Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Śro 6:07, 26 Sie 2020    Temat postu:

w wiekszosci motocykli jest taki luz ;D
mozna by dla pewnosci zmienic łozyska i jakies podkładki.
co do odpowietrzania - jak juz masz zalany układ strzykawki nie potrzebujesz
sprzęgło syfi mocno olej
bravomarcin
PostWysłany: Wto 20:22, 25 Sie 2020    Temat postu:

Tu jest wideo. Widac luz w osi popychacza ( chybotania na boki nie sfilmowałem )

https://www.facebook.com/bravomarcin/videos/vb.1486244800/10218311805454959/?type=2&theater&notif_t=video_processed&notif_id=1598300211990348

Odpowietrzę sprzęgło, jak tylko dotrze do mnie zamowiona strzykawka złożę i sprawdzę.

Gdy spuszczałem olej ze skrzyni, to miał on (ten z komory silnika był ok) metaliczny kolor i plywały w nim opiłki (moto przejechało moze z 6h. (nie mth)) Witać po trybach kosza i zebatce wału ślady uszkodzeń (na szczescie niewielkie) i wydaje mi sie, że przyczyną mozę być to chybotanie (zeby na siebie zbyt mocno nachodzą i się kruszą).
Nie wiem co tym sądzić
henio12323
PostWysłany: Pon 21:47, 24 Sie 2020    Temat postu:

widywałem motochkle z ogromnymi luzami na koszu - a i tak sprzęgło działało, wyobraź sobie jak działa sprzęgło, luz na koszu na boki nie bardzo ma wpływ na luz wzdłużny.
na 99% po odkręceniu docisku, wysprzeglik sie sam wysunał zassał powietrza, i jest zapowietrzony układ bo to sie dzieje praktycznie za kazdym razem.
bravomarcin
PostWysłany: Pon 21:39, 24 Sie 2020    Temat postu:

Tu jest film na którym widać luz
EDIT (Filmu nie widać bo jesten nowy na forum i nie moge wklejac obcych urli)

do wymiany moze być
łożysko igiełkowe (50pln) lub tuleja(250) lub ślizg kosza.
kosz jest nowy (PROX)(900), ale duża zębatka ze slizgiem jest z kosza oryginalnego. Nowy zestaw kosz + zebatka to 1500 w ktm sklep.
Troche mnie to podłamało wymieniać to po kolei od najtańszych sprawdzać jaki jest efekt?
Nie wiem co robić
Sad
henio12323
PostWysłany: Pon 9:11, 24 Sie 2020    Temat postu:

zablokowac wysprzęglik ( np go zacisnać w imadle albo jakas praską - nie jest duza siła) dobic tłoczek do oporu, wcisnąc dzwignie - nie za mocno, i trzymać jak sie bedzie zapadac znaczy ze przepuszcza, druga opcja to rozebrac i ocenic wizualnie
moge miec te czesci ze znizką kilku %
bravomarcin
PostWysłany: Pon 9:09, 24 Sie 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:

zacznij od odpowietrzania układu wysprzęglania

Tak zrobię, przy okazji chciałbym sprawdzić wydajność pompy i wysprzęglika.

Jak można zweryfikować czy pompa nie jest wyrobiona. Np czy tłoczek nie przepuszcza?
Co do wysprzeglika, to zakładam, że jeśli tam nie ma wycieków, to znaczy że działa poprawnie.

Przy okazji szukam łozyska 56532095000 oraz wewnętrznego ślizgu 78032015000 (szczegolnie cena tego ostatniego mnie zadziwia w ktm sklep)
henio12323
PostWysłany: Nie 10:22, 23 Sie 2020    Temat postu:

mozna wymienic łozyskowanie kosza
chociaz pewnie nie zmieni to na wysprzęglanie - skoro jest dokrecone srubą to jedynie wpływa na hałasowanie
zacznij od odpowietrzania układu wysprzęglania
bravomarcin
PostWysłany: Sob 23:41, 22 Sie 2020    Temat postu: problemy po wymianie sprzegła - exc 450 2008

Czesc.

W moim moto (exc 450 2008) bardzo ciągneło sprzegło i pozno łapało
Wymieniłem zewnętrzny kosz sprzęgłowy, tarcze i przekladki (wszystko prox).
Tarcze zwilzyłem w oleju przed montażem.
Złożyłem wszystko i zaczeły sie problemy
Nie wysprzęgla zupelnie, a klamka chodzi bardzo lekko (pompa Brembo).

Po rozebraniu zaobserwowałem parę rzeczy co do których mam wątpliwości:
1) popychacz sprzęgła po naciśnięciu klamki wysuwa się o ca 2mm
2) zewnętrzny kosz wysuwa się po wciśnięciu klamki o ca 1mm
3) zewnetrzny kosz ma spore luzy w osi klamki EDIT: (w osi popychacza- oczywiscie) oraz na boki.

Nie wiem co dalej.
Proszę o pomoc

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group