Autor Wiadomość
Hombre
PostWysłany: Śro 17:39, 06 Cze 2012    Temat postu:

Sprawdź wszystko dokładnie:
1. Czy wyłącznik zapłonu dobrze działa.
2. Rezystancję impulsatora (pulse generator).
3. Rezystancję cewki ładowania CDI (charging coil).
4. Cewki ładowania akumulatora (stator) na przebicia do masy i rezystancję.
5. Czy wszystkie kabelki są OK, nie mają przebić i dobrze łączą.
Einstein
PostWysłany: Wto 20:32, 05 Cze 2012    Temat postu:

Sprawdziłem manuale, znalazłęm tylko niemieckojęzyczną serwisówkę z której za wiele dowiedzieć mi się nie udało.

Przejdę odrazu do tego co udało mi się ustalić:
1. cewka przełożona do innego motocykla daje iskre na ponad 2cm
2. jest napięcie na przewodach idących do cewki WN mieszczące się w przedziale 50-70V (jak na mój gust to raczej troche mało)
3. pomierzyłem opory:
na 2 wtyczkach konektorowych płaskich jest opór =100ohm, napięcia, miernik nic nie pokazał
3.1. we wtyczce (przewód zielony i czerwony) zmierzyłem opór w okolicach 12ohm i napięcie ~6V
W serwisówce doczytałem że gdzieś tam powinno być napięcie 35V...

Podejrzewam że problem może leżeć po stronie statora - jakieś zwarcie w uzwojeniach, ale mogę się mylić... Dlatego pytam tutaj bo jednak stator trochu kosztuje.
Einstein
PostWysłany: Wto 19:50, 05 Cze 2012    Temat postu:

Cewkę zapłonową sprawdzałem w innym motocyklu, iskra miała długości ponad 2cm tak że przebić wewnętrznych napewno niema zadnych, jak odpiąłem cewkę WN i sprawdzałem napięcie to wynosiło ono nie więcej jak 70V podczas kopania.

Świeca napewno jest dobra, dalej będę szukał co i jak, musi być jakieś wyjście z sytuacji.
Hombre
PostWysłany: Wto 18:01, 05 Cze 2012    Temat postu:

Rozumiem, że po odpięciu cewki zapłonowej na kabelkach do niej dochodzących masz impuls do 100V. I tyle powinno być. Wskazywałoby to właśnie na jej uszkodzenie (sprawdź w pierwszej kolejności świecę, przewód wysokiego napięcia i fajkę).
Mimo, że pomiar rezystancji będzie właściwy, cewka zapłonowa może być uszkodzona (chodzi tu bodajże o wewnętrzne przebicia).
Tak jak 4tSTUNT napisał, weź serwisówkę i sprawdzaj wszystko po kolei. Dodatkowo sprawdź czy cewki ładowania akumulatora nie maja przebicia do masy (o tym w serwisówce chyba nie ma mowy, a jest to ważny parametr).
4tSTUNT
PostWysłany: Wto 17:21, 05 Cze 2012    Temat postu:

Masz wszystko w manualu jak mierzyć i jakie powinny być wartości
Ensten
PostWysłany: Wto 16:46, 05 Cze 2012    Temat postu: KTM EXC 30/ 2002r Jak sprawdzć stator

Witam, ostatnio wpadł mi w ręce owy motocykl i mam problem z zapłonem - ne daje iskry, cewka jest sprawna, moduł prawdopodobnie też, po odpięcu cewki napięce po kopnięcu nie przekracza raczej 100V.

Pytane moje jest takie: jak sprawdzć stator, jake powny byc opory napięcia?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group