Autor Wiadomość
STRZYGA
PostWysłany: Sob 19:27, 10 Gru 2016    Temat postu:

W dokumentacji mam 2002r ale jestem świadom iż jest to kdelowo 2003 rocznik.
Kupiłem cały zestaw, tarczki przekladki i sprężyny, powierzyłem o okazało się iż tarczki są nieco grubsze niż mówi serwisowka. PrEkladki są ok. Środkowe grubsze, zewnętrze (po dwie) cienkie. Zgodnie z serwisowka. Nie będę dziadowac i szukam prawidłowego zestawu, dodam ze mam sprzęgło na tylejkach między przekładkami a koszem wewnętrznym.

Tak, sprawy tarcia między tarcza a przekładka na docisku jest sprawą jazna, ale pytanie czy nie było lepiej zrobić docisk z twardą powierzchnia cierna na tarczke sprzętowa, chyba że brali pd uwagę koszta utwardzania docisku a montaż przekładki.
ewertas
PostWysłany: Sob 14:54, 10 Gru 2016    Temat postu:

Pierwsza idzie przekładka, ponieważ kosz sprzęgłowy jest aluminiowy i gdyby pierwsza była tarczka, to w czasie pracy sprzęgła tarła by o aluminiowy kosz i ten szybko by się wytarł, tak samo wygląda sytuacja z dociskiem.

Kolego STRZYGA EXC 450 zaczęto produkować od 2003. Sprawdź pierwszą cyfrę numeru silnika, określa ona rocznik.
Kupiłeś komplet czy same tarcze?
Sprzęgła dla modeli z poszczególnych roczników mają tarcze i przekładki różnych grubości więc najlepiej porównaj to co masz i to co kupiłeś z serwisówką i rocznikiem twojego motocykla.
STRZYGA
PostWysłany: Sob 1:07, 10 Gru 2016    Temat postu:

Nie będę Zakładać nowego tematu gdyż nadal rozchodzi się o sprzęgło do Exc 450 2002r.

oczywiście by było zbyt pięknie jakbym czegoś nie odstawił.
Tarczki namoczone, zabieram się do montażu i okazuje się że cały zestaw jest nieco wyższy tzn grubszy, ostatnia tarczka jest bardO blisko krawędzi kosza zewnętrznego, niby wszystko jest ok ale obawiam sie ze może wyskoczyć z ramion kosza i zablokować spezeglo, zestaw generalnie za gruby wiec nie od tego modelu. Zamiast pomierzyć przed namoczeniem zaufałem sprzedawcy.
Jutro zerkne co jest grubsze, tarczki czy przekładki.
Po wyjęciu jednej tarczki i jednej przekładki zestaw pasuje idealnie, oczywiście ilość przekładek i tarczek jest taka jak w serwisowe. Co sądzicie o wyjściu przekładki i tarczki? Będzie to funkcjonować jeśli wysokość się zgadza, docisk ładnie ściska i wszystko wysprzegla, montować bez jednej przekładki i tarczki czy raczej kupić inne sprzęgło, bo raczej nie będę ryzykować montażu całego zestawu...
STRZYGA
PostWysłany: Sob 0:00, 10 Gru 2016    Temat postu:

Jestem w trakcie wymiany sprzęgła i bardzo zaciekawiło mnie to rozwiązanie. A że to mój pierwszy ktm poznaje stopniowo ich rozwiązania. Z początku myślałem że jakis "Janusz" (bez urazy dla szanownych Janusz) coś pomieszało i złe złożył, ale po wgladzie w serwisowke okazało się że tak powinno byc 😃
KristofSX
PostWysłany: Pią 23:44, 09 Gru 2016    Temat postu:

witamy na forum!
też chętnie się dowiem bo też mnie to zastanawiało (docisk-przekładka) co inżynierowie z KTMa mieli na myśli Smile
tak jest w większości modelów (może nawet we wszystkich??
STRZYGA
PostWysłany: Pią 23:40, 09 Gru 2016    Temat postu: Sprzęgło w Exc 450 2002r.

Witam, na stepie chciałbym podkreślić że jestem tu nowy, stawiam pierwsze kroki na tym forum a co za tym idzie dopiero będę poznawać obowiązujące tu zasady, także proszę o wyrozumiałość 😂

Pytanie proste i konkretne, dlaczego exc 450 z 2002r bezpośrednio na docisk sprzęgła wchodzi przekładka? Jest to tylko w tym modelu czy w większości katach? Jak dla mnie jest to trochę niezrozumiałe, DOCISK - PRZEKLADKA i dopiero tarczka i kończy sie tak samo z drugiego końca. Tak mówi serwisowka i tak powinno to wyglądać, ale dlaczego tak a nie docisk i od razu tarczka sprzęgłowa. Docisk ma powierzchnię na której tarczka by pracowała.

Kolejna sprawa dlaczego są dwie grubości przekładek? Zewnętrzne dwie po obu stronach cienke, środkowe grube.
_________________

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group