Autor Wiadomość
rafalb180
PostWysłany: Pon 8:34, 15 Paź 2018    Temat postu:

rrolek napisał:
Witka.

Z tego co pisza na hamerykanskich forach kupa ludzi przy 2 obiegach oleju w 4T i w 2T leje do skrzyni/sprzęgła ATF w specyfikacji F. Lepkość podobna do specyfikacji oleju 10w30.
rr

No właśnie po zalaniu olejem ATF ( czerwony do skrzyń automatycznych ) problemu nie ma, może ponownie na niego zmienie, jak mówisz że jeżdzą i jest dobrze. W samochodach jest o wiele wiecej łozysk trybów, obciażeń, tarczek itp i a tych olejach chodzi
rrolek
PostWysłany: Nie 16:41, 14 Paź 2018    Temat postu:

Witka.

Z tego co pisza na hamerykanskich forach kupa ludzi przy 2 obiegach oleju w 4T i w 2T leje do skrzyni/sprzęgła ATF w specyfikacji F. Lepkość podobna do specyfikacji oleju 10w30. Trochę rzadko ale przecież te oleje chodzą w skrzyniach automatach wiec przy następnej wymianie protestuje.

Pozdr
rr
rafalb180
PostWysłany: Nie 9:08, 14 Paź 2018    Temat postu:

DumDum napisał:
henio12323 napisał:
ATF '? przeciez na tym moment zarżniesz silnik


'10r XC4 dwa obiegi, pewnie nie ma przecieków, więc silnika nie zajedzie.
Ale dla sprzęgła to średnio zdrowe.

Dokładnie tak Posiada dwa obiegi olejowe, silnik dalej pracuje na 10W40 Motul.

rafalb180, na pewno dobrze mierzyłeś te tarczki? W kilku różnych punktach? Sprawdzałeś na jakiejś płycie czy są proste? Sprzęgło masz kompletne? Razem z podciętą tarczą, przekładką i sprężyną pod nią?
W '10 powinno być już to nowsze sprzęgło.

Tak, dokładnie jest to 11 rok, sprzęgło nowsze, mierzyłem wszystkie tarczki i każda ma jednakowy wymiar, z tego co widziałem nie mogą być grubsze, gdyż teraz jest idealnie z koncem kosza sprzegłowego, każda inna grubsza tarcza spowoduje że sprzegło bedzie wychodziło poza kosz sprzęgłowy. Przekładki kładem dla idealnie prostą rzecz i dolega lecz perfekcyjnie Sad
DumDum
PostWysłany: Wto 19:07, 09 Paź 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
ATF '? przeciez na tym moment zarżniesz silnik


'10r XC4 dwa obiegi, pewnie nie ma przecieków, więc silnika nie zajedzie.
Ale dla sprzęgła to średnio zdrowe.

rafalb180, na pewno dobrze mierzyłeś te tarczki? W kilku różnych punktach? Sprawdzałeś na jakiejś płycie czy są proste? Sprzęgło masz kompletne? Razem z podciętą tarczą, przekładką i sprężyną pod nią?
W '10 powinno być już to nowsze sprzęgło.
Gość
PostWysłany: Wto 17:40, 09 Paź 2018    Temat postu:

w tym przypadku jestem przekonany że spręzyny są oryginalne i mierząc je trzymają wymiary serwisówki. Jestem 100% pewny że wysprzęgla tez poprawnie, tylko olej skleja tarczki:< Spróbuje na każdej tarczce na tokarce zrobić 3 faski w koło na okładzinach. olej bedzie mógł spokonie przepływać miedzy tarczami
henio12323
PostWysłany: Wto 8:08, 09 Paź 2018    Temat postu:

miałem przypadek ze spręzyny nie były oryginalne, pakiet wysoki, i spręzyna siadała zwój na zwoju - i nie rozsprzęglało
rafalb180
PostWysłany: Pon 18:04, 08 Paź 2018    Temat postu:

tarczki mieszałem nie pomogło, były wszystkie ułozone dobra stroną, wiesz jak sprezyna źle dociska to powinno wtedy ślizgać się sprzegło, lecz u mnie nie slizga a ciagnie, i chyba sprezyny w ten sposób nie mają nic wspolnego :<
szymon1325
PostWysłany: Pon 10:06, 08 Paź 2018    Temat postu:

U mnie było podobnie miałem wymieniać przekładki z tarczami, ale wymiary trzymały więc postanowiłem spróbować i wymienić same sprężyny bo są o wiele tańsze od kompletu sprzęgła i po wymianie problem już nie występuje. Zobacz też czy tarcze sprzęgła są poskładane wszystkie w te samą stronę i przekładki tak samo , bo gdzies na youtubie widziałem że jak są poskładane raz tak , raz odwrotnie to sprzęgło będzie gorzej pracowało.
rafalb180
PostWysłany: Nie 8:29, 07 Paź 2018    Temat postu:

