Autor Wiadomość
1papilion9
PostWysłany: Wto 19:16, 25 Gru 2018    Temat postu:

O kurła niezle sie urzadziłem Smile
henio12323
PostWysłany: Wto 19:12, 25 Gru 2018    Temat postu:

komplet zabudowany z łozyskami kosztuje nieco ponad 900 zł
1papilion9
PostWysłany: Wto 19:10, 25 Gru 2018    Temat postu:

A orientujesz sie ile moze nowe kosztować np do sx ktm? Ceny podobne beda
henio12323
PostWysłany: Wto 18:59, 25 Gru 2018    Temat postu:

widziałem Smile nie znam nikogo takiego, sam nie wiem co bym zrobił w takim przypadku, raczej bym nie spawał prędzej dorobił jakiś stożek i próbował wrócic do wymiaru na prasie , reszte doskrobać/rozfrezować na wymiar
1papilion9
PostWysłany: Wto 18:44, 25 Gru 2018    Temat postu:

henio12323 widziales moj temat o kiwaczce? Moze ty znasz kogos kto by mi to naprawił?
henio12323
PostWysłany: Wto 17:53, 25 Gru 2018    Temat postu:

z tego co wie orientuje licznik w ogóle nie widzi obrotów silnika wiec nie mógłby na tej podstawie liczyc mth
swoja droga - w nowszych modelach gdzie mozna komputerem diagnostycznym odczytać motogodziny to tez są podane jako suma przejechanych godzin - albo inaczej godzin pracy modułu zapłonowego - mimo że moduł rozpoznaje zakresy obrotów bo podaje ile godzin motocykl przepracował na poszczególnych partiach obrotów

w przypadku motocykli wyczynowych to czy jedziesz na pół gwizdka czy odkrecasz aż takiego znaczenia do eksploatacji nie bedzie tu i tu sie wszystko zuzywa, interwały są dość krótkie i zwykle sie sprawdzają
1papilion9
PostWysłany: Wto 17:50, 25 Gru 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
ciezko do konca powiedziec, trzeba by podpiać drugi licznik i sprawdzic dokładniej
ale nie wiem czy przypadkiem nie jestt tak że mierzy tylko wtedy kiedy ma obrot koła - bo majac niesprawny czujnik prędkosciomierza mth sie nie nabijaja - wiec juz jest " dokładniejszy" bo nie zlicza mth np przy rozruchu i tych chwilach gdzie moto chodzi na wolnych a sie nie jedzie - zuzycie silnika wtdy jest praktycznie nieznaczne... ale prawdziwych MTH wg wzoru nie liczy


Dlatego ja zdziwiony bylem po zakupie enduro, spidziewalem sie ze mth wolniej leca a tymczasem mam 1h jazdy= 1mth u mnie a nie "piłuje" na maxa moto
henio12323
PostWysłany: Wto 17:40, 25 Gru 2018    Temat postu:

ciezko do konca powiedziec, trzeba by podpiać drugi licznik i sprawdzic dokładniej
ale nie wiem czy przypadkiem nie jestt tak że mierzy tylko wtedy kiedy ma obrot koła - bo majac niesprawny czujnik prędkosciomierza mth sie nie nabijaja - wiec juz jest " dokładniejszy" bo nie zlicza mth np przy rozruchu i tych chwilach gdzie moto chodzi na wolnych a sie nie jedzie - zuzycie silnika wtdy jest praktycznie nieznaczne... ale prawdziwych MTH wg wzoru nie liczy
1papilion9
PostWysłany: Wto 16:48, 25 Gru 2018    Temat postu:

rams napisał:
U mnie średnio wychodzi, że w ciągu sezonu robię około 80h i spalam około 250L benzyny na ten przebieg. Średnio około 3h na bak (10L).


