Autor Wiadomość
Rysiek24
PostWysłany: Czw 20:36, 24 Sty 2019    Temat postu:

znajomemu robili , to mu wybuchl ten cekomodul . O przewijaniu , dowiedziałem sie ostatnio , ja zmieniałem jakieś 4 lata temu . Teraz zaryzykował bym przewijanie
fomek5
PostWysłany: Śro 17:08, 23 Sty 2019    Temat postu: Kolo magnesowe lc4 600

Dzwonilem do jednej z firm naprawiajacej statory i dowiedzialem sie ze cewkomoduly tez naprawiaja, koszt bodajze od 100 do 250 zl (zdejmuja zalewę i po kolei sprawdzaja co padlo, po czym na takich samych elementach elektroniki skladaja jak w ori, jesli cos wymaga naprawy, na koniec z powrotem zalewaja calosc)
motocdi
PostWysłany: Śro 15:52, 23 Sty 2019    Temat postu:

ok uciekam dla mnie dyskusja zakończona w tym temacie --- rozwiązanie problemu jest znane
motocdi
PostWysłany: Śro 15:36, 23 Sty 2019    Temat postu:

pomieszaliście tematy ... nie wychodzę z żadną ofertą na forum nie interesuje mnie przewijanie ... kupujesz płacisz masz ... co kupisz to masz

coś mi tu wali brakiem logiki przewijać można ...ale sam kupiłeś używkę i polecasz przewijanie

cdi 14-05 to wyjątkowy prymityw działa jak przełącznik jednak w 1985 nie było innych rozwiązań dla tego dzisiaj po ponad 30 latach Smile testuje cyfrowy ---testy polegają na wgrywaniu różnych programów i testowaniu jak się motocykl zachowuje jak na razie jest lepiej jak dobrze... motocykl wybiera moc równo w całym zakresie obrotów ...
Rysiek24
PostWysłany: Śro 14:47, 23 Sty 2019    Temat postu:

Stator mozesz przewinac , bedzie dzialac ok , cekowmodul niestety nie . Patentu z nowym cdi odradzam , sam wolalem kupic inny stator i tm14-05 niz robic to cudo. Ja kuipilem akcerosyjny stator electrexworld , od poczatku slabo to dzialalo , po miesiacu padl , wywalczylem wymiane na nowy , ale ze trwalo to dlugo , to kupilem w miedzyczasie ori uzywke i mam teraz drugi na zapas .. W magnetach jedyne co pada , to magnesy odpadaja .
fomek5
PostWysłany: Śro 5:53, 23 Sty 2019    Temat postu: Kolo magnesowe lc4 600

Łatwo rozpoznać jak jest wkładane w lc4..., przy ustawianiu zapłonu śruba blokujesz wal i wtedy klin jest około godziny 12, znaki w tym momencie ori na kole powinny być około godziny 8, w tym kole co Ci wysłałem są na godzinie 10..., także od lc4 nie jest ori..., trochę się gubię z tym przewijaniem i wstawianiem modułu. Człowiek który przewija mówi, ze moduły zamienne to totalny badziew - nie poleca, a część osób mówi, że statorów się nie przewija bo ciężko wrócić do jakości producenta i ze lepiej moduł (zapewne Twój) wrzucić, oczywiście z nowa cewką WN. Wiem, ze jest konflikt interesów miedzy Wami ale jako fachowcy w tej dziedzinie moglibyście ustalić jedną wersję np taka, ze dwa rozwiązania są dobre.... bo są zwolennicy dwóch opcji tak przeglądając wypowiedzi paru osób, jeśli już padnie mi stator lub TM 14-05 to zastanowię się sam co z nim zrobię: czy dołożę Twoje Cdi czy zlecę przewiniecie uzwojenia lub naprawę modułu (bo też można naprawić), póki co pomierzyłem stator i mam wszystko w porządku, natomiast nie jestem pewny czy moduł nie zginął, ale to sprawdzę jak już będę robił odpalenie po kapitalce- niebawem
motocdi
PostWysłany: Wto 22:42, 22 Sty 2019    Temat postu:

moduł i stator to jest coś innego ... cdi oryginalne nie działa dobrze ma dwa stany zlbo 5 stopni albo 36 stopni nie ma nic po między działa jak przełącznik ... magneto z fotki jest od lc4 ?? nie widze jak jest wkładane ale jeśli wchodziło do motocykla a nie jest uszkodzone po co zmieniać ? ono się nie psuje

przewijanie tak przewijają są też kity nowe można kupić ,,, nie wypowiadam się bo musiałbym czyjeś opinie cytować sam nie mam doświadczenia z przewijanymi
fomek5
PostWysłany: Wto 21:46, 22 Sty 2019    Temat postu: Lc4

Masz niezla wiedze, patrz, te kolo ktore mialem poczatkowo w swojej lc4 ma znaki gdzie indziej niz standard lc4, moze skojarzysz do czego podchodzi ori, bedzie mi latwiej sprzedac Wink, https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/kw~MGHBqkum5gXTMmAQ44QQ8G2URJ3 , jak spojrzysz na kolo i klin jest w godzinie 12 to znaki sa na godzinie 10...., ulozenie magnesow tak jak w lc4, ale znaki nie...,
Ps. Ja mam scigacz do kol wykonany na zamowienie ktory nie uszkadza magneta, i tak jak patrze na aukcje to sa w tej chwili tylko 2 magneta na 3 glownych portalach w tym kraju, z czego 1 jest u mnie takze po tym mniemam, ze to rzadka czesc, a co do statorow to slyszalem, ze tez pada uzwojenie od zaplonu czesto i ciezko wyrwac w dobrym stanie, takze obie czesci sa pewnie rzadkie...., statorow aby sie nie przewija? Dzwonilem ostatnio do pewnej firmy i czlowiek w rozsadnych pieniadzach oferowal taka usluge, po co wiec wstawiac nowy modul nie ori? Czy to aby nie Ty sprzedajesz te moduly na allegro?
motocdi
PostWysłany: Wto 19:37, 22 Sty 2019    Temat postu:

