Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Sob 9:10, 06 Sty 2018    Temat postu:

jest to niezły syntetyczny olej, smiało można lać,
Diego23
PostWysłany: Sob 1:17, 06 Sty 2018    Temat postu:

Nawiązując do mojej poprzedniej wypowiedzi świetnie czytam instrukcję,ale jak odbierałem olej od poprzedniego właściciela to już nie sprawdziłem co mi dał.
Ogólnie razem z motocyklem dostałem 2l oleju motul 7100 10W50 - pytanie czy ten olej się nadaje do czegoś?
Nie jest to ani 10W40 czy 15W50 - jest to jakis miks tych dwóch olei
Tomjag
PostWysłany: Nie 17:31, 31 Gru 2017    Temat postu:

No właśnie. Ja przyznam się szczerze nigdy nie robiłem wymiany po zimie, czy przed nią tylko czekałem zawsze do wymiany serwisowej.
henio12323
PostWysłany: Nie 13:24, 31 Gru 2017    Temat postu:

Wymiana oleju to temat rzeka. Wyglafa to tak ze olej z przebiegiem ma w sobie rozne zwiazki np siarke i jak teraz stoi to nie wpkywa korzystnie. Wiec w zasadzie lepiej zmienic olej teraz niz na wiosne.
Z drugiej strony jak sie trzyma w nieogrzewanym garazu moto to przez zmiane temp. Osadza sie woda w silniku ktora w koncu miesza sie z olejem.
Wiec sa rozne szkoly. Ja bym wolal wymienic teraz.....
Ale jak olej ma 2k przebiegu to bym go w ogole nie zaczepial Very Happy

Filtr najlepiej zmieniac razem z olejem

Ja w swoich motocyklach zostawiam olej i nie zmieniam
Tomjag
PostWysłany: Nie 11:59, 31 Gru 2017    Temat postu:

Aby nie otwierać nowego tematu, postanowiłem tutaj zadać pytanie.
Czy rzeczywiście wskazane będzie wymienić olej zaraz na początku sezonu?
Na teraźniejszym mam przejechane jakieś 2000 km.
Dużo się teraz mówi, aby jednak zmienić olej.
Następne pytanie, czy wymienić wszystko wraz z filtrem olejowym, czy filtr może zostać do następnej wymiany serwisowej?
henio12323
PostWysłany: Sob 23:38, 30 Gru 2017    Temat postu:

tak w zasadzie to obojętne
jak widzisz obie wartosci są ok dla naszych warunków atmosferycznych - chyba ze trzymasz moto w nieogrzewanym garazu i nim codziennie jeździsz i temp spada poniżej zera wtedy lepiej 10W40 zalać.

ogólnie musisz wiedziec co oznaczaja te parametry - żeby nei zanudzac oznaczają one dosyć wiele, ale w duzym skrócie 10W oznacza to jak sie olej zachowuje w niskich temp - im niższa wartosc tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach, zwykle w PL 10-15W jest ok, bo mało kto odpala na mrozie sprzęta, zwykle to jazda od wiosny do jesieni. druga liczba oznacza jak sie olej zachowa w wysokich temperaturach - im wieksza liczba tym wieksza odporność na braki w smarowaniu przy duzych temperaturach.

ale to też nie jest tak że jak zalejesz 10W40 i w upalny dzien go pokatujesz to zarzniesz silnik, wieksze znaczenie ma co to za olej, i jak czesto go zmieniasz w takim przypadku Very Happy
Diego23
PostWysłany: Sob 22:25, 30 Gru 2017    Temat postu:

manual do Duka 125 podaje dwie lepkości dla oleju:
15w/50 od 0 d0 50 *C i 10W/40 dla -10 do 40*C
Ktoś bardziej doświadczony może mi powiedzieć która jest bardziej odpowiednia?
Na razie mam 15W/50
Tomjag
PostWysłany: Sob 4:42, 16 Wrz 2017    Temat postu:

Kurcze świetny przebieg, a niektórzy twierdzą, że Duki 125 wytrzymuje tylko 20000 km. Ja był lal cały czas ten sam olej co był od nowości. Tym bardziej, że tańszy i łatwiejszy do niego dostęp. Choć przyznam się sam, że leję Motorex, bo tak zażyczyli sobie na serwisie gwarancyjnym.
henio12323
PostWysłany: Pią 20:37, 15 Wrz 2017    Temat postu:

obojętne Wink
żuk
PostWysłany: Pią 20:23, 15 Wrz 2017    Temat postu:

Shell
Fourier
PostWysłany: Pią 17:55, 15 Wrz 2017    Temat postu:

Ten, który z nich jest tańszy.
LukaszKTM125
PostWysłany: Pią 17:46, 15 Wrz 2017    Temat postu: Motorex czy Motul

witam posiadam ktm 125 rok 2012 bez ABS
ogolnie zastanawiam sie czy zmienic olej na Motorexa bo czytałem w instrukcji ze jest zalecany a sprawa wyglada tak ze motor ma 40tys przebiegu i ostatnie 10 tys był na motulu bo był zarejestrowany w PL i facet lał motul tamte 30tys był serwisowany w Austrii w serwisie KTM i pytanie czy oni lali Moterexa czy motula ... ktorego wybrac jak doradzicie ?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group