Autor Wiadomość
koceman
PostWysłany: Śro 21:21, 28 Wrz 2022    Temat postu:

Witam , udało sie komuś znaleźć przyczynę ?
Opu87
PostWysłany: Pią 5:04, 16 Wrz 2022    Temat postu:

Niektorych moze to zaskoczy tak jak mnie Ktm 450 2003r. problem z odpalaniem z rozrusznika osobiscie przypiszczlem ze wytarty jest palec autodekompresatora. Krzywka ktora podnosi zawór, ale okazało sie że zmniejszczenie szczelinu na impulsatorze sprawiło ze moto odpala na rozruszniki od strzała. Aktualna szczelina 1mm trzeba zrobić fasolki do regulacji. Jest to bardzo dziwne bo mamy CDI. Więc wydaje mi sie ze skoro potrzeba mocniejszego impusu do sterowania tranzystorem znaczy ze w cdi moze być jakiś problem. np. kondensatory straciły pojemność albo cos w tym stylu. Nie wiem czy taka modyfikacja nie uszkodzi CDI. bo zmniejszając szczeline miedzy magnesem a impulsatorem podbijamy napiecie minimalnie w układzie ktore steruje tranzystorem. nie wiem czy jest filtrowane czy nie. Trzeba by miec schemat CDI. Generalnie zawsze miedzy tranzystorem a cdi jest szeregowo kondensator tutaj nie wiem jak jest.
Gość
PostWysłany: Sob 13:29, 21 Mar 2020    Temat postu:

Witam tylko co mają spadki napięć jak szybko kręci nie ma iskry a gdy wolno jest ? Druga kwestia iskra jest że statora nie akumulatora tak mi się wydaje więc jak zwawiej kręci na logikę iskra powinna być a jest odwrotnie

Pozdrawiam
henio12323
PostWysłany: Sob 12:51, 21 Mar 2020    Temat postu:

Juz pisalem - spadki napiec
dparszywka
PostWysłany: Sob 12:26, 21 Mar 2020    Temat postu:

Witam wróciłem do dalszej walki. Mam nowy rozrusznik po reklamacji.

Obecnie gdy zaczynam kręcić rozrusznikiem to jest dosłownie jedna iskra. Gdy ledwo kręci są iskry parę sztuk. Natomiast gdy szybko kręci rozrusznik iskry nie ma wogóle. Jak nacisnę przycisk gaszenia podczas skręcenia jest jedna iskra. Jakieś ja..ja i dlatego mam problem z rozruchem. Co tutaj może być ?

dzięki za pomoc
dparszywka
PostWysłany: Pią 9:04, 31 Sty 2020    Temat postu:

Witam w poprzednim wątku podawałem. Mierzyłem jeszcze spadek napięcie a momencie kręcenia i spada do około 9 V no moze 8.5V na nowym w pełni naładowanym aku. Spadek jest taki sam na mierzony na aku i na rozruszniku. Masę wyczyściłem połączenie subramy do ramy, aku do ramy i mocowanie cewki do ramy. Dodatkowo popinałem jak pisaliście przewodem rozruchowym ekstra połączenie masę z aku do obudowy rozrusznika.
Sprawdziłem tylko wizualnie bo tyle byłem w stanie tem niby komputer tam jest układ cdi chyba ten do wyzwalania cewki. Z wyglądu gniazda wyglądają na ok więcej nie umiem zmierzyć. Mierzyłem jeszcze z cewki rezystancję (nowy stator) i wszystkie rezystancje są w normie. Już można w sumie po tym materiale pracę magisterską pyknąć Smile Ale motor jak nie palił tak nie pali Smile

