Autor Wiadomość
Czołgu
PostWysłany: Pon 23:53, 02 Paź 2017    Temat postu:

No cóż. Na wszystkim się niestety nie znam i chyba nawet nie chce mi się znać bo nie mam na to czasu -)

Tamten tłok był zmieniany przez osobę która ma największe w okolicy doświadczenie i robi tylko pomarańczowe motocykle. Teraz robił to ktoś inny.
Tak czy inaczej, chyba nic wielkiego się nie stało. Teraz dowiedziałem się że cylinder jest zużyty 2 setki i jest w bardzo ładnym stanie, bez rys i zdeformowań.

Pierwsza jazda zrobiona, silnik pracuje jak zegarek.
Qh
PostWysłany: Pon 21:51, 02 Paź 2017    Temat postu:

Tak to jest jak sie nie mierzy cylindra. Mechanik zamów 1 selekcje ta se polatała po,cylindrze i jest trzecia. Smile
Czołgu
PostWysłany: Sob 18:07, 16 Wrz 2017    Temat postu:

W mojej 350 było coś takiego.
Czy ma ktoś pojęcie kto jest producentem?

Czołgu
PostWysłany: Czw 11:51, 07 Wrz 2017    Temat postu:

On go zamawia, raczej wie co robi Wink Zresztą zanim to założy to sobie sam przeczytam co jest na pudełku i to skontroluję. Ale dzięki za informacje, zwrócę na to uwagę.
Tomokat
PostWysłany: Czw 11:48, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Tylko zeby później nie było płaczu że cylinder się zatarł i że tłoki wossnera to gówno:)
Czołgu
PostWysłany: Czw 11:42, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Spoko Wink
Nie znam się na pasowaniu tłoków, ten co zamówiłem ma być repliką orginału. Zresztą ja tego nie robię, tylko mechanik.
Tomokat
PostWysłany: Czw 11:41, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Rób jak uwazasz ale moim zdaniem przeskoczyłeś o dwie selekcje.
yahoo
PostWysłany: Czw 11:37, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Czołgu napisał:
Nie sądzę żeby wymiary tłoków różniły się o setkę. Po to jest wymiar żeby był precyzyjny. Tłoka nie zamawia się na pałę tylko z konkretnym wymiarem który wynika z pomiaru cylindra.


Ale nie chodzi o rozmiar tłoka, tylko o jego pasowanie - czyli luz między tłokiem a cylindrem. Ten w przypadku niektórych producentów jest wiekszy, w innych mniejszy. Wartość pasowania odejmujesz od średnicy zmierzonej cylindra, i dostajesz średnicę tłoka jaką - u danego producenta - powinieneś zastosować.
Np - pomiar cylindra 64.00, u producenta A masz pasowanie 0,06, u producenta B masz pasowanie 0,05. Odejmujesz pasowanie od średnicy cylindra, i u producenta A wychodzi Ci tłok 59.94, a u producenta B - 54,95.


pozdrówki
yahoo
Czołgu
PostWysłany: Czw 11:32, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Nie sądzę żeby wymiary tłoków różniły się o setkę. Po to jest wymiar żeby był precyzyjny. Tłoka nie zamawia się na pałę tylko z konkretnym wymiarem który wynika z pomiaru cylindra.
Tomokat
PostWysłany: Czw 11:25, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Nie rozumiesz mnie. Wossner ma większe pasowanie czyli większy luz o jedną setke. 87.95 wossnera jest odpowiednikiem 87.96 OEM. Czyli ten tłok co zamówiłeś byłby odpowiednikem 87.98 OEM.
Czołgu
PostWysłany: Czw 11:18, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Z nominamału 87,96 mogę sobie kupić II selekcję OEM (87,97), II Vertexa (87,97) lub III wossnera (87,97). Zostaje jeszcze III Vertexa (87,9Cool

Jak zwał tak zwał, numerki I czy III nie mają znaczenia. Przeskakuję po prostu o kolejną setkę i jeszcze jedna vertexa jest w zapasie.

Nie wiem po co wossner robi selekcję niższą niż nominał 87,95? Może robiąc nicasil można sobie zamówić pod taki tłok lub pod tuleje? Nie znam się na tulejach Wink
Tomokat
PostWysłany: Czw 11:12, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Czyli z nominalu przeskakujesz na trzecią selekcje.
Czołgu
PostWysłany: Czw 11:03, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Na nominale jeżdziłem na dwóch tłokach. Motocykl kupiłem nowy, drugi raz pierwszą selekcję kazał mi zamówić mechanik i jestem tego pewien bo sam to zamawiałem. Na tłoku jest napisane 87,96. Teraz zakładam największą selekcję wossnera 87,97

https://zapodaj.net/77069dd449d21.jpg.html
Tomokat
PostWysłany: Czw 11:00, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Trzecia wossnera to nie jest druga OEM. Z tego co pamietam wossner ma o jedną setną większe pasowanie. Dlatego zaczyna się od 87.95 i to jest odpowiednik pierwszej selekcji w OEM tłoku. Jeżeli jeździłeś na nominalnym wymiarze to wątpie żeby przeskoczyło o dwie selekcje.
yahoo
PostWysłany: Czw 10:50, 07 Wrz 2017    Temat postu:

No, też zwróciłem uwagę przy którymś z silników w tym roku, że zmieniając dostawcę tłoka można wydłużyć resurs cylindra Wink

A inna ciekawostka z tego sezonu: Freeride250R 2015. Zmieniałem ostatnio fabryczny tłok (po 100h od nowości) i okazało się, że z fabryki wyjechał już na selekcji C, co znaczy, że cylinder wytrzyma max 2 tłoki i nara.

pozdrówki
yahoo

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group