Autor Wiadomość
Szaleniec
PostWysłany: Wto 8:38, 03 Paź 2017    Temat postu:

Czyli wał tłok cylek głowica od 600 podejdzie a kartery skrzynia itp od 620 ? To przez to rozumiem że z nalezieniem części do 540 nie ma problemu ? bo bardzo przypadł mi do gustu ten ktm lekki jak w swojej klasie i wytrzymały a takiego szukałem

Edit:
Jeszcze natknąłem się na exc 400 . Z opinii wydaje się dość wytrzymały kat bo olej co 600-1000km , tłok wytrzymuje spokojnie 300-400 mth waga też niska i dostępność części lepsza . Miał ktoś z was tego kata ? Prosił bym o opinie Razz
Rysiek24
PostWysłany: Wto 2:11, 03 Paź 2017    Temat postu:

SXC 540, to w sumie gora z LC4 600 ,a dol silnika z 620.. ..model produkowany tylko 2 lata. .
Szaleniec
PostWysłany: Pon 19:47, 02 Paź 2017    Temat postu:

Panowie a jak z dostępnością części do sxc 540? bo patrzę i nic do niego nie ma nawet tłoka i jak z cenami poszczególnych części?
raion80
PostWysłany: Sob 13:31, 23 Wrz 2017    Temat postu:

ost był na olx 660 zrobiony już na enduro za 7 tys ale pewnie silnik do remontu

ja też bym nie wkładał silnika w ramę 620 jeśli bym miał ramę orginal 660 z papierami tylko podzespoły bym sobie poprzekładał by uzyskać taki wygląd


jakoś ten starszy wygląd bardziej mi się podoba od tego nowszego
Rysiek24
PostWysłany: Sob 10:09, 23 Wrz 2017    Temat postu:

fajna zmota 620 z silnikiem 660 Smile , ja bym chetnie kupil 660 i zmienil zawias z kolami na enduro Smile.
raion80
PostWysłany: Pią 12:25, 22 Wrz 2017    Temat postu:

nie muszę bo mnie to nie interesuję już co mi fiszki powiedzą że rama jest inna bo ma w innym miejscu np zaczep na bak lub mocowanie chłodnicy z tego co mi wiadomo różnica była na zawieszeniu np sm miały inne półki i wahacze inny kąt inna szerokość a może napiszesz mi że wałka nie było wyrównującego jeden osobiście widziałem a nie wiem i mnie to nie interesuję czy czasem w silniku z dużym obiegiem nie było ich dwa bo to niby był poprawiony silnik po roku 2003 czy 2004


zaznaczyłem gdzie jest wałek i to jest silnik z filtrem w ramie przed cylindrem





a te 2 fotki wyżej pokazują silnik ktm 660 z obiegiem mniejszym z filtrem za cylindrem


a tu znalazłem fotke silnika 660 i plastikami exc i bakiem

na 2 zdjęciu jest pokazane co zmienili w ramie żeby ułatwić dostęp do filtra a tak to te ramy wszystkie są takie same nadal twierdze że są 2 rodzaje z olejem w ramie i bez tak samo pewnie z częściami jak by ktoś miał dostęp do wszystkich części i skrupulatnie by pomierzył wszystko to by się okazało że były montowane w różnych modelach i motocykla a w sklepie mają inny numer i cenne
Shimy
PostWysłany: Pią 9:24, 22 Wrz 2017    Temat postu:

raion80 napisał:
to jest moja teoria nie oparte na servisówce


Wygląda na to, że koniecznie musisz zerknąć do książek serwisowych lub fiszek.
raion80
PostWysłany: Czw 16:08, 21 Wrz 2017    Temat postu:

mi się wydaje że ramy w tych modelach od 620 do 660 są podobne jak nie takie same są 2 rodzaje jedna bez oleju w ramie i druga z filtrem oleju wkręcanym w ramę są takie same są 2 silniki z małym obiegiem i dużym te pierwsze roczniki tak mi się wydaje ktm 660 miały obieg oleju i jeden wałek te nowsze już duży obieg i 2 wałki ale to jest moja teoria nie oparte na servisówce silnik jest trochę wyższy nie wiem czy przez głowice czy przez korbowód bo jak miałem remontować silnik 620 to przeglądałem korbowody i był inny 660 wiem że 625 jest taki sam różnica była nie wielka ale gdybym założył cylinder 660 to nie było by dobrego sprężania jedynie była możliwość rozwiercić cylinder i zrobić nowy nikasil na tłok ktm 660 rozmiar 102 powiedzieli mi za tą operacje 1500zł lub tuleję wstawić tuleja 350 zł i 200zł robota koszty remontu silnika 620 były ogromne nie wiem czy bym w 5 tys się zmieścił więc zacząłem szukać silnika lepszego i mocniejszego od ktm 625 ale natrafiłem u gości co ściągają motocykle powypadkowe na części ktm 660 wyglądał jak po kozłowaniu udało mi się wyrwać silnik z instalacją i tym co mi potrzebne za 3500zł nie połowiłem go sprawdziłem tylko cylinder głowice sprzęgło łańcuszek wszystko było w miarę dobre tylko nowy tłok wossnera dokupiłem na selekcję b poskładałem to i powiem że to diabeł jest nie motor boje się tym jeździć jak mnie na 4 biegu na gumę postawiło przez konar to zobaczyłem całe swoje życie motor jest na przełożeniach cross waży 120 kg dobry motor na długie proste powiem tak gdy crf 450 piłują silniki to ja lecąc na gumie kopiąc piach ich wyprzedzam przy każdej szybszej zmianie biegów się podnosi

ja nie kombinowałem dużo instalacją zamontowałem pospinałem i działa gumę do puszki filtra zrobiłem z gumy takie coś jak na lagach były w mz
Rysiek24
PostWysłany: Wto 10:52, 19 Wrz 2017    Temat postu:

