Autor |
Wiadomość |
Gość |
Wysłany: Wto 21:15, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
czekawi mnie czy od yamahy wr/yz 250 bedzie pasowac bo mam do kupienia tylko nie moge przymiezyc bo sa na drugim koncu polski |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 18:40, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
pewnie kazdą felge da sie dopasowac, piaste zostawić, kwestia dobrania szprych, jakis dobry znawca kół pewnie by to ładnie zrobił - czasem są rózne sploty przy piastach i inne felgi mogą miec inne kąty wyprowadzenia nypla, mozna wtedy dac grubsze nyple i rozwiercic nadając płynniejszy kąt |
|
|
gomola |
Wysłany: Wto 17:25, 28 Lis 2017 Temat postu: |
|
a jak powiecie na takie cos czy da sie zamienic 19 cali na 18 w kawasaki kx 250 z 2006 roku i jesli tak to od jakiego modelu bedzie pasowac?? |
|
|
bartek85 |
|
|
batsopot |
Wysłany: Śro 17:21, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
balon""przelicza sie w odpowiedni sposób druga cyfra to % szerokosc czyli np 130/90
to 130 szerokość a 90 to (90% szerokości ) wysokość
ja w exc525 mam 130/80/18 i na pierwszy rzut oka wcale nie wygląda na szeroka
Po drugie węższa opona bardziej wgryza sie w podłoże ,szersza lepsza na teren miekki,motocross latasz po żwirze,piasku itp.Cross contry błoto,woda teren grząski.
Duże kolo inne przełożenia,zazwyczaj w crossach mniej biegów itp. Endurak mniejsze koło inne przełożenia wiecej biegów
Może waga też ma znaczenie
Ot tak.........
takie jest moje zdanie może mam racie może nie |
|
|
wójo |
Wysłany: Wto 22:15, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
Czepek napisał: | wójo napisał: | a jak z przyczepnoscia w np w blocie czy taka 120/18 bedzie lepiej wypychac moto od 100/19 ? |
a to na 19 juz 120 nie można załozyc?
ludzie, trochę rozumu, nie jestem jakimś wyjadaczem, ale jak czytam niektóre posty na tym forum to mi się smutno robi. |
ja tez nie jestem wyjadaczem, myśleć i kalkulować potrafię wiec znajdź mi dobra oponę 19 szersza niż 110 w cenie porównywalnej do np 120/18
nie biorę pod uwago opon używanych bo to całkiem się nie kalkuluje...
Widze ze konkretne pytanie przerodziło się w dziwna dyskusje w której najwięcej do powiedzenia maja osoby nie mające praktycznego doświadczenia i porównania obu zestawów.
Gdybym zapytał inżyniera, projektanta czy testera np teamu ktm czemu wsadzacie kolo 18 w enduraka a 19 na tor podejrzewam ze bym dostał konkretna odpowiedz a nie w stylu "bo lubimy kombinować i żeby było ciekawiej..."
Wyłapałem 2/3 wnoszące coś do tematu posty a reszta niech dalej fantazjuje
|
|
|
Czepek |
|
|
maciek |
Wysłany: Wto 16:58, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
OPONY MITAS
C-02 - opona charakteryzująca się bardzo dobrymi właściwościami na twardym i średnio twardym podłożu, nadaje się również na piasek i błoto. Opona o bardzo głębokim bieżniku - ponad 2 cm
C-04 - bardzo wytrzymała opona na tylne koło, przeznaczona na miękki i średnio-twardy teren.