Jedynie co mi jeszcze przychodzi do głowy to może układ CDI się zwalił ale nie wiem jak go sprawdzić a nie mam na podmiankę

pozdrawiam
bully
PostWysłany: Pią 8:24, 31 Sty 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
jak moze byc cewka zepsuta jak z kopki pali z dotyku ?
jeszcze raz napisze ROZRUSZNIK POBIERA ZA DUZO PRĄDU i nie starcza na iskre. jak np luz bedzie za duzy lub za mały albo zuzyte zeby to bedzie układ stawiał bardzo duzy opór a rozrusznik bedzie miał cięzko - i normalną sprawą bedzie sie grzał. moze masz wywalone te tulejki teflonowe i wszystko sie kantuje


tylko że autor ma 2T na gaźniku, to jak rozrusznik kradnie ten prund z CDI Smile
jedynym wspolnym miejscem obu instalacji to masa. Tylko tu bym szukał.
Co innego motorki na wtrysku, te korzystaja z stałego pradu.
henio12323
PostWysłany: Pią 7:23, 31 Sty 2020    Temat postu:

to rob to co napisałem to moze do czegos dojdziemy, zmierz spadki napiec w 2 miejscach
dparszywka
PostWysłany: Czw 22:08, 30 Sty 2020    Temat postu:

Witam tulejki wszystkie mam nowe. Luz między zębami jest minimalny ale sprawdzałem na większym i jest to samo. Na takich usawieniach wcześniej ładnie kręcił więc raczej nie to.
Luz sprawdzałem tak jak chłop na filmie https://www.youtube.com/watch?v=bhNym9f7uvM

Mierzyłem jeszcze spadek napięcie a momencie kręcenia i spada do okoóo 9 V na nowym w pełni naładowanym aku.

Testowałem jeszcze iskrę z rozpiętą prawie całą instalacją i nic nie znalazłem.

Niestety ręce mi już opadają a w okolicy nie ma nikogo ogarniętego

pozdrawiam
henio12323
PostWysłany: Czw 21:20, 30 Sty 2020    Temat postu:

jak moze byc cewka zepsuta jak z kopki pali z dotyku ?
jeszcze raz napisze ROZRUSZNIK POBIERA ZA DUZO PRĄDU i nie starcza na iskre. jak np luz bedzie za duzy lub za mały albo zuzyte zeby to bedzie układ stawiał bardzo duzy opór a rozrusznik bedzie miał cięzko - i normalną sprawą bedzie sie grzał. moze masz wywalone te tulejki teflonowe i wszystko sie kantuje
dparszywka
PostWysłany: Czw 21:13, 30 Sty 2020    Temat postu:

Witam co do podkładek do rozrusznika to zgadza się mam róźne grubości i wyregulowane poprawnie lub jest niewielki na zębatce zresztą kręcił ładnie .

Obadałem temat i niestety wygląda, że rozrusznik nowy arrowhead chyba jakościowo jakaś lipa. Grzeje się cała du*a rozrusznika i dlatego ledwo kręci. Muszę go reklamować.

Jeśli chodzi o regulację impulsatora to producent skutercznie zrobił wypusty żeby nie było co regulować i co wyginać bo się za bardzo nie da.

Jedyny pomysł który przychodzi mi do głowy na brak iskry to może cewka wysokiego napięcia jest zepsuta ?

dziękuję henio12323 za cenne wskazówki

pozdrawiam
henio12323
PostWysłany: Czw 11:06, 30 Sty 2020    Temat postu:

tak w serwisówce jest to opisane, podkładki sa róznych grubosci dostepne
dparszywka
PostWysłany: Czw 10:54, 30 Sty 2020    Temat postu:

Witam henio12323 jak to się sprawdza ? Gdziesz wyczytałem, że ruch po skręceniu ma byc nie więcej niż 0,5 zęba. U mnie wygląda tak, że z 1 podkadką luz jest delikatny a z dwoma już wogóle nie ma. Obecnie mam jedną podkładkę założoną.
Dobrze to sprawdzam ?

dzięki
henio12323
PostWysłany: Czw 10:25, 30 Sty 2020    Temat postu:

jeszcze raz napisze o przekłądni koncowej, nawet na nowym akumulatorze i nowym rozruszniku jak przekłądnia nie jest zdystansowana to nie zakreci silnikiem
dparszywka
PostWysłany: Czw 9:23, 30 Sty 2020    Temat postu:

Witam dzieki za podpowiedzi będę sprawdzał. Wczoraj to chyba nowy rozrusznik arrowhead po cos ledwo zakręcił mimo naładowanego nowego akumulatora. Będę sprawdzał

dzięki

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group