Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Nie 23:07, 23 Gru 2018    Temat postu:

pod obciązeniem luzu praktycznie ma nie byc, a na pewno wartosci w mm sa trudne do uzyskania - mozesz łomem i 5 cm zrobic jak bedziesz chciiał
dlatego dla mnie zawsze te pomioary w milimetrach do konca idealne nie są
co innego np przy paskach napędowych - tam z daną siłą sie naciska na pasek i na mm pomiar jest dokładny
wet1407
PostWysłany: Nie 21:48, 23 Gru 2018    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź. Właśnie ta metoda wydaje mi się być najrozsądniejsza, motocykl ma przejechane 14tys km więc łańcuch mógł się już trochę rozciągnąć. Ustawię luz 7mm w najciaśniejszym miejscu łańcucha pod obciążeniem i sprawdzę jak to wygląda później na stopce.
henio12323
PostWysłany: Nie 21:24, 23 Gru 2018    Temat postu:

ciezko powiedziec - to zalezy wszystko od konstrukcji motocykla.
najłatwiejsza i najszybsza i napewniejsza metoda - to posadzic kogos dosyc cięzkiego, tak aby os koła tylnego, os wahacza i oś zebatki zdawczej była w linii jak najbardziej poziomej i równoległej do ziemi - w tym punkcie łancuch jest najbardziej napięty - większe i mniejsze ugięcie juz go tylko luzuje - w tym najbardziej niepiętym punkcie nalezy tak naciągnac łancuch by nie wisiał pod swoim cięzarem, ale tez nie był napięty jak struna - warto zrobić tak przynajmniej raz dosyc rzetelnie - po tym zabiegu i odpowiednim wyregulowaniu, mozesz zmienić "warunki" i zmierzyć ile wtedy wychodzi luzu na stopce bocznej, czy oparty o sciane - jak co komu pasuje, zmierzysz i nastepnym razem bedziesz mógł do tego poziomu naciągać.
jeszcze jak motocykl troche eksploatowany juz był, zwłaszcza jak sie agresywnie strzela ze sprzęgła łacnuch moze nie byc równo naciagniety - warto jeszcze posprawdzać czy nie ma miejsc bardziej napiętych - najłatwiej na podniesionym kole kręcic i sprawdzac na szybko palcem na oko naciąg - czasem czuc ewidentnie gdzie luźniej a gdzie nie - w razie regulacji ustawic trzeba najciasniejszy moment - najwiekszym błędem jest napięcie łancucha zbyt mocno - wtedy jak dobije na dołku, czy podczas jazdy z pasazerem, łancuch bardzo mocno sie rozciągnie, i sa bardzo duze naciski na łozyska - też skrzyni biegów bywaja przypadki że moga sie takie łozyska uszkodzic, także lepiej ciut luźniej niz za mocno
wet1407
PostWysłany: Nie 21:11, 23 Gru 2018    Temat postu: Duke 125 naciąg łańcucha

Witam
Jestem nowy i z góry przepraszam za laickie pytanie, ale nie znalazłem niestety odpowiedzi Smile
Mam problem z naciągiem łańcucha. Przeglądałem różne filmiki i tam zalecają mierzyć naciąg łańcucha pod obciążeniem. W instrukcji serwisowej znalazłem info, że najpierw należy podnieść tylne koło i zmierzyć naciąg, który powinien się zawierać w przedziale 5-7mm. U mnie na stopce bocznej jest to luz ok 3-4cm! Natomiast pod obciążeniem ok 1cm. Różnica dość znaczna moim zdaniem Smile Pytanie, co robić w tym momencie, naciągać aby na stopce bocznej miał 7mm?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group