Autor Wiadomość
doktor
PostWysłany: Czw 15:06, 15 Gru 2011    Temat postu:

Wstepnie roznice jaka zauwazlem, miedzy oryg a wossnerowskim tlokiem, ro to ze oryg ma 8 dziurek pod pierscienie smarujace a wossner tylko 4 no i oczywiscie waga
fxrider
PostWysłany: Wto 23:56, 13 Gru 2011    Temat postu:

Żeby porównywać moc to trzeba by mieć 2 fabrycznie nowe egz. z różnymi tłokami i wtedy moooże byłoby czuć jakąś różnicę. W co zresztą wątpię. Wystarczy, że nowy tłok ma 0.5 mm wyższy płaszcz i już będzie miał większą kompresję.
Co zresztą jest dosyć prawdopodobne bo o ile pamiętam dane katalogowe to w 2003r st. sprężania wzrósł o 0.2 - choć równie dobrze głowica HF może być ciut bardziej splanowana.
Niestety mój tłok z HF jest w takim stanie, że niestety nie umożliwia dokonania takich porównań.

Co do trwałości - nie wiem. Nie mam żadnych wiarygodnych źródeł na których mógłbym się oprzeć.
Jeden z moich znajomych deklaruje, że przejeździł na wossnerze 40kkm zanim sprzedał kata.

Ja na razie pomierzę swój cylinder i potem będę zastanawiał się co dalej.
Rysiek24
PostWysłany: Wto 22:44, 13 Gru 2011    Temat postu:

myslisz ze warto dawac oryginalny tlok ? ponoc trwalsze ale o ile ? zmeczony tlok potrafi sie urwac...
muniek90
PostWysłany: Wto 18:15, 13 Gru 2011    Temat postu:

A odczułeś jakieś różnice w mocy? Któryś podbija kompresje? Mniejsze podcięcia=większa kompresja by się wydawało.
fxrider
PostWysłany: Wto 16:34, 13 Gru 2011    Temat postu: Informacje o tłokach LC4 640

Hej,
właśnie rozmawiałem z ASO (Auner.pl - pozdrawiam i dziękuję za informacje i cierpliwość Wink ) i dopytałem o tłoki.
W serwisówce tłoki występują z oznaczeniami /I i /II - pierwszy to nominał 100.94, a drugi to pierwsza selekcja 100.95 (+0.01 mm). Pierścienie do obu tłoków są takie same, koszt kompletu (tłok, pierścienie, sworzeń + zabezpieczenia) to ok. 1400zł.

W 2003r. (z HF) była zmiana modeli tłoków, starsze typy nie są już oferowane, ale można zamiast nich użyć tych nowszych (trochę się różnią wizualnie). Różnią się m.in. drugim pierścieniem (w nowym typu "L"), reszta jest taka sama jak w starszym tłoku. Do starszego tłoka wciąż można kupić sam ten pierścień (testowałem).

Od siebie mogę dodać, że starsze tłoki można użyć też w nowszych silnikach (HF) - mają mniejsze nacięcia pod zawory wydechowe, ale jeździłem na takiej kombinacji i nie miałem kolizji.

Tak się dzielę, bo nie znalazłem na necie nigdzie tej informacji.

pozdrawiam, Adam

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group