Autor Wiadomość
nms007
PostWysłany: Sob 19:45, 07 Lip 2012    Temat postu:

to w takim razie nie mam pojęcia, co jeszcze można zrobić.

Na pewno nie kupię nowych rur, bo mnie po prostu teraz na to nie stać - choć i tak nie mam pewności, ze problem ustąpi :/
Czepek
PostWysłany: Pią 20:26, 06 Lip 2012    Temat postu:

nie ten typ tak nie ma Very Happy luzu w zawieszeniu nie moze byc.
nms007
PostWysłany: Pią 9:02, 06 Lip 2012    Temat postu:

Panewki zmienione, komplet uszczelniaczy również (All balls). Olej 5W (Bel Ray Fork Oil) zalany.

Podkładki założone wg zaleceń i du*a - luz na lagach jest dokładnie taki sam jak przed zmianą. Ale przynajmniej lepsze wrażenia z jazdy - odczuwam, że teraz mogę lecieć większą "dzidą" do dużym wyrypie.

Nie wieżę też, że któraś z rur jest aż tak wytarta - tym bardziej, że nie widać większych oznak zużycia (delikatne "ryski" na rurze wew.) - zewnętrzna, w stanie idealnym.


Dla porównania brat ma Jamaszkę YZ400F z 99 roku i u niego jest jakiś minimalny luz, ale nie tak jak u mnie, a moto ma na 10000% więcej mth na karku niż mój KTM i nigdy do zawiechy nie zaglądał.


Czyżby "ten typ tak miał"? I po prostu szukam dziury w całym
henio12323
PostWysłany: Śro 19:20, 04 Lip 2012    Temat postu:

mozliwe Very Happy ja tylko mówie że lałem te oleje lałem zadnej róznicy nie widze, ani w pracy, ani w zuzyciu częsci, spuszałem olej doglądałem elementów nie widze zeby cos sie nagle szybciej zuzywało. ;P
barek253
PostWysłany: Śro 7:43, 04 Lip 2012    Temat postu:

agipa odradzam po miesiącu wymienialem bo taki syf
Czepek
PostWysłany: Wto 22:35, 03 Lip 2012    Temat postu:

kyb 100zl/litr
ipone ~60 zl /litr
agip 28zł/litr
troche roznicy jednak jest(cenowej) nie wiem, nie jestem takim wyjadaczem, żeby czuć czy jadę na kyb czy na kujawskim, ale na następnej rozbiórce zawieszenia widac wszystko
henio12323
PostWysłany: Wto 21:07, 03 Lip 2012    Temat postu:

jak moto było topione mogło regulacją od góry, albo jak ktoś mocno tam karcherem mył albo cos.

czepek fakt słaby olej szybciej sie zuzywa itp, ale ja jak pisałem a na tych olejach z róznych przedziałów cenowych ganiałem i nie widziałem róznicy na początku jazdy ani po jakims czasie uzytkowania. pozatym kazdy olej 5W ma podobną cene a czy to te marki jak podałem wyzej nie ma znaczenia Razz

druga sprawa to taka że oleje drozsze wyczynowe cechująsie nizszą wytrzymałoscia choć stabilniejsza pracą w róznych warunkach Razz ale jak pisałem przy typowej amatorce raczej to znaczenia nie bedzie miało ja przynajmniej nie czuje marki oleju w zawieszeniu
barek253
PostWysłany: Wto 13:33, 03 Lip 2012    Temat postu:

to pytanie od razu którędy woda sie tam dostaje?
Czepek
PostWysłany: Wto 11:00, 03 Lip 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
od 450 do 600 ml - poczytaj w serwisówce co i jak Smile ja kupiłem litr i lałem po 500 ml.

