Autor Wiadomość
pm2z
PostWysłany: Nie 13:07, 12 Sty 2020    Temat postu:

No i fajnie Smile
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. W takim razie odpuszczę temat tłoka itp.
Póki co zdjąłem całą "zbędną" elektrykę", ustawiłem zawieszenia pod standard (poprzedni właściciel jeździł tylko po szutrach), ustawiłem SAG.
Jak przyjdzie filtr oleju, to zmienię olej i w weekend uderzam na tor enduro. Wtedy pewnie powrócę z całą masą pytań Smile
henio12323
PostWysłany: Sob 21:37, 11 Sty 2020    Temat postu:

tłok sie sprawdza mierząc go i cylinder - wynikowo wyjdzie luz pasowania który serwisówka ma konkretnie przewidziany. w ksiazce serwisowej jest wszystko po kolei jak mierzyc, gdzie i czym Very Happy rzeczywiscie serwisówka ma w opisie wymienic a nie sprawdzic - w nowszych modelach zwykle konczy sie na sprawdzeniu - wiec mozesz sie albo odniesc do serwisówki - wymienic i miec swiety spokój, albo obserwować temat i jeździc, osobiscie bym jeździł, pierwszym problemem ze zuzytym tłokiem bedzie pobór oleju, jakieś kopcenie, tak jak kolega wyzej napisał około 300 godzin fabryczne silniki robią bezproblemu - no chyba ze sie zdarzy jakis wypadek typu nie zamontuje filtra powietrza, zassie gdzies wode, wrzuci srubke do dolotu.... normalnie eksploatowana fura robi spoko 300
jachu1111
PostWysłany: Sob 19:07, 11 Sty 2020    Temat postu:

Poprostu każdy wie że 300 mtg dla exc 450 to nic . A tam na pewno piszą że sprawdź A nie wymienić . Ale jak chcesz możesz wszystko wymienić tylko po co z dobrej części na nowa to chyba nie ma sensu . A i nim wykorzystasz pełna moc tej lokomotywy to trochę czasu minie więc ja bym nic nie robił prócz tych zaworow regulacji. Reszta to strata kasy
pm2z
PostWysłany: Sob 18:36, 11 Sty 2020    Temat postu:

Henio12323,
pewnie masz rację z tą sprężyną, to przecież od strony sprzęgła, więc może ktoś przy wymianie na rekluse źle to poskładał. obadam temat, dzięki za naprowadzenie na ten trop Smile

właśnie zajrzałem do schematu interwałów serwisowych. Przy 90h WYMIENIA się:
tłok, korbowód, wszystkie łożyska silnika.
kontroli podlegają zaś cylinder, zawory, wałek rozrządu, skrzynia biegów i inne.

Ja rozumiem, że te interwały są mocno przesadzone. Np. korbowód wymieniłbym tylko, jeśli przy wymianie tłoka stwierdziłbym w nim luzy. Wtedy zaś, skoro silnik i tak rozpołowiony wymieniłbym wszystkie łożyska.
A co do tłoka... to jak się sprawdza tłok???
henio12323
PostWysłany: Sob 17:56, 11 Sty 2020    Temat postu:

1) jak sie cały czas stosuje jedna srube i podkładke tak bywa, a mało kto w ogóle kleju do gwintów uzywa - polecam kupic nową srube i podkładke kosztuje to kilkanascie złotych, skrecasz i po problemie
2 - ciasne zawory to jedna z opcji, inna to np problemy z gaźnikiem
3- jeszcze nie spotkałem uszkodzenia spręzyny w której sie " rozciagneła" prędzej to jest źle zmontowany mechanizm

doczytaj czy przy 90h chcą zmienic tłok czy tylko go skontrolować
jachu1111
PostWysłany: Sob 17:39, 11 Sty 2020    Temat postu:

