Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Pon 10:34, 10 Gru 2018    Temat postu:

moze inaczej - pojeździj sam ocen, troche polatasz i pewnie zechcesz zmienic na cos normalnego do enduro Very Happy bez kombinacji
hopkins
PostWysłany: Pon 10:01, 10 Gru 2018    Temat postu:

Fourier faktycznie masz racje inne są magneta i wały też - przepraszam choć na fiszce niby wyswietlało te same numery. Radzicie magneto szukać a nie dawać obciążenie? Nie wiem czy po prostu nie wrzucę na początek opony 120/90 19 i mam moussa 100/90 19 i zobaczymy jaka będzie reakcja sety na taki zestaw
Fourier
PostWysłany: Nie 23:29, 09 Gru 2018    Temat postu:

FLYWHEEL KOKUSAN 2K-1/2K-4 '97 - 54739005000
FLYWHEEL KOKUSAN 2K-3 '98 - 50339005200

Wały też są inne - do EXC szły bez wypełniaczy.
hopkins
PostWysłany: Nie 22:34, 09 Gru 2018    Temat postu:

Wszystko to masz racje. Dodajmy tego że trzeba umieć posługiwać się motocyklem według jego zaleceń. Jak będziesz jeździł na niskich obrotach i wysokich biegach to zabijesz szybko każdego singla. Tak jak każde 2T powinno sie jednak wysoko kręcić. Większe mniej mniejsze bardziej. I takie 125 to czy exc czy sx na jedno kopyto. Sprawdzałem po częściach w tym roczniku i czy exc czy sx to wał ten sam, cylinder to samo, magneto to samo , tłok tylko 2 lub jedno pierścieniowy, przełożenie skrzyni troche inne. koło tył. Na co dzień poruszam sie 950adv i to nie tylko po asfalcie. I chciałem coś do podciągnięcia technicznej jazdy a 125 mi to daje. Gadałem już z tokarzem i powiedział że podoła zadaniu. Wagę ustaliłem na 250g. A jak już będę tłoka zmieniał to kupię 2 pierścieniowego wossnera
i jakoś to będzie. A przy jeździe raz w tygodniu jade sobie po prostu zbiornik wyjeździć to da radę. Tylko czy waga nie za mała tego obciążenia?
Fourier
PostWysłany: Nie 21:47, 09 Gru 2018    Temat postu:

Nie wiem jak w starszych rocznika ale od 2007 na 100% jest inne magneto.
Nawet nie chodzi o komfort (chociaż tu też SXa nawet nie ma co porównywać np do EXC) ale silnik z setki męczy się przy jeździe po lesie. Poza tym jeżeli chcesz jechać gdzieś dalej to dodatkowe paliwo w plecaku a przy częstszych "wypadach" tłok trzeba zmieniać 2-3 razy w sezonie. Niektórzy w ogłoszeniach wypisują, jako zaletę, że używany amatorsko po lesie - to jest dla tych silników gorsze niż jazda na torze.
hopkins
PostWysłany: Nie 13:42, 09 Gru 2018    Temat postu:

Pewnie że nie ma takiego komfortu ale jestem amatorem, tarfił sie zadbany sx w takich piwniadzach że wstyd byłoby nie kupic. Według wyszukiwarki to sx a exc ma to samo koło magnesowe. Zawieszenie udało mi sie dostosowac tak ze ja jestem zadowolony. A na podjazdach w porównaniu do reszty kolegów na jakiś wr450 to to wlatuje a oni nie. A nawet jak stane to biore go prawie na plecy. Wiadomo przydałaby sie krótka jedynka, koło 18 z balonem itp ale wole jeździć niż marudzić. Takie obciazenia robi firma steellheavy z usa. Bylem na forum chwala sobie to ludzie ze wugładza charakterystyke tego silnika jesli mozna tak powiedziec o 125 2T.Kajtek Dbl jestes pewny zeagneto z exv jest ciezsze?
Fourier
PostWysłany: Nie 10:45, 09 Gru 2018    Temat postu:

