Autor Wiadomość
Brooklyn86
PostWysłany: Pią 20:28, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Zestaw naprawczy KTM 503.130.08.100 70,78zł bestbike.pl
Asteros2012
PostWysłany: Czw 21:31, 08 Wrz 2011    Temat postu:

w salonie zamawiałeś ten zestaw? za ile?
Gość
PostWysłany: Śro 20:53, 31 Sie 2011    Temat postu:

Diagnoza postawiona, usterka usunięta. Uszczelka cylinderka się "wyszczerbiła". Wymieniłem cylinderek, odpowietrzyłem i wsio śmiga...Pozdrawiam
Brooklyn86
PostWysłany: Śro 6:24, 24 Sie 2011    Temat postu:

Już zamówiłem zestaw naprawczy: "cylinderek" oraz uszczelki tłoczków zacisku. Na deklu też mam napisane żeby lać DOT 4 jednak po wszystkim spróbuje zalać DOT 5.1, bo tak właśnie napisane jest w serwisówce...Czekam obecnie na części - poinformuje o efektach jak tylko coś pomotam, a jak nie da rady to najwyżej nie będę miał przedniego hamulca Wink w końcu tylko mięczaki jeżdżą z hamulcami Very HappyVery Happy albo samobójcy Smile
Asteros2012
PostWysłany: Wto 23:08, 23 Sie 2011    Temat postu:

może zastosuj mniej ściśliwy płyn np dot5 ja np w exc 125 na deklu pompy mam ze dot4 trzeba ale w książce która posiadam pisze ze nie mniejszy zniż 5.1
Mam zalany dot4 ale na starym płynie który nie ja wymieniałem klamka była twardsza

odpowietrzałem też tylny hamulec dot4 i ciągle dźwignia była miękka ale raz jakoś mi sie udało tak zalać że było elegancko
Czepek
PostWysłany: Wto 22:09, 16 Sie 2011    Temat postu:

nie zapomnij, że bolec popychający tłoczek w momencie odpowietrzania musi być dokręcony na max, żeby jak najgłębiej wchodził w pompę, a najlepiej to zamiast jego wkręcić śrubkę, jeszcze dłuższą- wtedy odpowietrzanie jest 2x szybsze.
wyciagnij tloczek pompy i zobacz w jakim stanie są uszczelki, jeśli sa złe to zestaw regeneracyjny - 96zł bodajże serwis.
szakul123
PostWysłany: Wto 21:18, 16 Sie 2011    Temat postu:

a w jakim stanie masz tarczę i kolocki ??
Brooklyn86
PostWysłany: Wto 18:02, 16 Sie 2011    Temat postu:

dokładnie tak dzisiaj robiłem - "od góry", podpompowałem kilka razy, odkręcałem śrube i zakręcałem spowrotem. Proces powtarzałem wielokrotnie, klamka była troche twardsza jednak efekty mizerne a w wężyku na odpowietrzniku bąbelki powietrza były widoczne cały czas. Rzecz jaka mnie zastanowiła przy okazji tej całej operacji to to, że przy poluzowanej śrubie odpowietrzającej z wężykiem, puszczonej całkowicie klamce płyn spływał ze zbiorniczka. Czy tak powinno się dziać przy puszczonej klamce ? Czy poziom płynu przy puszczonej klamce nie powinien wówczs stać w miejscu ? Cylinderek nie "zamyka" zbiorniczka ?
nick
PostWysłany: Wto 16:52, 16 Sie 2011    Temat postu:

W takim wypadku zanim ostatecznie stwierdzisz uszkodzenie elementów układu pompa-zacisk spróbuj "po bożemu", zalewając płyn "od góry" - tzn. do zbiorniczka. Zalej zbiorniczek do pełna, na odpowietrznik przy zacisku załóż przezroczysty wężyk (będziesz widział czy będą pojawiały się bąbelki) i zacznij pompować (naciskać hamulec) około 5 - 6 razy. Trzymając cały czas hamulec po ostatnim pompnięciu poluzuj odpowietrznik przy zacisku i wypchnij pompą płyn z powietrzem. Zakręć odpowietrznik zanim puścisz hamulec. Powtórz operację 6 - 10 razy - pilnując poziomu płynu w zbiorniczku - uważaj żeby znowu nie zassał powietrza i jeśli nadal będziesz widział bąbelki powietrza w wężyku to coś będzie nie halo z układem.
Taki sposób jest o tyle lepszy, że działasz na układ z ciśnieniem jakie podaje pompa - wstrzykując płyn od dołu podajesz pewnie płyn pod ciśnieniem jakie dasz radę wytworzyć strzykawką.
Czepek
PostWysłany: Wto 16:27, 16 Sie 2011    Temat postu:

odkręć od moto, układ do domu, wody do miski/wanny i sprawdzaj szczelność przewodu itp. Układ możesz testować na wodzie by nie tracić płynu, tylko potem bardzo dokładnie trzeba go przepłukać.
Brooklyn86
PostWysłany: Wto 15:43, 16 Sie 2011    Temat postu:

ślęczałem dzisiaj nad tym 2 godziny i non stop w wężyku pojawiały się malutkie bąbelki powietrza i tak bez końca....przelałem przez układ 2 butelki DOT4...doszedłem do wniosku, że układ musi gdzieś łapać powietrze....cylinderek? przewód hamulcowy ? zacisk i uszczelniacze tłoczków? Czas rozejrzeć się za w/w częściami. Ktoś może mo conieco na zbyciu ?Pozdrawiam
Poramańcz
PostWysłany: Wto 13:44, 16 Sie 2011    Temat postu:

Wciśnij tłoczki do końca w zacisku i zacznij odpowietrzać. Może pozostać nieznaczna ilość powietrza w zacisku którą ciężko jest usunąć.
Brooklyn86
PostWysłany: Pon 15:21, 15 Sie 2011    Temat postu: Przedni hamulec EXC300

Witam wszystkich, dzisiaj mam pytanie dot. przedniego hamulca....a dokładnie byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś podrzucił "procedure" wymiany płynu DOT4. Wciskam od dołu nowy płyn przez odpowietrznik - górą idą bąbelki ąż się płyn przeleje w pewnym momencie....dokręcam odpowietrznik, zbiorniczek aż z górką napełniony, zakręcam dekiel zbiornika...a klamka miękka jak ***** Ręce mi powoli juz opadają bo już nie wiem co robię źle... powtarzałem to kilkukrotnie i dalej nic. Sprawdzałem gumki w tłoczkach (napompowałem zacisk sprężonym powietrzem i aż je wystrzeliło - więc raczej są ok)....proszę o pomoc. P.S. jaki olej do mokrego sprzęgła ? EXC300 2t 2000R? Pozdrawiam i proszę o pomoc

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group