taka rada zalej ( nie koniecznie oleju do zawieszenia ) w rurke w którą wchodzi ta cienka aluminiwoa rurka do wypychania zaworka. ja miałem to zawalone jakims syfem wodą itp i sie zaworek aż zaciął. teraz wlewam oleju i wylewam co prawda z odrobina syfu po roku czasu ale wszystko bardzo gładko i płynnie pracuje

jaka marka itp itd ? zalezy od kieszeni Razz ja tam leje motula fork expert czy jakos tak, oczywiscie 5W ( chociaz teraz na próbe nalałem 2.5W tylko że ja sie nie mieszcze w SAGu i musze albo kilka kg przytyc albo pozmienaic spręzyny ) ale miałem tez agipa i silkolene - szczerze to nie czuc zadnej róznicy. moze zawodnik wyczuje róznice w lepkosci czy czyms. dla amatora po prostu że jest to olej 5W wystarczy Very Happy

jak olej bedzie dupiaty to zmienia swoje wlasciwosci pod wplywem roznych czynnikow np temperatura w skutek tarcia, i to juz odczuje kazdy jak nagle zawias sie zrobi betonowy
henio12323
PostWysłany: Pon 22:34, 02 Lip 2012    Temat postu:

od 450 do 600 ml - poczytaj w serwisówce co i jak Smile ja kupiłem litr i lałem po 500 ml.

taka rada zalej ( nie koniecznie oleju do zawieszenia ) w rurke w którą wchodzi ta cienka aluminiwoa rurka do wypychania zaworka. ja miałem to zawalone jakims syfem wodą itp i sie zaworek aż zaciął. teraz wlewam oleju i wylewam co prawda z odrobina syfu po roku czasu ale wszystko bardzo gładko i płynnie pracuje

jaka marka itp itd ? zalezy od kieszeni Razz ja tam leje motula fork expert czy jakos tak, oczywiscie 5W ( chociaz teraz na próbe nalałem 2.5W tylko że ja sie nie mieszcze w SAGu i musze albo kilka kg przytyc albo pozmienaic spręzyny ) ale miałem tez agipa i silkolene - szczerze to nie czuc zadnej róznicy. moze zawodnik wyczuje róznice w lepkosci czy czyms. dla amatora po prostu że jest to olej 5W wystarczy Very Happy
nms007
PostWysłany: Pon 22:26, 02 Lip 2012    Temat postu:

Dzięki Panowie za info.

Jutro zamawiam panewki i komplet uszczelniaczy.


Jeszcze tylko jedno pytanko:
Ile oleju wchodzi do jednej lagi i jaki (marka) w ogóle kupić?
Czepek
PostWysłany: Pon 21:44, 02 Lip 2012    Temat postu:

Panewki do wymiany.
Podkładka ma być zamontowana tak by dociskał ją uszczelniacz czyli :


) ]


nawias okrągły to podkładka, a kwadratowy to uszczelniacz olejowy.

zajmuję się regeneracją amortyzatorów, koszt regeneracji 50zł + części.
Pozdrawiam
henio12323
PostWysłany: Pon 21:17, 02 Lip 2012    Temat postu:

swiadczy o tym że dostała sie gdzies woda a panewki jak nabardziej do wymiany.
nms007
PostWysłany: Pon 20:08, 02 Lip 2012    Temat postu:

Lagi rozebrane. Panewki wyglądają tak:






Kwalifikują się do wymiany?

wójo napisał:
chodzi o podkładke pod uszczelniaczem olejowym która dociska panewki, jest taka lekko wypukła i jak włożymy ja odwrotnie to panewka może sie lekko wysunac.


A skąd mam wiedzieć, w którą stronę ją zamontować? Serwisówka nic o tym nie mówi Sad

Aha... i jeszcze jedno - zlany olej jest barwy kawy z mlekiem (jasny i mętny) - to chyba też o niczym dobrym nie świadczy?!
wójo
PostWysłany: Wto 8:08, 26 Cze 2012    Temat postu:

chodzi o podkładke pod uszczelniaczem olejowym która dociska panewki, jest taka lekko wypukła i jak włożymy ja odwrotnie to panewka może sie lekko wysunac.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group