Autor Wiadomość
major000
PostWysłany: Śro 9:22, 07 Gru 2016    Temat postu:

W 450/500 exc od 2012 wrócili spowrotem do napinaczy na sprężynkę takich jakie były w RFS, nie wiem czemu w 250/350 dalej wsadzają to hydrauliczne gówno.
Te napinacze mają jedną wadę, brak zapadek zapobiegających cofaniu się go. I teraz wystarczy że masz słaby olej, olej się pieni, masz filtr oleju marnej jakości lub poprostu słabe ciśnienie oleju i nawet nowy napinacz nie będzie chodził. Do tego sytuacja jak wyżej napisałem, zgaszony silnik, zapięty bieg i cofnięcie silnikiem do tyłu. Pozatym one padają kiedy chcą, po 3 godzinach od nowości, albo po 300godzinach. Nie ma reguły.
Sporo mechaników wam powie że napinacz padł bo był źle zamontowany. Gówno prawda, bo jak do tego mają się nowe sprzęty gdzie po kilku godz jest awaria.
ciernik
PostWysłany: Wto 22:07, 06 Gru 2016    Temat postu:

Ludzie mówią tak: kupiłem nowego ktma.... generalnie super sprzęt, ale np. dwa razy w sezonie przeskoczył rozrząd. Kur..... chyba juz nigdy nie kupie ktma. Te napinacze to czy nowy czy stary od razu do wymiany.... ktm jest super oprócz hydraulicznego napinacza
KristofSX
PostWysłany: Wto 20:14, 06 Gru 2016    Temat postu:

na http://motolaguna.pl/ są dostępne oba napinacze do nowszych i starszych
KristofSX
PostWysłany: Wto 19:13, 06 Gru 2016    Temat postu:

pablo83 napisał:
Ile taki Dirt Trics wytrzymuje mth?albo co ile producent zaleca wymiane?

zakładasz raz i zapominasz, nie wymiieniasz
pablo83
PostWysłany: Wto 18:59, 06 Gru 2016    Temat postu:

Ile taki Dirt Trics wytrzymuje mth?albo co ile producent zaleca wymiane?
pawel
PostWysłany: Wto 16:43, 06 Gru 2016    Temat postu:

Fat napisał:
Pany, podepnę się pod temat. U mnie lekko słychać łańcuch rozrządu podczas odpalania po przewrotce. Metaliczny dźwięk trwa dosłownie kilka sekund, potem wszystko jest OK. Odkładać już na napinacz Dirt Tricks, czy poczekać aż zacznie naprawdę nap**dalać, jak u kolegów wyżej? Moto ma 45 mth, 350 '16.

U znajomego po 130 mth od nowości było już nawet słychać łańcuszek po odpaleniu na zimno i ciepło , po wymianie łańcuszka i napinacza cisza.. innemu po mniejszym przebiegu przeskoczył rozrząd . Zmieniaj jak najszybciej napinacz , a po ok 130 mth też łańcuszek.
KristofSX
PostWysłany: Wto 14:58, 06 Gru 2016    Temat postu:

[quote="major000"]
Fat napisał:
Krytycznym momentem jest sytuacja kiedy lecisz podjazd, motor ci zgaśnie i na biegu cofnie się do tyłu. Jeśli masz słaby napinacz który nie trzyma ciśnienia to w tym momencie jest bardzo duża szansa na przestawienie rozrządu. Najgorsze że praktycznie tego nie słyszysz dopóki nie odpalisz motocykla, ale wtedy jest już po jabłkach.

dokładnie po takim czyms ostatnio mi zacykał przez parę sekund, jeszcze 5mth i zmieniam
major000
PostWysłany: Wto 13:34, 06 Gru 2016    Temat postu:

Fat napisał:
Pany, podepnę się pod temat. U mnie lekko słychać łańcuch rozrządu podczas odpalania po przewrotce. Metaliczny dźwięk trwa dosłownie kilka sekund, potem wszystko jest OK. Odkładać już na napinacz Dirt Tricks, czy poczekać aż zacznie naprawdę nap**dalać, jak u kolegów wyżej? Moto ma 45 mth, 350 '16.
350-tki ze względu na dwa wałki rozrządu i to w jaki sposób łańcuch je obejmuje są dużo bardziej narażone na przestawienie rozrządu niż jednowałkowce. Krytycznym momentem jest sytuacja kiedy lecisz podjazd, motor ci zgaśnie i na biegu cofnie się do tyłu. Jeśli masz słaby napinacz który nie trzyma ciśnienia to w tym momencie jest bardzo duża szansa na przestawienie rozrządu. Najgorsze że praktycznie tego nie słyszysz dopóki nie odpalisz motocykla, ale wtedy jest już po jabłkach.
Kupuj napinacz i nie zastanawiaj się zbyt długo.
Gość
PostWysłany: Wto 11:04, 06 Gru 2016    Temat postu:

Nie odkładać, brać pożyczkę. Nie ma na co czekać.
Fat
PostWysłany: Wto 8:40, 06 Gru 2016    Temat postu:

Pany, podepnę się pod temat. U mnie lekko słychać łańcuch rozrządu podczas odpalania po przewrotce. Metaliczny dźwięk trwa dosłownie kilka sekund, potem wszystko jest OK. Odkładać już na napinacz Dirt Tricks, czy poczekać aż zacznie naprawdę nap**dalać, jak u kolegów wyżej? Moto ma 45 mth, 350 '16.
mcx
PostWysłany: Pon 10:17, 21 Lis 2016    Temat postu:

Zamontowałem u siebie mechaniczny napinacz. Banalny montaż, elegancko widać jak powinien być napięty łańcuszek po zdjęciu pokrywy zaworów. Minusem jest inspekcja napięcia co ok 30mth, ale to 15 min roboty Smile Za zaoszczędzone 300PLN kupiłem poszycie siedzenia Smile
szakul123
PostWysłany: Śro 22:50, 16 Lis 2016    Temat postu:

Dirt Trics miałem w exc 530 po ponad 100 mth nie stwierdziłem absolutnie żadnych problemów z nim także ja również jak najbardziej polecam
Domino909
PostWysłany: Śro 22:44, 16 Lis 2016    Temat postu:

Dirt Tricks jest pełno do mojej 350'tki Smile Kwestia tylko kupić w dobrej cenie po jakimś fajnym rabacie Very Happy
KristofSX
PostWysłany: Śro 22:43, 16 Lis 2016    Temat postu:

ja niedługo będę zamawiał do swojego
http://dirttricks.com/shop/ktm-timing-chain-tensioner-style-2

jak ktoś chce się podpiąć pod zamówienie to pisać, postaram się to załatwic bez cła, wysylka od ziomka z US
mcx
PostWysłany: Śro 22:36, 16 Lis 2016    Temat postu:

dirt tricks do modeli bodajże powyżej 2012 roku niedostępne w PL, przynajmniej nie widziałem. Alternatywą jest mechaniczny od kolegi z forum. Dokładnie wytłumaczy jak napiąć łańcuszek. Na 50h spokój i cena ok ~100PLN

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group