Autor Wiadomość
picolo
PostWysłany: Nie 12:41, 20 Mar 2016    Temat postu:

Pierwszy lepszy link do Olka:
http://sklep.olekmotocykle.pl/wossner-tlok-ktm-sxexc-400-00-09-lc4-400-98-01-88-96mm,468303.html

Wystarczyło by Ci, żebyś sprawdził po numerach, wyszło by Ci wtedy że w 400 lc4 i exc ma ten sam tłok.

Gość napisał:

Jeśli 8580D to tłok tak jak napisałeś 00-07 to świetnie, bo zmienia mi to koncepcję na zakup właśnie EXC 400 zamiast DRZ Smile


I słusznie, w tym akurat temacie nie przejmował bym się wcale ceną tłoka nawet gdyby miał iść ori. W Drz możesz się grubo przejechać na głowicy, te podobno "bezawaryjne sprzęty" coraz starsze, lata bezawaryjności mogą mieć za sobą. Wytarte wałki na panewkach, łożyskowaniu i możesz sobie z gowicy najwyżej popielniczkę zrobić. W exc masz wszystko na łozyskach, konstrukcja, którą regenerujesz w cenie łożysk o ile będzie potrzeba Wink Jak trafisz draśniętą głowicę w drz to reanimacja trupa będzie 2x droższa niż reanimacja kata. W tamacie cylinder z nicasilem- tu akurat Drz - połowa ceny exc.
Nie będę już nawet wspominał o zawieszeniu, żeby nie ubliżyć Drz Wink
Gość
PostWysłany: Nie 2:15, 20 Mar 2016    Temat postu:

Sorki, tak miało wyglądać, nie wiem czemu nie mogłem wyedytować.
szaman108 napisał:
jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy.

Właśnie o tym pisałem.

KozioŁ napisał:
Wossner 8580DX

Widziałem ten numer m.in. z Allegro, ale nie byłem pewien, ponieważ:
- w wyszukiwarce marka/model itd. na stronie Wossnera nie ma opcji EXC 400
- w sieci występuje info, ze pasuje do LC4 400
- występuje też info, że pasują roczniki 00-04, tymczasem taki sam cylinder był przecież do roku 07
- na stronie Wossnera nie ma informacji do którego to rocznika, owszem, jest info, że do EXC (można też zasugerować się średnicą 89mm), nie ma też info o rocznikach na całej liście Wossnera, za to jest numer tłoka 8636D z informacją, że pasuje do 00-09, gdzie przecież po 07 nastąpiła zmiana całego silnika.

Jeśli 8580D to tłok tak jak napisałeś 00-07 to świetnie, bo zmienia mi to koncepcję na zakup właśnie EXC 400 zamiast DRZ Smile
Gość
PostWysłany: Nie 2:09, 20 Mar 2016    Temat postu:

szaman108 napisał:
jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy.

Właśnie o tym pisałem.

KozioŁ napisał:
Wossner 8580DX

Widziałem ten numer m.in. z Allegro, ale nie byłem pewien, ponieważ:
- w wyszukiwarce marka/model itd. na stronie Wossnera nie ma opcji EXC 400
- w sieci występuje info, ze pasuje do LC4 400
- występuje też info, że pasują roczniki 00-04, tymczasem taki sam cylinder był przecież do roku 07
- na stronie Wossnera nie ma informacji do którego to rocznika, owszem, jest info, że do EXC 9można też zasugerować się średnicą 89mm), nie ma też info o rocznikach na całej liście Wossnera, za to jest
numer tłok
KozioŁ
PostWysłany: Nie 0:00, 20 Mar 2016    Temat postu:

tłok do EXC 400 2000-2007 - Wossner 8580DX
X na końcu to selekcja
szaman108
PostWysłany: Sob 23:33, 19 Mar 2016    Temat postu:

Honowanie jest zaliczane do obróbki skrawaniem wiec podczas jego wykonywania usuwana jest pewna część warstwy obrabianego materiału,więc jak ktoś przytrzyma za długo głowicę honownicy w otworze to ją po prostu powiększy.
henio12323
PostWysłany: Sob 22:43, 19 Mar 2016    Temat postu:

honowanie to obróbka wykanczająca otwór - choinka to efekt uboczny wykorzystywany jako "element" który lepiej trzyma film olejowy. ale generalnie w przemysle honowanie jest do nadawaniu okrągłosci i wymiaru odpowiedniego Wink

nikt nie zbiera po kilka setek, ale jak są jakies głębokie ryski, czy duze jajo - to w razie potrzeby cylinder jest "prostowany" honowaniem żeby trzymał lepiej parametry - wszystko robione z głową, jak jest ryska i trzeba by pół nicasilu zedrzeć żeby ją zniwelowac - to wiadomo ze to sie mija z celem.
Dziku
PostWysłany: Sob 22:32, 19 Mar 2016    Temat postu:

Więc po prostu podaj przykłady w katalogach Wossnera, Prox-a, Vertexa, skoro są, to przecież nie będzie problemu? Bądź kolegą i podaj najlepiej numery katalogowe - sam chętnie skorzystam. Acha, od razu napiszę, że od SX400 i EXC 450 nie pasują. A honowanie to wykańczanie powierzchni cylindra, nadawanie mu odpowiedniej właściwości (czyli rys w choinkę,). Jakby mi ktoś powiedział, że przehonuje mi cylinder do konkretnego wymiaru, to bym mu nie dał nożyczek do naostrzenia.
picolo
PostWysłany: Sob 1:50, 19 Mar 2016    Temat postu:

Dziku napisał:
o ile mi wiadomo pozostaje tylko Elko.


Właśnie widać jak niewiele Ci wiadomo, zarówno o tłokach, jak i honowaniu Cool
Dziku
PostWysłany: Pią 1:06, 18 Mar 2016    Temat postu:

Wossner nie produkuje tłoków do EXC 400, o ile mi wiadomo pozostaje tylko Elko. Jeśli po honowaniu zmienił Ci się rozmiar cylindra, to pogratulować fachowca.
Gość
PostWysłany: Czw 21:21, 17 Mar 2016    Temat postu:

0,06 pasowanie w Twoim modelu. Wrzucaj selekcje c wossnera i lataj.
Sam niedawno miałem podobną zagwozdkę.
Liczysz luz od pierwszej selekcji danego producenta do nominału cylindra.
W Twoim przypadku wossner daje selekcje 0,06 więc idealnie w C. Wink
skrobik
PostWysłany: Czw 17:57, 17 Mar 2016    Temat postu: Pasowanie tloka exc 400

Witam. Potrzebuje pomocy przy dopasowaniu tloka do exc 400 2006r.
Przed remontem siedzial tlok elko 88.93mm czyli sel.A
Teraz nicasil jest po honowaniu i jego wymiar to 89.02
Chcialem wstawic tlok wossnera ale nie wiem dokladnie na ile setek jest pasowany wiem ze do 450 to 0,04mm.
A tloki wossnera do exc 400 sel B to 88,95mm
Wiedz po honowaniu przeskoczylem jedna sel.?
Ale exc 400 jest chyba rozprezony wiedz pasowanie powinno byc wiesze niz 0.04mm?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group