Autor Wiadomość
wójo
PostWysłany: Pią 11:03, 10 Lut 2017    Temat postu:

oryginalna mapa jest bardzo przelana wiec masz duzą rezerwe bezpieczenstwa we wszelkiego rodzaju modyfikacjach.
Bez hamowni nikt nie jest w stanie tego sęsownie ustawic nawet z sonda afr i egt jedynie na wolnych obrotach mozna cos zmodyfikowac.
Zmien wydech i nic nie ruszaj, zepsuc nic nie zepsujesz a jak chcesz wiecej mocy to udaj sie do kogos kto profesjonalnie sie tym zajmuje bo kazdy pojazd jest indywidualny. To ze w jednym bedzie dana mapa pracowac to nie znaczy ze w twoim tez chociazby biorac pod uwage stan wtryskiwacza, stan pompy paliwa, wartosci szczytywane z czujników i ogólny stan samego silnika(szczelnosc pierscieni, szczelniosc zaworów i stan łancucha rozrzadu).
Z reguły customowe mapy dajace wieksze przyrosty mocy sa na granicy bezpieczenstwa z wysokim afr i egt.
Jezeli brakuje mocy i nie jestes pro to to najtaniej i najbezpieczniej wychodzi zmiana na wieksza pojemnosc.
MarcinKTM
PostWysłany: Pią 10:48, 10 Lut 2017    Temat postu:

Jeżeli jesteś z poznania to po zmianie wydechu podjedź sobie na hamownie motocyklową do kogoś kto stroi motocykle torowe sportowe(szosa). Powinien sobie poradzić z mapą do takiego silnika.
Zrobisz sobie pomiary przed i po będziesz miał czarno na białym co Ci ten mod dał oprócz basowego dźwięku Wink
major000
PostWysłany: Pią 8:52, 10 Lut 2017    Temat postu:

Dajecie sobie kity wciskać. Wizytę w serwisie gdzie w 5min wgrają nie wiadomo co, nie schamują silnika, to można sobie w du.... wsadzić. I jeszcze płacić za to...
Gotowe mapy, owszem pewnie są, ale to się wgrywa na hamowni i sprawdza rezultaty. Inaczej zachowa się nowe moto, inaczej używane. Z reguły trzeba korygować ustawienia aby wykres mocy i momentu był optymalny. I oczywiście swoje to kosztuje.
Wtrysk ma swoje "rezerwy" i sam dostosowuje się do nowego układu. Przykładem niech będzie to, że na starych gaźnikach po założeniu samej końcówki już trzeba było stroić bo nie chciał odpalać, miał dziury w obrotach itd. Na wtryskowych zakładasz i chodzi jak malina.
Mapę warto skorygować aby uzyskać optymalne parametry silnika, nie robiąc tego nie zepsujesz silnika.
Taka ciekawostka jeszcze, nawet seryjne silniki bez tuningowych dodatków, po pewnym czasie wymagają tzw. "remapu". Jest to dostosowanie parametrów pod już ułożony i używany silnik. Nikt tego nie robi a efekty są zdumiewające.
KozioŁ
PostWysłany: Pią 7:56, 10 Lut 2017    Temat postu:

ostatnio dzwoniłem do serwisu właśnie w tej sprawie i mechanik powiedział że nie trzeba wgrywać mapy, podobno silnik sam się zaadoptuje pod nowy wydech
trochę to dziwne bo wszyscy piszą że te mapy trzeba jednak wgrywać
henio12323
PostWysłany: Pią 7:52, 10 Lut 2017    Temat postu:

wgranie pewnie z 50-100 zł

ale serwis ktma nie posiada map akrapa, no chyba że w jakis sposób jest w posiadaniu bo ktoś np wcześniej takie mapy dał. normalnie w kompie KTMa takich map nie ma - kiedys były. teraz niezaleznie od wydechu komp zaleca taką sama mapke.
Domino909
PostWysłany: Pią 0:39, 10 Lut 2017    Temat postu:

Takie jeszcze pytanko , ile muszę liczyć kasy na taką modyfikację w postaci zmiany mapy ? Pytam tylko z ciekawości bo ostatecznie się okaże , że takie strojenie może mnie kosztować drugie tyle co sam kolektor ...
KristofSX
PostWysłany: Pią 0:36, 10 Lut 2017    Temat postu:

teoretycznie moto będzie hulało, ale jeżeli chcesz z tej zmiany wyciągnąć to co powinna dać - daj do serwisu KTM - powinni Ci dograc mapę pod ten wydech,
tak jak tutaj:
Domino909
PostWysłany: Pią 0:12, 10 Lut 2017    Temat postu: Pełen Układ wydechowy Akrapovic KTM Exc-f 350 (mapy zapłonu)

Witam , jak w temacie chodzi o układ wydechowy marki Akrapovic , w moim motocyklu ( Ktm exc-f 350 2016 ) posiadam już tłumik od jakiegoś czasu , jest to ten model "factory" generalnie chodzi o ten droższy z tytanową końcówką . Gdy go kupowałem sprzedawcy twierdzili , że nie muszę zmieniać żadnych map zapłonu . Wczoraj narodził się nowy pomysł na zakup kolektora akrapovica z tak zwaną megabombą . Jest to model typowo dedykowany do enduraków KTM'a i Husqvarny o pojemności 250 i 350 . Moje pytanie brzmi jak się zabrać za zmianę mapy pod ten układ wydechowy . Czy w autoryzowanym serwisie mogą mi taką mapę wgrać pod ten wydech ? Czy pomocy muszę szukać u firm tunerskich z hamowniami ? Jak się ogólnie zabrać za ten temat ? Szukałem tematu w internecie ale wszędzie spotykałem stare posty dotyczące silników zasilanych gaźnikiem . Potrzebuje pomocy jak najszybciej bo najprawdopodobniej kupię ten kolektor w przeciągu kilku dni . A i jeszcze jedna sprawa , czy ta osłona karbonowa marki akrapovic dedykowana do ktm na kolektor wydechowy podejdzie mi pod kolektor akrapovic'a czy tylko pasuję pod fabryczny kolektor KTM'a ?
Posiadam akcesoryjny przełącznik map zapłonu na kierownice .

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group