Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Wto 14:49, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
za bardzo nie ma tanich odpowiedników niestety, to wyspecjalizowane i drogie rzeczy, pisz na PW pomoge w szukaniu co da sie taniej ( chyba do 4CSa górnego korka klucz mam tanio dość )
do zawiezenia tego elementu nie potrzebujesz, to pomoc ale nie jest konieczność, za to sa wymagane wazniejsze elementy |
|
 |
pm2z |
Wysłany: Wto 13:48, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
dobra, dzięki serisówce mam numery katalogowe tych narzędzi w ktm, o dziwo ceny niższe niż "race tech", ale też wcale tanie nie są.
ktoś wie, gdzie można dostać tanie odpowiedniki?
wiem, że JMT robi różne specjalistyczne narzędzia do moto, ale tych nie znalazłem. |
|
 |
pm2z |
Wysłany: Wto 13:25, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
KristofSX, dziękuje
I jeszcze: gdzie kupić narzędzia do serwisowania zawieszenia? Do lag nie mam tego specjalnego klucza (koronkowego?), żeby odkręcić korek, jak na tym obrazku, tylko 4-pinowy:
,
jak również do tylnego amora
przejrzałem 24mx, larsson, allegro, olekmotocykle i jakoś nie widzę tych rzeczy  |
|
 |
pm2z |
Wysłany: Wto 13:23, 28 Sty 2020 Temat postu: |
|
KristofSX, dziękuje
I jeszcze: gdzie kupić narzędzia do serwisowania zawieszenia? Do lag nie mam, tego specjalnego klucza (koronkowego?), żeby odkręcić korek (https://racetech.com/images/TFCW_PS38048_600-3.jpg), jak również do tylnego amora (https://racetech.com/images/TSSSseries220.jpg).
przejrzałem 24mx, larsson, allegro, olekmotocykle i jakoś nie widzę tych rzeczy  |
|
 |
major000 |
Wysłany: Pon 23:46, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
Zrobisz sam tylko pytanie czy go dobrze odpowietrzysz "z ręki". Te starsze PDSy do 2016 też sam robiłem bez sprzętu i chodziło, nowsze ciężko jest tak odpowietrzyc . Oczywiście nabicie azotem jeszcze jest problemem, bo albo przerabiasz puszkę na wentylek jak u japońców albo musisz kupić/zrobić maszynę do nabijania gazu. |
|
 |
KristofSX |
Wysłany: Pon 22:43, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
pm2z napisał: | zapomniałem napisać jaki moto
EXC450 2011, a więc chyba 2008-2011,
moto jest w wersji Factory Edition, ale nie wiem, czy zawieszenia się różnią od zwykłej wersji
z tyłu jest WP PDS, z przodu nie znalazłem oznaczenia |
tutaj jest full manual, jest w nim serwisówka dla lag i tylnego amorka
https://drive.google.com/file/d/0B7VQ1R8fUjciU05EOVhEb3JfT0U/view
pozdro |
|
 |
pm2z |
Wysłany: Pon 21:34, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
zapomniałem napisać jaki moto
EXC450 2011, a więc chyba 2008-2011,
moto jest w wersji Factory Edition, ale nie wiem, czy zawieszenia się różnią od zwykłej wersji
z tyłu jest WP PDS, z przodu nie znalazłem oznaczenia |
|
 |
KristofSX |
Wysłany: Pon 21:27, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
do którego moto? zaraz zarzucę Ci link do manuala zawiasu. |
|
 |
pm2z |
Wysłany: Pon 21:18, 27 Sty 2020 Temat postu: |
|
https://www.youtube.com/watch?v=0_InEnom2ec
w filmiku pokazują jak zrobić pełny serwis tylnego amora i oni tam to odpowietrzają "z ręki", więc jak to w końcu jest?
przód robiłem dziesiątki razy i w całej masie motocykli, teraz mam ochotę samemu zacząć robić tył, na filmiku rzecz wydaje się prosta
I jeszcze: moja serwisówka daje pełną instrukcję remontu silnika, ale nie ma rozbiórki zawieszenia. albo tylko ja nie mogę znaleźć...  |
|
 |
henio12323 |
Wysłany: Czw 11:35, 14 Lut 2019 Temat postu: |
|
nie da sie, chyba ze juz jest jakas agonia i np słychac stuki, są drastyczne braki tłumienia, no i oczywiscie wycieki które widać - amortyzator i teleskopy to skomplikowane elementy tu nie bardzo jest co czekać na takie efekty co jakis czas warto profilaktycznie rozebrać i zrobic serwis |
|
 |
camilof |
Wysłany: Czw 11:25, 14 Lut 2019 Temat postu: |
|
Panowie a jak najlepiej sprawdzić nie zdjemując amrotyzatora/lag czy jest wszystko ok? Da się w ogóle?  |
|
 |
wsk125 |
Wysłany: Śro 0:26, 13 Lut 2019 Temat postu: Ar |
|
Wiem że pompą lepiej i dla tego sobie taką zrobiłem. Lecz podałem przykład że można to zrobić bez i działa. |
|
 |
1papilion9 |
Wysłany: Wto 21:01, 12 Lut 2019 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | oczywiscie że mozna, tylko w przypadku tego zawieszenia są dwa problemy, raz że bardzo czesto oprawa uszczelnaiczy wysuwa sie razem ze sztyca - co jest kiepskie, druga sprawa że podcisnieniem duzo lepiej kazdy pęcherzyk wyłapywać, zapowietrzone zawieszenie dość mocno też moze powodować przesuwanie sie oprawy i uszkodzenie korpusu amortyzatora, wiec moim zdaniem warto jednak robic to techniką własnie próżniową |
Dokladnie bez pompy prozniowej nigdy dokładnie nie odpowietrzymy amorka |
|
 |
henio12323 |
Wysłany: Wto 18:35, 12 Lut 2019 Temat postu: |
|
oczywiscie że mozna, tylko w przypadku tego zawieszenia są dwa problemy, raz że bardzo czesto oprawa uszczelnaiczy wysuwa sie razem ze sztyca - co jest kiepskie, druga sprawa że podcisnieniem duzo lepiej kazdy pęcherzyk wyłapywać, zapowietrzone zawieszenie dość mocno też moze powodować przesuwanie sie oprawy i uszkodzenie korpusu amortyzatora, wiec moim zdaniem warto jednak robic to techniką własnie próżniową |
|
 |
wsk125 |
Wysłany: Wto 15:53, 12 Lut 2019 Temat postu: Ar |
|
1papilion9 napisał: | Przod można samemu servisować a tył juz ciezsza sprawa odpowietrzenie zazwyczaj wymagampompy prozniowej |
Nie koniecznie potrzeba pompy próżniowej. Od 5 lat co roku wymieniam olej w tylnym amortyzatorze bez pompy i działa. Zrobiłem tylko taki przyrząd na wzór przyrządu zeta. Tylko ja amatorsko jeżdżę i może nie odczuwam różnicy. |
|
 |