Autor |
Wiadomość |
bully |
Wysłany: Śro 11:04, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
Ciesz sie ze nie musisz wbijac. Wiekszosc jest tak pasowana. Pod obciazeniem i tak bedzie obracac sie lozysko na kulkach. Poza tym jesli chodzi o lozysko na walku zdawczym pod zebatka oraz ppd koszem sprzeglowym tak jak wyzej ktos napisal bieznia jest dosiskana osiowo poprzez dokrecenie zebatki czy kosza. |
|
 |
marc3l |
Wysłany: Śro 7:22, 01 Lut 2017 Temat postu: |
|
Jak nie ma luzu osiowego to do poprawki. Łożyska NTN NJ206ET2XCS46. |
|
 |
excelent 450 |
Wysłany: Wto 21:26, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
Więc spróbuje wkleić tym klejem moim, dzięki za pomoc a z tymi łożyskami na wale jak myślicie? wał do połowy łożysk wchodzi lekko później się klinuje i wchodzi ciężko, wał obraca się swobodnie ale luzu osiowego już nie można wyczuć, łożyska trzymają za mocno, może macie jakieś swoje sprawdzone łożyska? |
|
 |
marc3l |
Wysłany: Wto 10:00, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
Bieżnia wewnętrzna łożyska nr31 ma pasowanie mieszane na wałku, ponieważ jest dociskana tuleją nr18 zębatką 20 i śrubą 22. To powinno unieruchomić łożysko ale chyba nie do końca się sprawdza. U mnie też były ślady jakby ta bieżnia obracała się na wałku, dlatego nowe łożysko wkleiłem na Loctite 638. |
|
 |
excelent 450 |
Wysłany: Pon 21:50, 30 Sty 2017 Temat postu: |
|
http://ktmsklep.pl/schemat/63792/transmission-ii-6-gear-400-525-exc-525-mxc-eu#schemes_controls
link do schematu, chodzi mi o to że, bieżnia wewnętrzna z łożyska nr31 którą osadza się na wałku nr1 nie wchodzi ciasno tylko wpada luźno i obraca się na tym wałku swobodnie, a bieżnia przecież powinna siedzieć sztywno, byłem w sklepie z łożyskami gdzie gość pół miasta zaopatrza w łożyska do katów przymierzyliśmy kilka łożysk różnych firm i to samo, wpada luźno, ktmsklep nie wie o co chodzi, i tak myślę czy przypadkiem ktm nie zrobił sobie wałka o innym wymiarze niż normy w łożyskach i nie będzie pasował żaden zamiennik tylko oryginalne łożysko ktm. Dodam ze w moto wcześniej było łożysko SKF i wałek jest ewidętnie przetarty od obracającej się bieżni, i stara bieżnia tak samo wpada luźno na każdy wałek a mam ich 3 dla porównania, 1 nowy i dwa używane. Jeszcze do rzucę pytanie o łożyska na wał, mam NSK i miałem FAG luz osiowy ładnie ustawiony na innych bieżniach jednak na bieżniach od tych łożysk wał nie chce się poruszać na boki, ani w fag'u ani w nsk, teraz mam założone nsk i wał obraca się płynnie i normalnie jednak tego luzu osiowego nie ma nawet jak sprawdzić bo ciasno wał w chodzi w łożyskach w karterach, a luz osiowy chyba to konieczność ze względu na rozszerzalność cieplną, i pytanie czy te łożyska nie siądą po chwili? |
|
 |
henio12323 |
Wysłany: Pon 19:50, 30 Sty 2017 Temat postu: |
|
ja nie wiem czy przypadkiem tam ta bieżnia była do wywalenia, a łozhysko nie chodziło po wałku ? |
|
 |
szo |
Wysłany: Pon 19:17, 30 Sty 2017 Temat postu: |
|
chodzi ci o to że łożysko obraca się w gnieździe?
wejdź na ktmsklep i pokaż schemat oco chodzi z twoim problemem |
|
 |
excelent 450 |
Wysłany: Nie 19:11, 29 Sty 2017 Temat postu: Problem z łożyskiem na wałek zdawczy skrzyni biegów RFS |
|
Witam, mam problem w silniku rfs z exc 450, otóż podczas wymiany łożyska tego wałka okazało się że bieżnia łożyska wpada na wałek kupiłem drugie łożysko i jest to samo, więc uznałem że stara bieżnia obróciła się na starym wałku na co wskazywały ślady więc kupiłem wałek w serwisie, jednak nic to nie dało, bieżnia dalej wpada na wałek, miał ktoś taki problem? może o czymś nie wiem? a może mam pecha i dostałem źle wykonany wałek? i co sądzicie o pomyśle wklejenia takiej bieżni mocnym klejem? |
|
 |