Zakupiłem olej Motorex 10W50 jest lepiej, ale problem jeszcze jest, Wysprzęglanie sprzęgła jest wzrowe, pełny zakres, tarczki według serwisówki ją w porządku, a przekładki proste, kosz sprzęgłowy w bardzo dobrym stanie hymm i brakuje mi pomyslów. KTM po jeździe np 20 min zatrzymam się na postoju to przez chwile jest dobrze i zaczyna bardziej sklejać i rusza pomału, lecz jak dodam GAZU od razu sie zatrzymuje i wszystko działa perfekcyjnie, potem znowu jak zaczyna ciagnac przegazuje go olej rozrzuci i jest igła hymm :/
toivias
PostWysłany: Pon 18:14, 01 Paź 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:

mi sie wydaje ze to jednak inny problem, testuje takie silniki na 300V to nie ma zadnych problemów z ciągnieciem aż takim żeby to było problemem, moze na zimnym ciezej z rozrusznika na biegu odpalic, albo przy wbiciu biegów cos szarpnie, ale potem problemów z jechaniem motocykla zimny czy ciepły nie ma

Zarówno w Husabergu FS650 i w aktualnym SXS 540 świeżo po zalaniu 300v było ok, po kilku chwilach z oleju robi się woda i efekt jest taki, że sprzęgło ciągnie.
To samo jest u chłopaków z pucharu polski SM - większość z tego powodu jeździ na tańszym motulu 7100 z którym nie ma takich problemów.

ATF to jakieś nieporozumienie.
henio12323
PostWysłany: Pon 7:23, 01 Paź 2018    Temat postu:

jak ciagnie to albo nie wysprzegla wysprzęglik ( za mały skok, np przez nieoryginalna klamke, złe ustawienie, czasem sie ustawia gruboscia uszczelki pdo wysprzeglikiem, w niektórych motocyklach moze czegos brakowac np kulki akurat w ktmie raczej nie da sie złozyc tu czegos źle )
druga opcja to nieoryginalne tarcze - czaem po prostu sa kiepskie i na nich bardziej ciągnie niz na oryginalnych
dalej wyzabkowane kosze sprzęgłowe ( tarcze/przekładki wybijaja rowki, po wysprzegleniu z rowków nie wyskakują )
sklejone tarcze z przekładkami - dzieje sie po długich postojach i tez zwieksza sie efekt na nieoryginalnych tarczach bywa ze czesc pakietu pracuje normalnie a czesc jest sklejona i dzieje sie własnie tak że na wolnych obrotach ciągnie
krzywe przekładki
nieoryginalna grubosc tarcz/ przekładek - czasem ktos kombinuje jak sie zaczyna slizgac to wywali jedna przekładke da grubsza potem cuda sie dziać mogą.
no i jak wczesniej było pisane olej

ale jak juz pisałem - ten olej nawet 300V który klei sprzęgło nie powoduje az takiego problemu
rafalb180
PostWysłany: Nie 21:08, 30 Wrz 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
ATF '? przeciez na tym moment zarżniesz silnik
. Chciałem sprawdzić, czy będzie jakaś zmiana i różnica jest kosmiczna, zaleje olejem 10w50 i zobaczę. A co może być problemem ? Bo już sam nie wiem 😣
henio12323
PostWysłany: Nie 19:53, 30 Wrz 2018    Temat postu:

ATF '? przeciez na tym moment zarżniesz silnik

im wieksza lepkosc tym bardziej bedzie sprzegło kleiło wiec jak chcesz zeby sie to mniej działo to lepiej 10w50 niz 10w60.

mi sie wydaje ze to jednak inny problem, testuje takie silniki na 300V to nie ma zadnych problemów z ciągnieciem aż takim żeby to było problemem, moze na zimnym ciezej z rozrusznika na biegu odpalic, albo przy wbiciu biegów cos szarpnie, ale potem problemów z jechaniem motocykla zimny czy ciepły nie ma
rafalb180
PostWysłany: Nie 18:59, 30 Wrz 2018    Temat postu:

Zalałem go olejem ATF, do skrzyń automatycznych, przekładni kierowniczych na próbę, przejechałem się i w 99% jest dobrze ( troszkę luz cięzko na wolnych obrotach znaleźć ) ale po zatrzymaniu się i wsadzeniu 1 biegu nie ciagnie. Gama olejów jest duża, Motul 10w40 do mokrych sprzęgieł poprzez Castrole, ale spróbuje go zalać tym Motorexem a lepkość bedzie mniejsza na 10w50 czy 10w60 ?
toivias
PostWysłany: Nie 17:06, 30 Wrz 2018    Temat postu:

rafalb180 napisał:
No właśnie i teraz na jaki syntetyczny olej zmienić żeby było lepiej ?

1) https://www.motorex.com/en-us/moto-line/motor-oil/power-synt-4t-sae-10w50-jaso-ma2/
2) https://www.ipone.fr/product/katana-off-road-10w50/

Możesz również kupić coś tańszego i to po prostu częściej zmieniać.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group