Autor Wiadomość
janexc200
PostWysłany: Nie 22:52, 01 Mar 2015    Temat postu:

przed odkrecaniem trzeba parę razy poprosic młoteczkiem tą srubę od spodu jak nakazuje manual Wink jeśli dalej protestuje to przecinakiem i dac potem nową,
ja polecam olej motul 300V 15W50 ale ze sklepu a nie z allegro, każdy zresztą sie nada byle był pełny syntetyk i wymiana co 20h, filtry papierowe co drugą wymianę, ja tak robię juz kilkaset h i wsio haraszo Wink
Piwko
PostWysłany: Nie 21:04, 01 Mar 2015    Temat postu:

Ja w swoim exc z 2002 roku miałem tak zakręcone wszystkie trzy śruby ze musiałem wyjąć silnik na stół i przyspawać do każdej z nich po nakrętce na klucz 19 i odkręcać kluczem przedłużonym rurką o 50cm , na szczęście poszło (ale strachu było ) . Poprzedni właściciel pewnie nigdy nie czyścił filterków bo sobie z tym nie poradził , dlatego były tak zabite ze zachodzę w głowę jak w ogóle pompa zaciągała olej. Teraz do każdej śruby przyspawałem sobie po nowej nakrętce , ładnie oszlifowałem i pomalowałem - teraz nie bedzie problemu z odkręcaniem
mentor
PostWysłany: Pią 8:38, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Olej jak najbardziej może być Smile ważne że syntetyk pełen. Olej często zmieniany spełni swoje zadanie.
lukaszd7
PostWysłany: Pią 7:19, 09 Wrz 2011    Temat postu:

A ten olej MOTOREX CROSS POWER 4T 10W 50 moze być taki???
KristofSX
PostWysłany: Czw 14:30, 08 Wrz 2011    Temat postu:

lukaszd7 napisał:
Bo szczerze to kupiłem niedawno jakis tydzien temu ktm 525 exc 06' i tak dlatego pytam.. tam do wymiany sa dwie śruby z siateczkami i jedna spustowa z tyłu oraz dwa filterki zgadza sie?? zebym czego z głupoty nie pominął bo szkoda oleju... własnie i z tym olejem to też niby serwisówka 1250 ml a ludzie pisza ze leją 1400 nawet jak sie to u was przekłada??? i jeszcze jedno bo nie wiem jaki tam wczesniej lali olej a kupiłem MOTOREX CROSS POWER 4T 10W 50 moze być taki???


z tyłu silnika jest spust, pod silnikiem masz filtr "filmu olejowego" i obok nóżki zmiany biegów też. - te dwa filtry wykręcamy i czyścimy.
filtry które wymieniamy co każdą wymiane są z boku --> (http://ktmworld.com/hardparts/ktm_images%5CU6951157_MR.jpg)
co do ilości oleju: nalej 1250, odpal, sprawdż stan i dolej, filtry zaciągaja olej i zawsze trzeba troche dolać.
lukaszd7
PostWysłany: Czw 13:24, 08 Wrz 2011    Temat postu:

Bo szczerze to kupiłem niedawno jakis tydzien temu ktm 525 exc 06' i tak dlatego pytam.. tam do wymiany sa dwie śruby z siateczkami i jedna spustowa z tyłu oraz dwa filterki zgadza sie?? zebym czego z głupoty nie pominął bo szkoda oleju... własnie i z tym olejem to też niby serwisówka 1250 ml a ludzie pisza ze leją 1400 nawet jak sie to u was przekłada??? i jeszcze jedno bo nie wiem jaki tam wczesniej lali olej a kupiłem MOTOREX CROSS POWER 4T 10W 50 moze być taki???
KristofSX
PostWysłany: Czw 9:32, 08 Wrz 2011    Temat postu:

lukaszd7 napisał:
i jeszcze jedno bo teraz sie zakręciłem olej do skrzyni i silnika jest jeden prawda??? tylko modele 530 jakies 2009-2010 rok maja oddzielnie ??


tak dokładnie
lukaszd7
PostWysłany: Czw 9:01, 08 Wrz 2011    Temat postu:

i jeszcze jedno bo teraz sie zakręciłem olej do skrzyni i silnika jest jeden prawda??? tylko modele 530 jakies 2009-2010 rok maja oddzielnie ??
lukaszd7
PostWysłany: Czw 7:32, 08 Wrz 2011    Temat postu:

czyli lepiej przed wymianą dbać o te śrubki... ogolnie to jest na youtube pokazane co i jak to robic.. Bo szczerze to kupiłem niedawno jakis tydzien temu ktm 525 exc 06' i tak dlatego pytam.. tam do wymiany sa dwie śruby z siateczkami i jedna spustowa z tyłu oraz dwa filterki zgadza sie?? zebym czego z głupoty nie pominął bo szkoda oleju... własnie i z tym olejem to też niby serwisówka 1250 ml a ludzie pisza ze leją 1400 nawet jak sie to u was przekłada??? i jeszcze jedno bo nie wiem jaki tam wczesniej lali olej a kupiłem MOTOREX CROSS POWER 4T 10W 50 moze być taki???
Gość
PostWysłany: Śro 15:58, 07 Wrz 2011    Temat postu: wymiana śrubek od filterków

Jeśli masz zamiar je czyścić to do wykręcenia użyj pożądnych kluczy. Przed wykręceniem dokładnie wyczyść wnętrze śrubki pod spodem (może być na inbus lub torksa) Mówię te rzeczy z doświadczenia sam sobie tej od spodu nie domyłem imbus cały nie wszedł i... ciągne i jeb przeskoczył. wziąłęm klucz od wójka ta pod stopką kręce klucz się rusza i jeb...Sad Tą pod stopką jakoś później wykręciłem, ale ta od spodu mi krwi napsułą że hej... zawołałem fachowca i młoteczkiem i majzlem odkręcił. Kupiłem nowe w KTM 70 zł za śrubeczki + przesyłka 23 zł .Oczywiście bez filterków ponieważ są dobre. Ten pod stopką jest na wcisk, natomiast ten od spodu na takie zatrzaski i żeby go wyjąć ze śrubeczki trzeba się posiłować.
mentor
PostWysłany: Śro 15:37, 31 Sie 2011    Temat postu:

Olej do tego radzai motocykli to tylko Full Syntetyk. Możesz lać na jaki Cie stać. Olej nawet gorszy a często zmieniany dla amatora w zupełności spełni swoje zadanie. To co ja leje do swojego 520 to Motul 300V.
Gość
PostWysłany: Śro 13:33, 31 Sie 2011    Temat postu: lukaszd7

A jaki olej najlepiej do ktm 525 exc przebieg mam 7000 km i około 240 mh kupiłem go za granicą wiec nie wiem jaki kto lał wiec co najepiej zalać??
KristofSX
PostWysłany: Śro 8:42, 31 Sie 2011    Temat postu:

lukaszd7 napisał:
Często robicie wymiane oleju????

co 20mth
lukaszd7
PostWysłany: Śro 7:35, 31 Sie 2011    Temat postu:

Często robicie wymiane oleju????
wójo
PostWysłany: Wto 20:45, 09 Sie 2011    Temat postu:

z mikrofiltrzmi zawsze jest problem, i trzeba niraz mocno kombinowac, ja u siebie zawsze je bardzo lekko dokrecam a itak później mam problemy z odkreceniem ;/. Jak masz juz zdewastowane nakretki tych filtrów to nie pozostaje nic innego jak próbować wbijac nieco wiekszego torxa albo dwunastokata z nadzieja ze nie pusci.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group