Jesli masz silnik z wałkiem wyrównowazajacym i w 660 tez on jest (nie pamiętam, czy tam jest) to problemu nie ma żadnego , silniki wielkościowo sa takie same, tylko elektryka inna (a jest duza szansa, ze zaplon sem pasuje zamiast zaplonu z 660) . Jeszcze guma pod gaznik do przeróbki lub wymiany, na tą od gaźnika FCR.
arkglo
PostWysłany: Pon 9:13, 18 Wrz 2017    Temat postu:

Nie będę się upierał, ale coś mi tu nie gra z tymi wałkami. Poniżej małe zestawienie na podstawie danych z serwisówek.



Niby wałek o tych samych oznaczeniach 249/1 a w różnych aplikacjach różne czasy otwarcia, czyli nie jest to ten sam wałek?

Tak przy okazji, dużo roboty z przerzuceniem pieca z 660 do 620? Jak się domyślam, to musiałeś wymienić i instalację razem zapłonem.
Rysiek24
PostWysłany: Sob 5:45, 16 Wrz 2017    Temat postu:

Koles ma 660 SM w oryginale i faktycznie zapierdala to okrutnie.
raion80
PostWysłany: Pią 20:21, 15 Wrz 2017    Temat postu:

nie chce mi się przekonywać nadal ciebie że były 2 wałki do 620 jeden zwykły drugi bardziej sportowy nawet w serwisówce są podane 2 jeden 249° drugi (249/1°) przeglądając serwisówkę zauważyłem że niektórych rocznikach były zakładane te mocniejsze ale to nie zmienia faktu że model 620sx był mocniejszy od 620 sc miał inne sprężanie tłoka SX: 11,5 : 1 SC: 10,4 : 1 sx inny kąt zapłonu 38° sc 32° na Kokusan. 36° i myślę że jak by dobrze kopał w serwisówkach to by jeszcze parę innych różnic znalazł ale mój język angielski jest bardzo słaby bo jest strona zagraniczna co ludzie piszą co przerabiali w swoich ktm żeby były mocniejsze

sam mam ktm 620 miałem robić remont silnika z wymianą wszystkich uszczelniaczy łożysk i korby i rozwiercanie cylindra na tłoki od 660 + dokupić głowice hf ale jak podliczyłem koszty to wyszła duża suma to zacząłem szukać całego silnika 625 z małym obiegiem oleju ale trafiłem na silnik 660 smc po wypadku z instalacją za mniejsze pieniądze jak bym remont robił i powiem ci że mocy już mi nie brakuje
arkglo
PostWysłany: Pią 5:27, 15 Wrz 2017    Temat postu:

Różnice wynikają z zastosowanego pierścienia audekompresora i to te pierścienie są pokazane na schemacie. Wersja z E to po prostu wersja z rozrusznikiem. Inne, ostrzejsze wałki miały 660, ale tam nie ma autodeko.
raion80
PostWysłany: Pią 1:21, 15 Wrz 2017    Temat postu:

ja tam się nie znam ale wydaje mi się z tych linków co podałeś nawet wynika
że 540 sxc pasują wszystkie 3 wałki do głowicy ale masz nawet na focie narysowane strzałki jakie są różnice wałka 400lc4/lc4-e następnie wałka 620/640lc4- e który był montowany 620 sc a następnie wałka 540/620 lc4 który był montowany tylko w 540sxc i 620sx podpowiem ci że przy wałku ktm 620 sc jest jeszcze literka E i ma inny numer części ale nie wiem dla czego sprzedają ten mocniejszy wałek do sc jak na rysunku jest że powinien być ten 620/640lc4-E być może błąd jak ktoś wstawiał numer części albo tak było jak napisałeś wiem tylko że kiedyś ludzie zmieniali wałki od 540sxc do 620 bo niby lepiej się wkręcał bo kiedyś mało spotykane były 620sx
arkglo
PostWysłany: Czw 9:01, 14 Wrz 2017    Temat postu:

Hmm, zgodnie z fiszkami SX540, SX620 i SC620 miały taki sam wałek:

https://ktmsklep.pl/schemat/39977/timing-train-400-620-lc4-98#schemes_controls

https://ktmsklep.pl/schemat/40910/timing-train-620-lc4-2001#schemes_controls

https://ktmsklep.pl/schemat/37368/timing-train-400-620-lc4-99#schemes_controls

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group