To u mnie zlicza fabryczny licznik moto 1h jazdy za 1mth to te fabryczne tez zliczaja godziny zegarowe pracy licznika a nie mth?
rams
PostWysłany: Nie 18:29, 23 Gru 2018    Temat postu:

U mnie średnio wychodzi, że w ciągu sezonu robię około 80h i spalam około 250L benzyny na ten przebieg. Średnio około 3h na bak (10L).
Kustosz
PostWysłany: Nie 16:00, 23 Gru 2018    Temat postu:

reasumując motocykl zrobił 150L paliwa, wg Was ściągać górę czy nie?
rams
PostWysłany: Nie 13:57, 23 Gru 2018    Temat postu:

Nie wiem po co tyle kombinowac? Sa napisane w serwisowce interwaly i tyle. Zawsze wymieniam tloki po 80h i po tym przebiegu juz kwalifikuje sie do wymiany przy mojej jezdzie. Znam ludzi co wymieniaja po 100h ale nie pochlebiam takiego dzialania.
henio12323
PostWysłany: Nie 13:53, 23 Gru 2018    Temat postu:

oczywiscie że liczniki sprzedawane to liczniki godzin zegarowych niezaleznie od borotów i obciązenia silnika ale to tak samo mało miarodajne jak pomiary ilosci zuzytego paliwa - w trudnym terenie np górach podejrzewam że z 1/5 paliwa trafia w ziemie odpływami przy przechyłach i wywrotkach u wiekszosci kierowców ;P tez co innego wyskoczyc na długą prosta pałując a co innegomęczyc sie w potoku.

wg mnie warto kupic mimo wszystko sobie taki prosty licznik mth, nie użerać sie ze zliczaniem paliwa - i tak kontrolować wg godzin podanych w ksiazkach obsługi, dla tych motocykli tez jest podany interwał godzinowy a fabryczne liczniki tez zliczaja czas pracy silnika bez względów na warunki - wiec skoro producent podaje interwał serwisowy w godzinach mierzonych takim prostym licznikiem to tego sie mozna trzymac.

to że tłok wygląda dobrze to swiadczy tylko o tym że dobrze dbasz o filtr, nie przegrzewasz silnika,m nie dostaje sie syf do komory spalania który by powodwał jakies uszkodzenia mechaniczne - co w zaden sposób nie swiadczy o tym czy taki tłok nadaje sie do dalszej eksploatacji

dla twojego modelu warto zajrzec do tłoka co 80-110 godzin ( oczywiscie srednio... bo równie dobrze i w 50 godzin mozna go zarznąć ) zwykle wtedy wymaga bezapelacyjnie wymiany - oczywiscie po dokonaniu pomiarów
Kustosz
PostWysłany: Nie 12:23, 23 Gru 2018    Temat postu:

Dokładnie tak jak mówi Henio, po paliwie liczyłem godziny w poprzednim motocyklu i dawało to miarodajny wynik, części wymieniałem w samą porę opierając się na tych kalkulacjach, czemu chcę to wiedzieć? Motocykl na jesieni zeszłego roku dostał nowy tłok, wyjeżdżone zostało na nim 2 baki po czym motocykl kupiłem ja, wylatałem na nim 125 litrów i zastanawiam się czy jest sens zrzucać górę w celu wymiany tłoka, patrząc przez okno wydechowe wygląda jeszcze nieźle, taka ciekawostka dla tych którzy myślą, że licznik ze sklepu to licznik MTH, nic bardziej mylnego, liczniki te zliczają godziny zegarowe pracy silnika i nijak ma się to do MTH, żeby coś obliczyło MTH pracy jakiegoś silnika musi wiedzieć jakie ma obroty znamione silnika czyli takie przy których godzina zegarowa pracy będzie równała się 1 MTH

PS. Czyli mam przyjąć 7L-1MTH? ktoś może to potwierdzić?
Fourier
PostWysłany: Nie 12:16, 23 Gru 2018    Temat postu:

Kustosz napisał:
Taki przelicznik może i jest ale do 4T, interesuje mnie przeliczenie pod 300 2t
PS. Następnym razem zanim coś komuś wyślesz to sprawdź czy to jest faktycznie odpowiedź i nie wysyłaj jak nie jesteś pewien, jakbym tak zaczął liczyć godziny w 2T jak w 4T to nicasil zjechałbym do aluminium...


Nie czepiaj się kolegi bo podał ci prawidłowa odpowiedź. Poza tym przy takim przeliczaniu wychodzi 1 mth = 2 godziny.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group