Autor Wiadomość
jagonktm
PostWysłany: Pią 18:58, 04 Sie 2017    Temat postu:

Chłopaku, nie baw się w takie przeróbki jeśli rzeczywiście podchodzisz do sprawy ekonomicznie. To nie prawda, że w Polsce nie kupisz dobrego używanego sprzętu. Ja za każdym razem trafiam na dobry egzemplarz za rozsądne pieniądze. Wiadomo, czasem trafi się coś do wymiany o czym nie poinformuje Cie poprzedni właściciel, ale jeśli weźmiesz ze sobą na oględziny kogoś ogarniętego to kupisz dobry sprzęt.
MiSzorSX
PostWysłany: Śro 15:19, 02 Sie 2017    Temat postu:

no tak coś myslałęm o elektryce ale jednak okazało sie ze tez wymiana gdyby nie to chybabym to robił
Fourier
PostWysłany: Śro 13:17, 02 Sie 2017    Temat postu:

CEnnik tak na oko:
wał - zamiennik 1100 (lub śmigany + nowa korba = ~600),
cylinder + tłok - 1500 (po nicasilu), 1000 tuleja.
głowica - 150 - 500,
moduł zapłonowy - 300-1000 (coś ostatnio ceny części w ASO poszły dosyc do góry).

Ogólnie wychodzi powyżej 3000.
MiSzorSX
PostWysłany: Wto 22:06, 01 Sie 2017    Temat postu:

Yhym tak to wygląda. Czyli rzeczywiście nie warto przerabiać. Myslałem że jak będę robić remont to po prsotu dam wieksz cylek tłok powymnieniam korbe czy coś na mocniejsze i tyle ale cały zapłon to słaba sprawa jeszcze wał rzeczywiście nieopłacalna sprawa
Fourier
PostWysłany: Wto 10:17, 01 Sie 2017    Temat postu:

Głowica ma o 1 mm większą komorę spalania (ze wzgledu na większy tłok). Przez to że wykorbienie wału jest w innym miejscu (same korbowody w 125 i 150 są identyczne) zmieniają się momenty otwarcia, zamknięcia poszczególnych okien (czas jest taki sam) oraz masz przesunięty górny martwy punkt - zapłon w innym momencie. Na forum był juz jakiś przypadek że ktoś wsadził wał i cylinder z 150 do 125, nie zmienił modułu i narzekał że to "nie idzie".
Mam na półce wał z 150 z korbowodem do wymiany (w sumie to mam jeszcze cały kompletny silnik 150 z cylindrem na nowej tulei, nowym tłokiem, wałem z nowym korbowodem, wymienionymi wszystkimi łożyskami i uszczelniaczami ale czeka na lepsze czasy).
MiSzorSX
PostWysłany: Pon 19:14, 31 Lip 2017    Temat postu:

Czym się różnią głowice pewnie sqishem ? A moduł ? wał to wiadomo
Fourier
PostWysłany: Pon 18:55, 31 Lip 2017    Temat postu:

Tak, do 125 wejdzie tuleja ze 150 ale... żeby to było 150 trzeba wymienić wał, głowice i moduł zapłonowy.
MiSzorSX
PostWysłany: Pon 16:51, 31 Lip 2017    Temat postu:

No ostatnio jeździłem 250 ale z padniętym zaworem wydechowym i to nie miało tyle mocy ale ja mam przelatan 34 mth na motocyklu wcześniej jeździłem skuterem Very Happy Jakoś nie mam przekonania do 250 bo według mnie będzie na mnie za mocna mimo moich wymiarów 190 cm i 80 kg. Myslałem też nad 350 ale nie wiem zobacze. No a sete na 150 jest w miarę opłacalne da się tą tuleje większą ? Bo Swojego sprzedam za maks 7k a za tyle t osą tylko starsze a nie chce z nowszego przesiadać sie na nowszego XD
żółf
PostWysłany: Nie 23:21, 30 Lip 2017    Temat postu:

Jedna sprawa

Jeżeli robisz to dla zajawki, to da się, zrób i będziesz zadowolony. Jeżeli chcesz oszczędzić to nie tędy droga. Dużo taniej będzie sprzedać 125 i kupić 200, albo nawet 250 (bo ta dopiero daje pole do popisu). 200 ma trochę więcej dołu niż 125, ale dalej do 250 jej cholernie daleko.
Fourier
PostWysłany: Nie 21:50, 30 Lip 2017    Temat postu:

Kiedyś przeliczałem skrzynie i 5. w 200 wychodzi dłuższa niż 6. w 125, a 6. w 200 to tak jakby 7. dla 125. Cylinder ma inną konstrukcje - nie zmieści się w nim tuleja z 200 (poszukaj sobie zdjęć jak to wyglada). Ogólnie przeróbka nieoplacalna.
barek253
PostWysłany: Nie 21:28, 30 Lip 2017    Temat postu:

to co wsadzisz w przerowbke wsadz w remont po zmianie na 200
MiSzorSX
PostWysłany: Nie 21:24, 30 Lip 2017    Temat postu:

Czyli kiepsko by się jeździło na obecnej skrzyni ? I dlaczego nie da się przerobić ?
Fourier
PostWysłany: Nie 21:13, 30 Lip 2017    Temat postu:

Oprócz wyżej wymienionych części inne są - tryba skrzyni biegów (chyba tylko trójka jest taka sama, reszta jest dłuższa) i dyfuzorem. Cylindra z 125/144/150 nie przerobisz na 200.
MiSzorSX
PostWysłany: Nie 21:06, 30 Lip 2017    Temat postu:

No właśnie to jest to że jest kilka nowszych i wszystko powyżej 12 tysięcy. A wiesz jak to jest w polsce same miny. A ja w swoim i tak będę robić remont na zimę wiec tłok ten sam koszt i jakbym miał jeszcze dobry nicasil to dam tylko nowy tłok a jak nie to dam tuleje 200ccm. korba i wał są dobre bo na początku roku były robione wiec chyba jednak swojego przerobie Very Happy
henio12323
PostWysłany: Nie 20:54, 30 Lip 2017    Temat postu:

zadne konsekwencje, to nie jest rozwiercanie - bo rozwiercanie jako tako, to przeróbka silnika na wieksza pojemnosc jak nie było takiej fabrycznie. tutaj to tylko podmianka częsci. jak dasz wszystko z 200tki to bedziesz miał 200tke i już. czy da sie wbic tuleje ? ciezko powiedziec, jak cylinder z zewnątrz jest taki sam to jest duza szansa - a raczej jest.

pytanie czy nie szkoda kasy na taką inwestycje, tyle kasy co wsadzisz w przeróbke, to wyjdzie co sprzedac swoje moto, dołozuyc tą kase i kupic 200tke - pewnie nawet nowszą Razz

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group