
major000
PostWysłany: Pon 20:22, 19 Paź 2020    Temat postu:

Poluzuj oś tak jak henio mówi i poluzuj dolna półkę. Jeśli nadal będzie to samo to przyczyna leży w uszczelniaczach lub panewkach.
matiEXC200
PostWysłany: Pon 20:19, 19 Paź 2020    Temat postu:

Okej dzięki za odpowiedź raczej skłaniałbym się ku tej pierwszej opcji, co do skręcenia osi to zwracam na to uwagę przy zakładaniu więc odpada
henio12323
PostWysłany: Pon 19:59, 19 Paź 2020    Temat postu:

albo nie nabiłes poprawnie uszczelniaczy - i np cos krzywo jest osadzone
opcja 2 bardzo prawodpodobna i częsta - źle skręcona teleskopy na osi koła - poluzuj z prawej strony mocowanie teleskopu do osi, przejedz sie kawałek ( podobijaj zawias ciezarem ciała ) i skręc - przy okazji zobacz czy cos sie " przestawi". jak zawias jest xle skręcony i sie robi V albo /\ z rur, to zaczynaja sie pojawiac duze opory
matiEXC200
PostWysłany: Pon 19:55, 19 Paź 2020    Temat postu: Lagi nie wracają WP4860MXMA

Witam, od ostatniej wymiany uszczelniaczy oraz panewek pojawił się problem gdy ściągnę moto ze stojaka lagi opadają pod ciężarem motocykla o jakieś 5-6cm wracają dopiero gdy szarpnę za kiere... co może być przyczyną ? dodam, że poziom oleju ustawiony prawidłowo 100mm od krawędzi, układ został odpowietrzony (skręcałem dopiero wtedy gdy cartridge tłumił w całym zakresie). olej motorex 5w

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group