Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 21:15, 28 Lis 2017    Temat postu:

czekawi mnie czy od yamahy wr/yz 250 bedzie pasowac Smile bo mam do kupienia tylko nie moge przymiezyc bo sa na drugim koncu polski Razz
henio12323
PostWysłany: Wto 18:40, 28 Lis 2017    Temat postu:

pewnie kazdą felge da sie dopasowac, piaste zostawić, kwestia dobrania szprych, jakis dobry znawca kół pewnie by to ładnie zrobił - czasem są rózne sploty przy piastach i inne felgi mogą miec inne kąty wyprowadzenia nypla, mozna wtedy dac grubsze nyple i rozwiercic nadając płynniejszy kąt
gomola
PostWysłany: Wto 17:25, 28 Lis 2017    Temat postu:

a jak powiecie na takie cos czy da sie zamienic 19 cali na 18 w kawasaki kx 250 z 2006 roku i jesli tak to od jakiego modelu bedzie pasowac??
bartek85
PostWysłany: Sob 18:34, 07 Sty 2012    Temat postu:

Pytałem kiedyś w innym temacie jak to jest z 19 w EXC ale jak już ktoś nowy temat założył zapytam tu. Czy takie tylne koło by pasowało do mojej 200 EXC z 1999r. Koła te pochodzą z Husky TE 610.
http://allegro.pl/excel-kola-husqvarna-ktm-husaberg-komplet-19-21-i2021923617.html?source=oo
batsopot
PostWysłany: Śro 17:21, 04 Sty 2012    Temat postu:

balon""przelicza sie w odpowiedni sposób druga cyfra to % szerokosc czyli np 130/90
to 130 szerokość a 90 to (90% szerokości ) wysokość
ja w exc525 mam 130/80/18 i na pierwszy rzut oka wcale nie wygląda na szeroka
Po drugie węższa opona bardziej wgryza sie w podłoże ,szersza lepsza na teren miekki,motocross latasz po żwirze,piasku itp.Cross contry błoto,woda teren grząski.
Duże kolo inne przełożenia,zazwyczaj w crossach mniej biegów itp. Endurak mniejsze koło inne przełożenia wiecej biegów
Może waga też ma znaczenie
Ot tak.........
takie jest moje zdanie może mam racie może nie Smile
wójo
PostWysłany: Wto 22:15, 03 Sty 2012    Temat postu:

Czepek napisał:
wójo napisał:
a jak z przyczepnoscia w np w blocie czy taka 120/18 bedzie lepiej wypychac moto od 100/19 ?

a to na 19 juz 120 nie można załozyc?

ludzie, trochę rozumu, nie jestem jakimś wyjadaczem, ale jak czytam niektóre posty na tym forum to mi się smutno robi.


ja tez nie jestem wyjadaczem, myśleć i kalkulować potrafię wiec znajdź mi dobra oponę 19 szersza niż 110 w cenie porównywalnej do np 120/18
nie biorę pod uwago opon używanych bo to całkiem się nie kalkuluje...

Widze ze konkretne pytanie przerodziło się w dziwna dyskusje w której najwięcej do powiedzenia maja osoby nie mające praktycznego doświadczenia i porównania obu zestawów.
Gdybym zapytał inżyniera, projektanta czy testera np teamu ktm czemu wsadzacie kolo 18 w enduraka a 19 na tor podejrzewam ze bym dostał konkretna odpowiedz a nie w stylu "bo lubimy kombinować i żeby było ciekawiej..."
Wyłapałem 2/3 wnoszące coś do tematu posty a reszta niech dalej fantazjuje
Smile
Czepek
PostWysłany: Wto 17:05, 03 Sty 2012    Temat postu:

maciek napisał:
raczej 110 na 19

nawet 130 sobie możesz założyć..
http://allegro.pl/opona-michelin-cross-compet-130-70-19-crf-dr-z-cr-i2027587413.html
maciek
PostWysłany: Wto 16:58, 03 Sty 2012    Temat postu:

OPONY MITAS

C-02 - opona charakteryzująca się bardzo dobrymi właściwościami na twardym i średnio twardym podłożu, nadaje się również na piasek i błoto. Opona o bardzo głębokim bieżniku - ponad 2 cm
C-04 - bardzo wytrzymała opona na tylne koło, przeznaczona na miękki i średnio-twardy teren.
C-05 - opona przednia, przeznaczona na miekki, średnio-miękki oraz średnio- twardy teren
C-10 - opona na tylne koło, bardzo dobrze zachowująca się w zmiennym terenie
C-11 - opona przednia o bardzo dużej trwałości, bardzo dobra w twardym i średnio-twardym terenie i lekkim błocie
C-12 - opona na tylne koło, bardzo dobra na średni-twardy oraz błotnisty i miękki teren
C-13 - opona na przednie koło, przeznaczona zarówno na średnio-twardy, jak i miękki teren
C-14 - opona na tylne koło, przeznaczona na miękki, błotnisty teren
C-15 - opona przednia, przeznaczona do jazdy w średnio-twardym, a także w grząskim terenie i lepkim błocie, minimalizuje ryzyko "ujechania" przedniego koła
C-16 - wzmacniana, bardzo dobra opona na tylne koło, przeznaczona na średnio-twardy, twardy i kamienisty teren, bardzo stabilna i bardzo wytrzymała
C-17 - opona przednia, przeznaczona na średnio-twardy, twardy i kamienisty teren, bardzo stabilna i bardzo wytrzymała

ENDURO
E-07 - opona na przednie i tylne kolo, o dużej trwałości, charakteryzująca się dobrymi właściwościami na asfalcie i w lekkim terenie
E-08 - opona na przednie i tylne koło, o dużej żywotności, bardzo dobrze zachowuje się na asfalcie, nadaje się również na suche, szutrowe drogi
E-09 - terenowa opona na przednie i tylne koło, bardzo dobrze zachowująca się na asfalcie, stabilna w zakrętach - nadaje się do każdego terenu

ENDURO FIM
EF-05 - opona na tylne koło, z homologacją, do zawodów enduro, o bieżniku cross
EF-06 - opona przednia z homologacją, do zawodów enduro, o bieżniku cross
maciek
PostWysłany: Wto 16:43, 03 Sty 2012    Temat postu:

raczej 110 na 19
Czepek
PostWysłany: Wto 15:57, 03 Sty 2012    Temat postu:

wójo napisał:
a jak z przyczepnoscia w np w blocie czy taka 120/18 bedzie lepiej wypychac moto od 100/19 ?

a to na 19 juz 120 nie można załozyc?

ludzie, trochę rozumu, nie jestem jakimś wyjadaczem, ale jak czytam niektóre posty na tym forum to mi się smutno robi.
barek253
PostWysłany: Wto 15:12, 03 Sty 2012    Temat postu:

maciek napisał:
W 19' i w 18' średnica zewnętrzna opony jest taka sama, ale w 18' jest wyższy profil opony dzięki czemu lepiej chroni obręcz przed kamieniami itp, a w motocrossie na torze raczej nie ma kamieni ani żadnych wystających, twardych przeszkód, więc można stosować opony o niższym profilu, dzięki czemu całe koło jest lżejsze, bo oczywiście opona jest cięższa niż obręcz pozatym 19' waży mniej, a 18' jest bardziej odporna na twarde wyboje.

ot cała prawda poczytałem troche i mniej więcej o to biega
maciek
PostWysłany: Wto 15:07, 03 Sty 2012    Temat postu:

Czym węższa opona z tyłu tym lepiej jest przejazd w koleinach a jeśli chcesz sobie założyć 19 do enduro to po czasie felga się kwadratowa robi
KristofSX
PostWysłany: Wto 11:06, 03 Sty 2012    Temat postu:

w błocie różnicy nie widziałem, zależy od opony, - endurowe 18'' przważnie są rzadsze więc łatwiej wywalają błoto,
wójo
PostWysłany: Wto 10:57, 03 Sty 2012    Temat postu:

a jak z przyczepnoscia w np w blocie czy taka 120/18 bedzie lepiej wypychac moto od 100/19 ?
KristofSX
PostWysłany: Wto 10:37, 03 Sty 2012    Temat postu: Re: Czemu w exc tylne kolo ma 18 cali ?

[quote="wójo"
tylko o to zeby ktos sie wypowiedzial jak w praktyce sprawdza sie kolo 19 w typowej jezdzie enduro.[/quote]
Jeździłem tym i tym , i w moim odczuciu na 18'' tył jest bardziej "pływający" - szczególnie w zakrętach - łatwo stawia bokiem, 19'' z niższą oponą wydaje sie stabilniejsza. Może to kwestia przyzwyczajenia ale mi na 19'' jeździ sie lepiej (jeżdzę 50%tor/50%las)

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group