podpowiem tak ... najpierw ustal jakie części są najbardziej poszukiwane najmniej dostępne ... pierwsze miejsce to stator od ktm lc4 ... niedostępny ( uszkadza się często przyczyna to źle zaprojektowane cddi tm14-05...na to wpływu nie mamy ) następne miejsce magneto uszkadzają warsztatowcy garażowi przy ściąganiu .... wszystkie pozostae części są już łatwo dostępne i relatywnie tanie

mam też husaberga fe350 starszy mode z 1994 tam jest waśnie nagneto jakie pasuje tylko do husaberga natomiast stator powinien pasować do lc4 ---stator zasila cdi tm14-05 takie samo jak w lc4 stąd wnioskuje że powinien sam nie przekładałem ...różnica jest tylko w uzwojeniu zasilającym światła ..nie jest ona istotna to akurat sprawdzałem

temat jeszcze nieszczęsnego cdi ...analogowego zastąpiłem go cyfrowym ...ma 2 mapy przyspieszacz chodzi dużo lepiej jednak nie mam chętnych na testy w czasie jazdy zimą --- za kilka tygodni pochwalę się dokadnymi wnioskami z różnicy jaką wnosi cyfrowy zapłon zastosowany w starym ktm lc4
Gość
PostWysłany: Wto 17:38, 22 Sty 2019    Temat postu: Kolo magnesowe lc4 600

Masz racje, jest odwrotnie zalozone wiec na klin nie wejdzie w w 2T, (inny stozek w kole), moj blad...., tak wiec musi byc to kolo albo od aprili lub husaberga, niestety nie znam tych sprzetow tak wiec bede dywagowal, zmienie opis w aukcji, bo nieprawde napisalem, dzieki za podpowiedz.
motocdi
PostWysłany: Wto 16:31, 22 Sty 2019    Temat postu:

https://img.webme.com/pic/z/zaplon/zaplon-lc4.jpg

tutaj jest fotka silnik w lc4 600 i 620 ma dokładnie taki sam zapłon

nawet magneto w 2T załóżmy sx250 ... i inny ktm mx 250 mimo że magneta z zewnątrz się nie różnią mają w innych miejscach prowadzenie klina więc nie wymienisz między nimi magneta mimo ze ten sam rozmiar ztożka ... i mechanicznie pasują zapłon będzie w innym miejscu

mam wszystkie te 3 motocykle znam je bardzo dokłądnie były rozebrane do śróbki i poskładane
motocdi
PostWysłany: Wto 16:26, 22 Sty 2019    Temat postu:

najgorsze ,ze brniesz frustrujesz się ,,, jesteś uparty ale w niemądry sposób --- nie pozwalasz sobie pomóc =
teraz tak zobacz jak jest założone magneto wnętrze kilelicha jest od strony silnika od strony wału i tak wchodzi na stożek od wewnątrz kielicha ... jasne ???
natomiast lc4 jako jedyny w rodzinie KTM z zapłonem SEM AMAL ma magneto założone odwrotnie czyli od zewnątrz kielicha wchodzi na stożek wyobtraź sobie uparciuchu ,że stożek na wale to nie walec to stożek z jednej strony jest szerszy z drugiej węższy .... tak samo magneto od lc4 szersze jest od zewnątrz kielicha a od wszystkich 2T jest odwrotnie ..
dotarło ??? pomogłem zrozumieć czy dalej brniesz ?
fomek5
PostWysłany: Wto 15:33, 22 Sty 2019    Temat postu:

https://www.olx.pl/oferta/czesci-ktm-sx-250-360-300-nie-yamaha-honda-kawasaki-suzuki-yzf-crf-CID5-IDnqm6a.html#460ae68eb0


Patrz i przyjrzyj się dokładnie jakie koło magnesowe siedzi w tym sprzęcie.
A tak w ogóle to nie mam na imie "on" tylko Tomek. Owszem mam 25 letniego sprzęta którego reanimuje już dłuższy czas, tak dla zabawy, hobbistycznie robię sobie "nowego" lc4 z 93 roku, czy to jakiś wstyd? czy co, bo piszesz jakbym był trędowaty z tego powodu, czasem zasięgam porad tutejszych bywalców ze względu na ogrom wiedzy jaką dysponują Smile, lecz próbujesz się przyczepić do tego co piszę nie pomagając mi w niczym..., koło magnesowe w moim sprzecie ma po prostu znaki w innym miejscu niż lc4, tak jak Henio pisał, na lampę można najprawdopodobniej ustawić i to koło, lecz ja chcę mieć część ze znakami w oryginalnym miejscu tak jak fabryka, bo do tego dąże w moim projekcie, magneto już zakupiłem sobie z resztą z odpowiednimi znakami, także po temacie kolego sympatyczny..
motocdi
PostWysłany: Pon 13:39, 21 Sty 2019    Temat postu:

on ma 600 starą ... wielkie magneto ... teoretyzowanie to sobie można ... ma chłop motocykl ponad 25 letni ... i o takich piszemy
henio12323
PostWysłany: Pon 8:06, 21 Sty 2019    Temat postu:

chociazby kazdy najnowszy KTM Smile

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group