Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Pon 21:59, 27 Lut 2017    Temat postu:

pokrętło jak wyszło do góry o 1 mm, mozesz palcem docisnąc w dół. ( przy wyciagnieciu do góry strzelą ci kulki wiec musisz uważac załozyc np szmatke i wtedy sciagac jak już

zawsze zmiana pogody wymaga regulacji gaxnika - to jesgo wada - nie da sie ustawić raz i jeździc w kazdych warunkach, wszystko ma wpływ, a w zasadzie tylko ilość tlenu - a ona sie zmienia wraz z np temperatura, wysokoscia n.p.m, czy wilgotnoscią powietrza.
KristofSX
PostWysłany: Pon 21:31, 27 Lut 2017    Temat postu:

niewiadow napisał:

Chciałbym zapytać ,czy czarna plastikowa górna regulacja przedniego WP 43 ,która odstaje od nakrętki na 1 mm a sprawan nie odstaje ,będzie do naprawy samodzielnej ,czy coś sie tam połamało ? bo to zależy od konstrukcji ,bo moze coś wyskoczyło jakaś sprężynka i da sie naprawić .

jak jest podniesiona to może nie kręcić regulacją, wyjmij ją i załóż jeszcze raz
niewiadow
PostWysłany: Pon 21:08, 27 Lut 2017    Temat postu:

Właśnie ,słyszałem że powietrze jest ,,gęste'' i crossy wariują ,bo to wyczynowe silniki. powinno sie gaźnik podregulować itd . Może woda w gaźniku była od ostatniego mycia .

Chciałbym zapytać ,czy czarna plastikowa górna regulacja przedniego WP 43 ,która odstaje od nakrętki na 1 mm a sprawan nie odstaje ,będzie do naprawy samodzielnej ,czy coś sie tam połamało ? bo to zależy od konstrukcji ,bo moze coś wyskoczyło jakaś sprężynka i da sie naprawić .
KristofSX
PostWysłany: Pon 16:54, 27 Lut 2017    Temat postu:

niewiadow napisał:
I teraz bardzo dziwna sprawa ,dziś chodził tak jak zawsze ,było okej,bez ingerencji w ustawienia.


przez ostatnie 2 miechy było raczej zimniej niż cieplej , teraz masz ok +10C i podejrzewam że to stąd ta zmiana.
niewiadow
PostWysłany: Pon 16:40, 27 Lut 2017    Temat postu:

I teraz bardzo dziwna sprawa ,dziś chodził tak jak zawsze ,było okej,bez ingerencji w ustawienia.
henio12323
PostWysłany: Nie 16:40, 26 Lut 2017    Temat postu:

irydowe polepszają, iskra jest mocniejsza i dzieki wysuniętej elektrodzie łatwiej zapala mieszanke.

co do mechaników i pracy - generalnie czy chinski skuter czy najnowszy ktm, wiekszosc elementów jest w sumie podobna, podobnbie to wszystko działa, gaźnik budową tez nie moze sie jakos znacznie róznić. jest kilka typów tylko i wszystkie motocykle gaxnikowe mają jakis typ z dosłownie kilku mozlowych, wiec sie sporo czynnosci powtarza. dodam że chinskie skuterki tez mająpompke przyspieszającą.

co innego jak chodzi o fachowość pracy, jak dobry mechanik, to niezaleznie czy robi ktma czy chinski skuterek - potrafi to zrobić dobrze. niestety sporo "mechaników" zostaje przy chinskich skuterkach, bo w razie co jak cos strzeli koszt naprawy nie jest duzy, gorzej jak ktos przyprowadzi półrocznego ktma na duzy przegląd, cos strzeli w silniku przez jakies nieumiejętnosci Very Happy i potem jest problem.
to tak offtopowo chyba kazdy na logike tez to może sam wykminić. ale tak czy siak - mieć tylko nadzieje że mechanik ogarniety, to zrobi ci to wszystko porzadnie.
niewiadow
PostWysłany: Nie 15:46, 26 Lut 2017    Temat postu:

Pytając o ceny to myślałem o tych droższych irydowych ,które nic podobno nie polepszają,nie myślałem na zaoszczędzeniu 5 zł i wypychaniu potem ktma z dołu jak nagle padnie świeca.