C-05 - opona przednia, przeznaczona na miekki, średnio-miękki oraz średnio- twardy teren
C-10 - opona na tylne koło, bardzo dobrze zachowująca się w zmiennym terenie
C-11 - opona przednia o bardzo dużej trwałości, bardzo dobra w twardym i średnio-twardym terenie i lekkim błocie
C-12 - opona na tylne koło, bardzo dobra na średni-twardy oraz błotnisty i miękki teren
C-13 - opona na przednie koło, przeznaczona zarówno na średnio-twardy, jak i miękki teren
C-14 - opona na tylne koło, przeznaczona na miękki, błotnisty teren
C-15 - opona przednia, przeznaczona do jazdy w średnio-twardym, a także w grząskim terenie i lepkim błocie, minimalizuje ryzyko "ujechania" przedniego koła
C-16 - wzmacniana, bardzo dobra opona na tylne koło, przeznaczona na średnio-twardy, twardy i kamienisty teren, bardzo stabilna i bardzo wytrzymała
C-17 - opona przednia, przeznaczona na średnio-twardy, twardy i kamienisty teren, bardzo stabilna i bardzo wytrzymała
ENDURO
E-07 - opona na przednie i tylne kolo, o dużej trwałości, charakteryzująca się dobrymi właściwościami na asfalcie i w lekkim terenie
E-08 - opona na przednie i tylne koło, o dużej żywotności, bardzo dobrze zachowuje się na asfalcie, nadaje się również na suche, szutrowe drogi
E-09 - terenowa opona na przednie i tylne koło, bardzo dobrze zachowująca się na asfalcie, stabilna w zakrętach - nadaje się do każdego terenu
ENDURO FIM
EF-05 - opona na tylne koło, z homologacją, do zawodów enduro, o bieżniku cross
EF-06 - opona przednia z homologacją, do zawodów enduro, o bieżniku cross |
|
|
maciek |
Wysłany: Wto 16:43, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
raczej 110 na 19 |
|
|
Czepek |
Wysłany: Wto 15:57, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
wójo napisał: | a jak z przyczepnoscia w np w blocie czy taka 120/18 bedzie lepiej wypychac moto od 100/19 ? |
a to na 19 juz 120 nie można załozyc?
ludzie, trochę rozumu, nie jestem jakimś wyjadaczem, ale jak czytam niektóre posty na tym forum to mi się smutno robi. |
|
|
barek253 |
Wysłany: Wto 15:12, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
maciek napisał: | W 19' i w 18' średnica zewnętrzna opony jest taka sama, ale w 18' jest wyższy profil opony dzięki czemu lepiej chroni obręcz przed kamieniami itp, a w motocrossie na torze raczej nie ma kamieni ani żadnych wystających, twardych przeszkód, więc można stosować opony o niższym profilu, dzięki czemu całe koło jest lżejsze, bo oczywiście opona jest cięższa niż obręcz pozatym 19' waży mniej, a 18' jest bardziej odporna na twarde wyboje. |
ot cała prawda poczytałem troche i mniej więcej o to biega |
|
|
maciek |
Wysłany: Wto 15:07, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
Czym węższa opona z tyłu tym lepiej jest przejazd w koleinach a jeśli chcesz sobie założyć 19 do enduro to po czasie felga się kwadratowa robi |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Wto 11:06, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
w błocie różnicy nie widziałem, zależy od opony, - endurowe 18'' przważnie są rzadsze więc łatwiej wywalają błoto, |
|
|
wójo |
Wysłany: Wto 10:57, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
a jak z przyczepnoscia w np w blocie czy taka 120/18 bedzie lepiej wypychac moto od 100/19 ? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Wto 10:37, 03 Sty 2012 Temat postu: Re: Czemu w exc tylne kolo ma 18 cali ? |
|
[quote="wójo"
tylko o to zeby ktos sie wypowiedzial jak w praktyce sprawdza sie kolo 19 w typowej jezdzie enduro.[/quote]
Jeździłem tym i tym , i w moim odczuciu na 18'' tył jest bardziej "pływający" - szczególnie w zakrętach - łatwo stawia bokiem, 19'' z niższą oponą wydaje sie stabilniejsza. Może to kwestia przyzwyczajenia ale mi na 19'' jeździ sie lepiej (jeżdzę 50%tor/50%las) |
|
|