Autor Wiadomość
Pczester
PostWysłany: Sob 14:02, 22 Gru 2018    Temat postu:

Jeśli ktoś nadal szuka zestawu do cięższego koła zamachowego w sxf 350\250 11-15r to proszę o kontakt na priv. Podeślę zdjęcia gotowego zestawu do montażu. [/img]
maciegww
PostWysłany: Wto 10:09, 20 Lis 2018    Temat postu:

czy ktoś bawi się w wykonywanie tych kół? przymierzam się do zakupu sx'a 250 i planuję taki patent na przyszłość Smile
motoandrzey
PostWysłany: Sob 15:41, 09 Cze 2018    Temat postu:

Moim zdaniem lepiej na magnecie, działa bezpośrednio na wale, sprzęgło kręci się inaczej niż wał bo jest napędzane przez koła zębate. W dodatku niepotrzebnie obciąża łożyska kosza, łożysko wału może przenieść większe obciążenia.
ml
PostWysłany: Sob 15:40, 09 Cze 2018    Temat postu:

Ja znam tylko gotowe rozwiązania , sam nie próbowałem nic kombinować.
Przy Ktm-ie trzeba zdemontować koło zamachowe żeby wkleić dodatkową tuleję , np. tak jak w rozwiązaniu Steahly : https://www.steahlyoffroad.com/ktm-250-300-xc-xcw-exc-2008-2016-250-260-freeride-2015-16-flywheel-weight-924
Zapek
PostWysłany: Sob 14:12, 09 Cze 2018    Temat postu:

Skoro średnica sprzęgła jest większa to może lepiej zwiększyć ciężar/średnicę z drugiej strony ?
Tak tylko gdybam.
No i montaż ( przynajmniej w Gas Gas'ie ) łatwiejszy na magneto chociażby dlatego,że nie trzeba oleju spuszczać i teoretycznie wymieniać uszczelki.
ml
PostWysłany: Sob 13:29, 09 Cze 2018    Temat postu:

No właśnie o średnicę chodzi. W 300 exc średnica sprzęgła jest większa niż magneta. I dodatkowo łatwiejszy montaż.
Pczester
PostWysłany: Sob 12:46, 09 Cze 2018    Temat postu:

No więc lepiej robić na magneto czy na sprzęgło, bo będę działał w przyszłym tygodniu?
henio12323
PostWysłany: Sob 8:07, 09 Cze 2018    Temat postu:

zaleta pierscienia na magneto jest takie że jest duzej średnicy i relatywnie małej masie - bo o średnice tu bardziej chodzi - można dać przykładowo 3 kg w centrum wału, albo 1 kg na średnicy 10 cm od wału - masa wirowa bedzie podob. tutaj blacha na sprzegło im blizej srodka tym daje wiekszy niepotrzebny balast wiec jak dla mnie wiecej wad niz zalet

mozna sobie podpatrzeć jak w trialówkach jest to zrobione Very Happy magneto o bardzo duzej srednicy, na sprzegle tez jest odważnik - ale w roli ostatniej przekładki ( pierscien około pól cm gruby ) wtedy całosc konstrukcji jest lekka w stosunku do generowanego momentu
ml
PostWysłany: Sob 6:58, 09 Cze 2018    Temat postu:

Podobno obciążenie na sprzęgło daje lepszy efekt.
https://blaisracingservices.com/blais-racing-ktm-and-husqvarna-7-ounce-clutch-weight.html

https://www.ktmandhusky.com/clutch-weights-for-ktm-husqvarna
Zapek
PostWysłany: Pon 16:03, 04 Cze 2018    Temat postu:

Muszę znać wymiary.
Prawdopodobnie pasuje to samo koło co u mnie.
Mogę wysłać na próbę - do sprawdzenia.
tomek123
PostWysłany: Pon 15:54, 04 Cze 2018    Temat postu:

Jesteś w stanie dorobić do sxf 250 z 2011?
Zapek
PostWysłany: Pon 7:59, 04 Cze 2018    Temat postu:

Witam.
Jeździmy z ciężkimi kołami w Gas Gas'ach EC 300.
Robi to robotę zwłaszcza w ciężkim terenie.
Z informacji które posiadam wynika,że to samo koło pasuje do KTM'ów.
Trzeba by sprawdzić na fiszkach rozmiar gwintu.
Moje koła są cięższe niż 200gr a oryginalne z firmy S3 waży aż ... 660gr.
I nie dławi to nijak motocykla.
Gdyby ktoś chciał to mogę dorobić wg wzoru itp.
https://www.olx.pl/oferta/ciezkie-kolo-zamachowe-gas-gas-ec-250-300-CID5-IDt0Ceb.html#e1e1597028

P.S. Chwilę po wrzuceniu tutaj linka ogłoszenie zostało usunięte przez moderatora- czekam na odp. z jakiego powodu...
Pczester
PostWysłany: Nie 5:39, 03 Cze 2018    Temat postu:

Można zrobić na koło magneto i wtedy dać wymiar na minusie, włożyć magneto do zamrażarki i pierścienie nagrzać (połączy się świetnie bez kleju) lub zrobić obciążnik na sprzęgło. Spróbuję coś zrobić ale najprędzej w przyszłym tygodniu.
e46
PostWysłany: Sob 21:34, 02 Cze 2018    Temat postu: Re: Cięższe koło zamachowe / Nakładka (ciężarek na magneto)

Cytat:


Jak będziesz coś miał to podrzuć na forum, też planuję ten zabieg tylko chciałbym znać.wage i zrobić to sam na tokarni.


Jak byś zrobił to zrób więcej, to też wezmę
tomek123
PostWysłany: Sob 21:15, 02 Cze 2018    Temat postu:

Tez cały czas się zastanawiam nad obciążnikiem.
Zwłaszcza patrząc jak sxf przerobił kristof.
Problem mam taki ze do sxf 250 z 2011 roku chyba wogole nie ma a przynajmniej nie widzę tego na stronie.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group