Chodziło o ciepłotę dla konkretnego modelu,dzięki za podanie.Sam zacząłem regulować zawory ,ale kiedy okazała się obrobiona śrubka dekielka zaw. wydechowych ,ta najmniej dostępna po środku,ciężki dostęp do szczeliny(a mam najprostszy scynkowaty szczelinomierz) ,obrobiony też gwint mocowania chłodnicy i plastiku ,to wkurzyłem sie i złożyłem do kupy.Chciałem zaprowadzić do znajomego mechanika ,który robi najczęściej skutery 4t 2t markowe i chińskie ,nie wiem czy podoła,ale skoro takie naprawy moga wykonać amatorzy to on też myślę że da radę,tym bardziej że regulacje zaworów robi non stop niby. tak samo jak gaźnik ,chyba nie ma jakichś odmiennych technologii co do zwykłego gaźnika (można doczepić się pompki przyspieszenia) ,ale on ma myjkę ultradźwiękową i wyczyści ładnie ten gaźnik,aniżeli ja z kompresorem.
Co do tego ze sobie nie poradzę ,to dlatego ,ze mam 3 klucze do świec ino żaden nie pasuje ,bo otwór świec w ktm jest długi i wąski ,a ja mam same szerokie ,ktoś mógłby powiedzieć ,bierze sie za naprawę a nawet klucza do świecy nie ma.Dlatego rozmyślam nad oddaniem i myślę ,ze nie skasuje mnie tak bardzo,jak serwis ktm ,gdzie też nie liczę ,ze będzie perfekcyjnie ,na plus ,ze cały czas robią przy jednej marce,a czemu nie wierzę serwisowi ,bo kolega po technikum ogrodniczym otworzył sklep/serwis stihla i naprawia te sprzęty mając 25 lat ,czyli nie wierzę ,żeby miał jakieś doświadczenie w naprawach, kwestia papierkowa jak on to powiedział ,więcej spełniania norm ,niż znajomości się w temacie.
krzysztof_eM
PostWysłany: Nie 15:36, 26 Lut 2017    Temat postu:

Posłuchaj chłopaków i zacznij od podstaw. Filtr powietrza, świeca, przewód, zawory. Nikt tu nie wróży z fusów a sprawdzenie tych rzeczy nie wymagają jakiś wielkich umiejętności i uwierz mi każda robota przy motorze sprawi ci przyjemność a forum to jest kopalnia wiedzy i jak dobrze poszukasz znajdziesz odpowiedz na każde pytanie. Nie ma co oddawać od razu motoru do serwisu bo zapłacisz chore pieniądze.
henio12323
PostWysłany: Nie 14:56, 26 Lut 2017    Temat postu:

zawory 700 zł komplet około Very Happy
co do serwisu ktma - biorą dużo, ale uwierz mi że czesto trafiają silniki po "remoncie" gdzie masa rzeczy jest po prostu nieodpowiednio poskładanych. w serwisówce niby wszystko jest, ale jednak technicznie potem wszystko dobrze zrobic nie jest łatwo i jakies pojęcie trzeba mieć.

zacznij od poczytania serwisówki - jak wszystko bedzie dla ciebie zrozumiałem i 'proste" w wykonaniu, to poradzisz sobie sam...

ale jak pytasz na forum jaka swiece zamontowac.... to nie wróże sukcesu Very Happy ( choć moze sie myle - oby!)
fafekalien
PostWysłany: Nie 14:42, 26 Lut 2017    Temat postu:

Powiem tak, najlepsze jest to co oryginał przewiduje, w twoim przypadku jest to świeca CR8EK, koszt około 25 zł (to chyba nie jest tak wiele). W serwisie KTM-a nie wiem ile cię skasują ale podejrzewam, że regulacja zaworów około 200 zł. Jeżeli trzeba będzie rozbierać silnik bo okaże się, że są jakieś usterki wewnątrz to w zależności od tego co tam się dzieje to chyba 500 zł za samo rozpołowienie silnika bierze się. A gdzie do tego części? Sam komplet uszczelek 400 zł. Zawory po 250 zł za sztukę stalowe. Korba 600 zł. W zależności od tego co trzeba by tam zrobić remont może wynosić od 200 zł do może nawet i 4000 zł.
Na początek wymień świecę, może zaoszczędzisz. Sprawdź dobrze przewód od świecy czy nie jest nigdzie przecięty czy też naderwany, czy fajka się na nim dobrze trzyma. Jeśli okaże się, że to jest dobrze to weź się za czyszczenie gaźnika i regulację zaworów. Najlepiej oddaj to komuś kto się na tym dobrze zna. Ceny jakie podałem są orientacyjne, w różnych rejonach kraju mogą być inne stawki.
Pozdrawiam.
KristofSX
PostWysłany: Nie 14:30, 26 Lut 2017    Temat postu:

zakładaj nie najtańszą tylko taką jaka ma byc czyli NGK CR8 EK

w serwisie skasują dużo, sprawdzenie zaworów jak policzą ci 2 godziny roboty to masz ok 200plna,
z podstawową wiedzą techniczną i repair manualem zrobisz to sam,
niewiadow
PostWysłany: Nie 13:58, 26 Lut 2017    Temat postu:

Panowie ,a jakie modele świec do ktma ? jaka najlepsza do 400 RFS ? a jaka najtańsza ?

Ile skasują mnie w serwisie KTM jak podrzuce im silnik na sprawdzenie tego ,wiadomo jeśli wystarcza regulacja zaworów to zapłace mało ,jeśli wymiana pół silnika to cała wypłatę ,ale w zależności od różnych scenariuszy ? Chciałem sie tak orientacyjnie dowiedzieć.
Bo silnik rfs nie potrzebuje ogromnej wiedzy na temat typowo silnika KTM ? ,jak np w simsonie ,gdzie uszczelka połówek karterów musi mieć odpowiednią grubość w dziesiątkach mm np. bo silnik nie odpali wówczas.
Gadboy
PostWysłany: Pią 7:29, 24 Lut 2017    Temat postu:

Jesli gasnie podczas jazdy to wlasnie musisz zajzec do swiecy i gaznika bo jak inaczej sprawdzisz czy iskra nie bije obok Surprised
Moze tez gdzies blokuje plywak w gazniku i potem ci przygasza, ale zawory tez sprawdz
henio12323
PostWysłany: Pią 6:44, 24 Lut 2017    Temat postu:

to ja nie wiem jak ty sie zabierasz za serwis, klucz skołuj i mysl o reszcie. bez wykręcenia swiecy da sie ale jest troche cięzej wszystkim kręcic nawet.

no i swieca tez moze byc kiepska. po prostu jak nie chcesz miec problemów - z czymkolwiek, moto musi byc sprawdzone i dograne na tiptop wtedy jedziesz, wszędzie i odpalasz i wracasz o własnych siłach.

w karterach masz srube którą sie kontruje wał przy GMP. kręcisz wałek zgodnie z obrotami po podpaleniu, aż zawory ssące pójda w dół - i krecisz dalej prowadząc tłok do góry. jak mniej wiecej poczujesz że to GMP latarką sobie poswieć w otwór po srubie i wyszukaj nacięcia na wale.

wszystko jest opisane w ksiązce serwisowej
niewiadow
PostWysłany: Czw 23:19, 23 Lut 2017    Temat postu:

Dopytam jeszcze jak ustawić gmp do ustawiania zaworów ,bez dostępu do świecy,zeby patyczkiem skontrolować gmp ? bo poki co nie mam tak cieńkiego klucza do swiecJakby to gaźnik to chyba dławiłoby go odrazu po odpaleniu ,a takto mysle że zawoy sie rozgrzewają i tracą luz

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group