Z tym ciężkim magnetem i jakąś dodatkową masą to radzę uważać - widziałem już 3 przypadki pękniętego (odłamanego) wału w 125 (gdybym nie zobaczył to bym nie uwierzył).
Jeżeli chcesz zamienić SXa w sprzęt typowo do enduro (a o jakimś lataniu po lesie to już w ogóle nie wspominam) to jest to nieopłacalne. Oprócz silnika konieczne jest przystosowanie zawieszenia. Las - te silniki w ogóle się do tego nie nadają.
Kajtek DBL
PostWysłany: Nie 7:03, 09 Gru 2018    Temat postu:

Poszukaj zapłonu z Exc, automatycznie masz już cięższe Magneto i tak samo zastosuj membranę z Exc 250/300 starszej generacji. Wtedy ten motocykl od dołu tak idzie jak 300 tylko że z mniejszym zapasem mocy.
henio12323
PostWysłany: Pon 22:23, 03 Gru 2018    Temat postu:

do tego modelu nie widziałem jeszcze takich, szukaj za granica jakies ebaye - tam sie wiecej ludzi w to bawi.
tak sam chyba sobie załoze do swojego motocykla takie coś i tez zza granicy sciagane
fizyki nie oszukasz - wieksza masa jak sie kręci to daje wiekszy moment obrotowy kosztem góry obrotowej, i tak mało kto leci 100% na odcinie - wiec nie odczuje spadku mocy na tak wysokich obrotach, za to z dołu cośtam czuć - stąd moze opinia ze góry nie traci
tylko tez ze 125tki sie cudów nie osiągnie zwłaszcza w SXie - ale na pewno róznica bedzie jakas odczuwalna ( zaleznie ile jeszcze sie tego odważnika dorzuci )
hopkins
PostWysłany: Pon 22:15, 03 Gru 2018    Temat postu:

Dziękuję henio12323 za rzetelne odpowiedzi. Widze że wiedze masz w jednym palcu. Czy masz może jakieś namiary lub dojscia gdzie takie obciążniki można dostać? Znalazłem coś z usa ale czy można to dostać u nas? Miałeś kiedyśw styczność z takim obciążnikiem? Jest to prawda co piszą że jest łagodniejsza reakcja ale na mocy nie traci tylko wolniej wchodzi na obroty czy to tylko takie placebo użytkowników?.
henio12323
PostWysłany: Pon 21:38, 03 Gru 2018    Temat postu:

w serwisówce masz opisane jaki masz dopuszczalny luz - zmierz i wyjdzie co i jak
do tego modelu nie wiem czy nie były dostepne takie "listki" papieru do podłożenia pod tą blaszke dociskową zeby docisnąc lepiej listki całe do koszyka
- odwracanie nie jest za dobrym rozwiązaniem, bo materiał wypracowany w jedna strone, w druga często szybko peka
2) mozesz zrobic samemu jak masz o tym pojęcie, jak nie masz - to kup gotowca,
3) mają oczywiscie - ale nie w 2003 roku, dopiero po 2007 roku takie bajery a i to w 250/300 w 125 nie wiem czy w ogóle były zmienne mapy - tam nie bardzo jest co osłabiac
4) mozesz spokojnie do 120stki mozna ładować gorzej wiecej, bo dosc mocno zamula motocykl
hopkins
PostWysłany: Pon 19:08, 03 Gru 2018    Temat postu: Zakup SX 125

Zakupiłem SX125 z rocznika 2003. Mam już swoje lata a na drodze i w lekkim terenie poruszam się na 950 ADV. Naszło mnie na 2T i spełniłem marzenie. Moto naprawdę w dobrym stanie i wstyd było nie wziąść. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie rozkręcił to i owo. Pytanie 1: na membranach mam luz na kartki papieru - czy już należałoby je wymienić? Odwróciłem ale nic to nie zmieniło. Pytanie 2: charakterystyka SX jaka jest wiemy ale chciałbym dołożyć obciążenie na magneto. Czy warto i czy robić je samemu czy kupować - a może ktoś z was ma? Pytanie 3: gdzieś wyczytałem że ktm mają możliwość jakby wyboru mapy zapłonu wpinając lub wypinając jakiś kabel. Czy mój rocznik to posiada? Pytanie 4: czy mogę załozyć oponę 120/90 19 zamiast 100 bo po torze nie jeżdzę na razie a trakcja w lesie trochę słaba.
To na razie na początek bo pytań będę miał więcej

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group