lukas88lag |
Wysłany: Nie 22:36, 20 Lis 2016 Temat postu: |
|
Bezpośrednio może nie doradzę, bo nie jeździłem na rocznikach 2010, ale porównując "wtryskowca" do poczciwego RFS'a jest przepaść. Dla mnie wszystko na + dla nowej maszyny: o niebo lepsza zawiecha (aktualnie mam SixDaysa z 2013 roku i tam fabrycznie montowany był zawias WP 4CS - super wybiera), wyważenie, poręczność, zwrotność, ogólnie rzecz biorąc prowadzenie. Nawet takie głupoty jak spalanie, wydawało mi się, że mój poprzedni EXC 525 palił mało, ta 450'tka na wtrysku pali jeszcze mniej (zauważalnie mniej), oddanie mocy na wtrysku bardzo płynne, liniowe, bez jakiś niespodzianek (moto jest bardziej przewidywalne), ciężej zdusić sprzęt w terenie (gaźnik czknął i stoi). Mocy nadto zarówno w 525 jak i 450. Liczyłem sie z tym, moje poprzednie 525 miało też od cholery mocy i na prostych, przelotach super, jak ktoś się przejechał kto w terenie nigdy nie był to był naprawdę pod mocnym wrażeniem jak to oddaje moc, ale prawda jest taka, że w trudnym terenie tej mocy aż tyle nie potrzeba i podobnie jest z tą 450'tką - chwilami ma jej za dużo. Jeżeli serwis by nie był droższy (części) i krótsze interwały to taka 350'tka byłaby optymalna jak dla mnie.
Te lata 2013/2014 nie różniły się chyba za bardzo - możliwe, że mój ma łożysko igiełkowe na korbowodzie, a 14 jest na panewce, nie wiem czym się różnią zestawy zaworów, ale numer jest inny (tak czy inaczej standard zarówno w 13 jak 14 - 2 ssące są tytanowe, a 2 wydechowe stalowe).
Podobno te modele na wtrysku od początku były w miarę udane, a jeżeli już to te z 14 powinny być już naprawdę dopracowane. U mnie (odpukać) nic się nie dzieje. Aktualnie mam 124mth przebiegu i zawory od samego początku nie wymagały regulacji (oczywiście szczeliny na bieżąco sprawdzane), teraz 2 powolutku zbliżają się do swoich punktów granicznych, ale lekki zapas jest. Jak na razie leje dobry olej (wybrałem IPONE Katana 10W60 - poprzednio latałem na MOTULU 300V 15W60), paliwo i na tym się kończy mój serwis.
Ze swojej strony POLECAM te sprzęty. |
|