Hej sprawdź zawory i ogień pod 200 mtg strata kasy na zmianę tłoka
pm2z
PostWysłany: Sob 17:35, 11 Sty 2020    Temat postu:

kupił, przywiózł, cieszy się jak dziecko Smile

kilka mankamentów wyszło:
- niedokręcona śruba zębatki zdawczej (!!!), aż się wierzyć nie chce Sad
- moto ładnie odpala na zimno i trochę gorzej na ciepło, stawiam na za ciasne zawory
- kopka nie odbija jak powinna, pewnie sprężyna do wymiany
- tylna opona do zmiany
- krzywy ogon, a przynajmniej ta część z migaczami i rejestracją, ale to i tak będę ściągał

z dobrych stron:
- sprzęgło rekluse
- wiatrak chłodnicy
- zestaw zapasowych klamek
- trochę chemii do filtra pow., 2 dodatkowe filtry, trochę oleju

przebieg 103h, czeka mnie wymiana tłoka, wg instrukcji robi się to przy 90h. a może odpuścić, sam nie wiem.
póki co czeka mnie sprawdzenie zaworów, a jak przyjdą filtry oleju, to zmiana oleju z filtrem.
i generalnie muszę przewertować instrukcję, bo to mój pierwszy kat.
henio12323
PostWysłany: Wto 9:03, 07 Sty 2020    Temat postu:

kiedys six days był niewspółmiernie tani w stosunku do czesci, kosztował np 5 tysiecy drozej, a dodatków było na 7-8 tysiecy. dzis juz tak nie bardzo jest Razz
jachu1111
PostWysłany: Pon 23:37, 06 Sty 2020    Temat postu:

Faktory czy sixdays była trochę droższa i tyle fajnie zbiornik przezroczysty kute półki tarcze pływające i tyle
henio12323
PostWysłany: Pon 23:30, 06 Sty 2020    Temat postu:

450 EXC FACTORY EDIT. <2011><EU><8403K7> to wychodzi po numerze vin sprzedany rzeczywiscie prawie pod koniec 2012 roku - pewnie facory wersja sporo drozsza i nie było tak chętnych Very Happy
nie ma co siedziec i doczytywać sie "forumowych" opowiesci które są mniej lub bardziej znaczące - chcesz jeździc endurakiem, cena spoko, ciebie stac to nic tylko kupuj.
jachu1111
PostWysłany: Pon 23:27, 06 Sty 2020    Temat postu:

Tak 2007-2011 silnik xc4
pm2z
PostWysłany: Pon 23:23, 06 Sty 2020    Temat postu:

Fajnie, wiem, że cena jest OK, a oglądanie i tak mam umówione. Jestem pierwszy w kolejce na 1. wolny dzień sprzedającego. Tylko tak googluję i prawie nic nie mogę znaleźć dokładnie o tym modelu. Bo to jest 2009-2011, czy jak?
O 2012+ tak samo jak o RFS (do 2008????) jest tego sporo...
jachu1111
PostWysłany: Pon 23:14, 06 Sty 2020    Temat postu:

Tak to gaźnik cena w miarę jak 13500 zł za taki sprzęt który ma tylko 100 mtg . Ja bym się nie zastanawiał nad nim ani chwili . Mój ktm identyczny exc450 tylko 2009r sprzedałem dziś i mil 650 mtg od nowości i chodził aż miło sprzedał dziś to za 16300. Więc jedź bierz to i oraj po deklach widać że ma mało Mtg nalatane
pm2z
PostWysłany: Pon 23:08, 06 Sty 2020    Temat postu:

Dobra, teraz sprawa, kolega z forum podpowiedział, że moto, które jadę oglądać nie jest 2012, ale 2011.
Ogłoszenia i zdjęcia w linku:
https://www.blocket.se/annons/kalmar/ktm_450_exc_factory_edition/87910106

I teraz tak patrzę, porównuję i faktycznie niektóre elementy (lewy dekiel silnika, tj. pokrywa alterantora?) jest raczej 2011 a nie 2012.
1 rejestracja jest 09/2012, więc może to ma na myśli sprzedający. Nr VIN: VBKEXA40XBM399737.
Próba rozkodowania VIN faktycznie wskazuje na 2011... Dekoder nic więcej jednak nie podaje...

Googluję i już widzę, że wcześniejszy model jest na gaźniku, ale nie mogę znaleźć jakiś sensownych testów/porównań...

Ktoś może się wypowiedzieć o tym modelu? Albo jakieś linki zapodać? będę zobowiązany...
jachu1111
PostWysłany: Pon 21:21, 06 Sty 2020    Temat postu:

Kupować i latać ta 450

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group