Autor Wiadomość
jacek9702
PostWysłany: Sob 22:26, 17 Lis 2018    Temat postu:

Zrobiłem to już jakiś czas temu ale piszę dopiero teraz bo jestem już po testach i mogę coś więcej powiedzieć. Mianowicie w sxf-ie tps trzeba ustawiać na odpalonym silniku chyba że ktoś ma magiczną czarną skrzynkę. Ja miałem tylko multimetr jak się później okazało nie był mi potrzebny. Poluzowałem śruby od tps-a odpaliłem motocykl, rozgrzałem do temp. pracy, obracając tps-em słychać jak zmienia się praca silnika, ustawiłem go w położeniu w którym silnik "na ucho" pracował najlepiej a reakcja na gwałtowne dodanie gazu była taka jak chciałem. Pierwsza próba i efekt pożądany. Metoda może mało profesjonalna ale ważne że skuteczna. Silnik odpala idealnie, nie gaśnie i nie strzela.
jacek9702
PostWysłany: Czw 18:07, 25 Paź 2018    Temat postu:

chłopak ustawia tps w exc 500 i różnicę słychać zaraz po odpaleniu
https://www.youtube.com/watch?v=svqyE8RPW6s
KristofSX
PostWysłany: Czw 11:25, 25 Paź 2018    Temat postu:

dla SXF-ów żadna serwisówka nie podaje wartości TPS, dla EXCF takm nie wiem dlaczego KTM tak zrobił ale tak jest.
dla EXCF 2017 i wyżej (silnik ten sam co w SXF 2016 i wyżej) bazowy TPS to 0.4V, i nie ma opisu jak to dokładnie zmierzyć,
żeby ustawić TPS musisz na niego podać równe 5V lub ustawiać na odpalonym silnku (z odpowienimi obrotami jałowymi).
multimetrem musisz się wpiąć w żółty i czarny kabel przy TPS, wtedy masz odczyt (przy włączonym silniku)
ja do ustawiania TPSa używam magicznej czarnej skrzynki od tego gościa
https://www.ktmandhusky.com/product-page/tps-tuner-2017-exc-fe-3
i nie trzeba odpalać i ustawiać obrotów
możesz też kupić kabel który trochę ułatwia zadanie:
https://www.amazon.com/Setting-Model-1-Throttle-Position-Sensor/dp/B0175GG122
jacek9702
PostWysłany: Czw 10:35, 25 Paź 2018    Temat postu:

Mam instrukcje użytkownika i service manual wedlug ktorego skladalem caly silnik
henio12323
PostWysłany: Śro 21:12, 24 Paź 2018    Temat postu:

moze nie masz ksiazki serwisowej tylko instrukcje uzytkownika ?
jacek9702
PostWysłany: Śro 21:04, 24 Paź 2018    Temat postu:

Jest tylko że wolne obroty maja być w przedziale 2250-2350, nic wiecej o tps
henio12323
PostWysłany: Śro 18:14, 24 Paź 2018    Temat postu:

gdzies pod koniec- wysil sie troche i poszperaj,
jacek9702
PostWysłany: Śro 18:02, 24 Paź 2018    Temat postu:

No tak zapomniałem napisać że jeżdżę sxf-em w superenduro gdzie przeszkód mi nie brakuje.
Na której stronie serwisówki znajdę regulacje tps?
henio12323
PostWysłany: Śro 7:31, 24 Paź 2018    Temat postu:

a gdzie na torze crossowym masz przeszkde do podrywania koła ? Very Happy
w ksiazce serwisowej jest to opisane - z głowy nikt ci nie napisze, a przepisywac ksiązki raczej sensu nie ma

obracajac ssaniem - regulujesz jak duzo powietrza ma dostać silnik, czesto ludzie myla pokretła i ssaniem podkręcaja wolne obroty Very Happy

mozna tez z dealerem ktma pogadać i przerobic troche mape - zawodnikom tak przerabialismy zwiekszajac ilosc paliwa przy gwałtownym odkreceniu gazu, i pomagało
jacek9702
PostWysłany: Wto 17:46, 23 Paź 2018    Temat postu: Sxf 450 2016r regulacja tps - gaśnie

Witam
Pacjent sxf 450 2016r. Problem tego typu że gaśnie przy nagłym dodaniu gazu z wolnych obrotów, najczęściej przed przeszkodą gdzie trzeba poderwać koło co kończy się lotem przez kierownicę. Problem występuje zarówno podczas jazdy jak i postoju. Motocykl odpala bez problemu, ciągnie w całym zakresie obrotów, nie strzela w wydech. Czytałem że można sprawdzić ustawienie tps, tylko nie znalazłem konkretnych informacji jak to zrobić. Mam do dyspozycji tylko multimetr, nie mam tych kabelków do sprawdzania ani nie wiem jakie dokładnie ma wolne obroty, więc informacja że ma być 0.58 czy 0.64 nic mi nie daje. Nie znam też kolorów kabli na których się sprawdza napięcie. Może ktoś już przerabiał ten temat i pomoże. Jeszcze jedna kwestia to żółte pokrętło przy przepustnicy mianowicie wciskając je włączam tzw. ssanie, a co się reguluje obracając nim? Czerwone to wiem że wolne obroty.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group